نحوه تعویض دستگیره درب لباسشویی + خرید و قیمت دستگیره لباسشویی

نحوه تعویض دستگیره درب لباسشویی + خرید و قیمت دستگیره لباسشویی

یکی از مهم ترین و محبوب ترین وسایل منزل، ماشین لباسشویی است زیرا بخش مهمی از مسئولیت خانه داری را به دوش می کشد و اجازه می دهد به جای آنکه وقت خود را به شستن لباس بگذرانید در کنار عزیزانتان باشید. اما گاهی اوقات عملکرد این دستگاه دچار مشکل می شود و روند کار منزل را مختل می کند. یکی از مواردی که ممکن است پیش آید مشکل درب ماشین لباسشویی است که در این هنگام ممکن است نیاز به تعویض دستگیره درب ماشین لباسشویی باشد.

دستگیره درب لباسشویی
شکل 1. دستگیره درب لباسشویی

دستگیره درب لباسشویی👉

یکی از پر مصرف ترین قسمت ها در بخش قطعات لباسشویی دستگیره لباسشویی👉 است که تنوع زیادی نیز دارد. این قطعه مخصوص باز و بسته کردن درب لباسشویی می باشد. عملکرد این قطعه در هنگام ریختن و برداشتن لباس است. درب میکروسوئیچ لباسشویی در هنگام شستشو قفل می شود تا محتویات داخل ماشین به بیرون نریزد و در این زمان کار نمی کند. اگر با زور به این قسمت فشار وارد شود ممکن است آسیب بیند. بعد از شستشوی لباس اگر خراب شود کار دستگاه به درستی انجام نمی گیرد.

انواع دستگیره درب ماشین لباسشویی

انواع دستگیره درب ماشین لباسشویی
شکل 2. انواع دستگیره درب ماشین لباسشویی

در هنگام تعویض دستگیره درب لباسشویی می توان از انواع نمونه های بارز موجود در بازار استفاده نمود. دستگیره درب مورد استفاده باید هماهنگی لازم با ماشین لباسشویی برخوردار باشد. درب لباسشویی توسط دستگیره ماشین باید به راحتی قابل باز و بسته شدن باشد. در اینجا برخی از انواع دستگیره های درب برای آشنایی بیشتر مورد بررسی قرار گرفته اند تا برای تعویض دستگیره درب لباسشویی با مشکلی روبرو نشوید.

  • دستگیره درب میکرو سوئیچ ساده بدون قفل
  • دستگیره دارای قفل مکانیکی و میکرو سوئیچ معمولی
  • دستگیره درب همراه با میکرو سوئیچ قفل شونده

از این دستگیره ها بنا بر نیاز دستگاه استفاده می شود تا درب دستگاه در وضعیت مناسبی قرار گیرد و عمل شستشوی لباس ها به درستی انجام گیرد.

اگر دستگیره درب ماشین لباسشویی به طور کامل قفل شد نباید به آن فشار وارد آورد زیرا ممکن است زبانه دچار شکستگی شود و آسیب جدی به دستگاه وارد شود.

نحوه تعویض دستگیره درب لباسشویی

اهرم خلاص کننده درب لباسشویی

 درب ماشین لباسشویی از یک اهرم خلاص کننده تشکیل شده است که امکان بازگشایی درب را می دهد. محل قرارگیری این اهرم زیر قفل ماشین یا در کنار فیلتر تخلیه می باشد. در نوع دیجیتالی با ارورهایی که بر روی صفحه نمایش داده می شود متوجه باز نشدن درب دستگاه می شوید.

همسویی زبانه با قفل درب ماشین لباسشویی

 این قطعه قسمتی از مکانیسم ایمنی را در بر می گیرد که در با قفل در ماشین لباسشویی دارای ارتباط نزدیکی می باشد.

تعویض دستگیره درب لباسشویی
شکل 3. تعویض دستگیره درب لباسشویی

لولای درب در تعویض قفل درب ماشین لباسشویی

 قبل از اینکه به مرحله تعویض قفل درب ماشین لباسشویی برسید، لولای به کار رفته در ماشین لباسشویی که غالبا از جنس فلز یا پلاستیک سخت است، باید بررسی شود. این لولا باعث اتصال درب به بدنه ماشین است. گاهی خرابی یا تنظیم نبودن صحیح این لولا، باعث بسته نشدن درب ماشین لباسشویی می شود. اگر با این موضوع برخورد کردید باید لولا را بررسی کنید تا از اینکه به درستی نصب شده است اطمینان حاصل کنید. اگر برای نصب صحیح لولا مهارت لازم را دارید دست به کار شوید در غیر اینصورت از یک متخصص کمک بخواهید.

نحوه مراقبت از دستگیره در ماشین لباسشویی

  1. برای اینکه درب ماشین لباسشویی را باز و بسته کنید باید به آرامی و بدون فشار آن را انجام دهید تا از آسیب رساندن به زبانه درب و میکروسوئیچ ماشین لباسشویی جلوگیری کنید و احتمال باز نشدن درب دستگاه از این طریق کاهش پیدا کند.
  2. سعی کنید به درب ماشین لباسشویی آسیب فیزیکی وارد نکنید.
  3. با تمیز کردن به موقع لاستیک دور درب ماشین لباسشویی، از نفوذ رطوبت به بدنه اصلی درب ماشین لباسشویی جلوگیری کنید.
  4. اگر دستگیره درب ماشین لباسشویی بعد از مرحله شستشو به طور کامل قفل شد و با روش معمولی باز نشد به هیچ وجه به دستگیره فشار وارد نکنید زیرا ممکن است زبانه در ماشین لباسشویی دچار شکستگی یا آسیب جدی شود و دستگاه دچار خرابی جبران ناپذیری شود.

نکات مهم در خرید دستگیره درب ماشین لباسشویی

یکی از پر مصرف ترین قسمت های ماشین لباسشویی، درب آن است زیرا برای عمل باز و بسته کردن دستگاه هنگام گذاشتن و برداشتن لباس از آن به طور مکرر استفاده می شود. این قطعه از لباسشویی با تنوع بالایی به فروش می رسد بنابراین برای خرید آن باید به انواع ماشین لباسشویی و شرکت تولید کننده آن توجه کافی داشت.

خرید دستگیره درب لباسشویی باید با توجه به مدل دستگاه صورت گیرد و دارای هماهنگی لازم با ماشین لباسشویی باشد. زیرا این قطعه دارای مدل های مختلف مناسب با انواع دستگاه ها است و دارای شکل، ساختار و نحوه تعویض متفاوت می باشند.

برخی از این دستگیره ها با برند های معتبر عبارتند از: دستگیره درب ماشین لباسشویی الکترولوکس، دستگیره درب لباسشویی بوش و … که بنا به نوع و مدل دستگاه یکی از این دستگیره ها انتخاب شده و با توجه به شیوه صحیح تعویض باید این کار انجام شود تا در وضعیت مناسبی قرار گیرد وماشین لباسشویی بتواند عمل شستشوی لباس ها را به بهترین شکل ممکن انجام دهد و درب ماشین لباسشویی نیز به راحتی قابل باز و بسته شدن باشد.

خرید دستگیره درب ماشین لباسشویی
شکل 4. خرید دستگیره درب ماشین لباسشویی

این قطعه به دلایل مختلف می تواند شکسته و یا دچار آسیب شود که در صورت شکسته شدن دستگیره درب ماشین لباسشویی، باز کردن درب ممکن نخواهد بود بنابراین نگهداری از این قطعه بسیار مهم و حیاتی است.

قیمت دستگیره درب ماشین لباسشویی👉

همانطور که بیان کردیم دستگیره درب ماشین لباسشویی در انواع مختلفی در بازار موجود است. دستگیره ها با توجه به نوع و برند ماشین لباسشویی انتخاب می شوند. بنابراین هر کدام بسته به نوعی که دارند قیمت های متفاوتی خواهند داشت. علاوه بر این کیفیت ساخت و مواد اولیه به کار رفته در آن ها نیز یکی دیگر از عوامل تعیین کننده قیمت دستگیره ماشین لباسشویی می باشند.

 
پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *