آموزش نصب تصفیه آب خانگی

آموزش نصب تصفیه آب خانگی

این روزها آب آشامیدنی سالم و پاکیزه دغدغه بسیاری از انسان‌ها می‌باشد. به دلیل شرایط موجود برای بسیاری از افراد امکان دسترسی به آب صددرصد استاندارد و سالم وجود ندارد، به همین دلیل ابزار و وسایل مناسبی مانند دستگاه تصفیه آب طراحی و تولید شده است که با کمک آن‌ها می‌توان آب را تا حد معقولی به شرایط استاندارد نزدیک کرد. بدین منظور باید یک دستگاه تصفیه آب مناسب و با کیفیت خریداری نمود، همچنین طریقه نصب دستگاه تصفیه آب نیز به طور دقیق بررسی و اجرا گردد . قصد داریم در این مقاله با آموزش نصب دستگاه تصفیه آب شما را در رسیدن به آب آشامیدنی سالم و مطلوب همراهی کنیم.

برای از بین بردن املاح موجود در آب که برای سلامتی مضرند و همچنین تبدیل آب لوله کشی به آب نوشیدنی با کیفیت به دستگاه تصفیه نیاز است. در ادامه نحوه نصب تصفیه آب را باهم خواهیم دید. توصیه ما این است که اگر در این زمینه مهارت لازم را ندارید، برای نصب دستگاه تصفیه آب از یک تکنسین کمک گیرید.

لیست قیمت قطعات تصفیه کننده آب + لینک خرید

 

 

راهنمای نصب دستگاه تصفیه آب

ابتدا یک انشعاب برای ورود آب لوله کشی به دستگاه تصفیه آب ایجاد کنید. قبل از اینکه کاری انجام دهید، آب ورودی ساختمان را برای چند دقیقه قطع کنید و سپس شیر آب سرد موجود در زیر سینک را بازکنید. یک سه راهی انشعاب آب ورودی به لوله آب سرد متصل کنید و سپس شیر آب سرد را به سه راهی انشعاب آب ورودی وصل کنید و آن را در حالت بسته قرار دهید. سپس  برای نصب دستگاه تصفیه آب اقدام کنید.

طریقه نصب تصفیه آب خانگی

ابتدا باید یک فضای مناسب در کابینت زیر سینک برای دستگاه تصفیه آب خود درنظر داشته باشید. به دلیل اینکه هر 18 تا 24 ماه یک بار به تعویض کارتریج نیاز است، فضای مناسب و وجود دسترسی کافی یک امر ضروری می‌باشد. از دیواره کابینت به عنوان تکیه گاه دستگاه استفاده کنید، دستگاه را از کف کابینت مقداری فاصله دهید و سپس آن را به دیوار پیچ کنید.

با استفاده از نوار تفلون رزوه‌های موجود بر روی تانک دستگاه تصفیه آب را نوارپیچی کنید و شیر مخزن را به ورودی تانک وصل کنید. توجه کنید برای اینکه شیر را در محل خود محکم کنید، به هیچ عنوان از آچار و ابزار مشابه استفاده نکنید زیرا به محل اتصال صدمه وارد می‌کنید.

در دستگاه تصفیه آب دو کارتریج کربنی و الیافی قرار گرفته است که باید پوشش پلاستیکی آن را جدا کنید، سپس کارتریج‌ها را در هوزینگ یا محفظه خود قرار دهید. با ابزار مخصوص محفظه‌ها را محکم کنید.

بعد از اینکه ممبران RO را از پوشش پلاستیکی خارج کردید، از طرفی که دو عدد واشر لاستیکی دارد به محفظه مخصوص خود وارد کنید. فراموش نکنید که درپوش محفظه ممبران را باید به خوبی محکم کنید.

نصب شیر برداشت دستگاه تصفیه آب خانگی

سوراخی با قطر 11 با کمک سه مته 6و 8 و11 در محلی که برای مصرف کننده شیر مناسب است ایجاد کنید. البته توجه کنید که قبل از ایجاد سوراخ، از رضایت مصرف کننده شیر از محل قرارگیری آن اطمینان داشته باشید سپس شیر برداشت را از طریق مهره‌های مخصوص آن به خوبی روی سینک محکم کنید.

نصب شیلنگ های تصفیه آب

در دستگاه تصفیه آب از 4 شیلنگ برای ارتباط بین سمت‌های مختلف دستگاه استفاده می‌شود. در این مرحله از یک شیلنگ استفاده کنید، لازم است که یک سر آن را به شیر ورودی و سر دیگر آن را به دستگاه تصفیه آب وصل کنید. توجه کنید که در این مرحله اتصالات به خوبی انجام شود.

محدود کننده جریان فاضلاب و بست فاضلاب را نیز به کمک یک شیلنگ دیگر به یکدیگر وصل کنید.

سپس باید خروجی فیلتر کربن را با کمک شیلنگ سوم به شیر برداشت روی سینک وصل کنید. در نهایت نیز سه راهی ورودی کربن و شیر قطع سریع روی منبع را از طریق شیلنگ چهارم به یکدیگر وصل کنید.

تست و راه اندازی دستگاه تصفیه آب

  • ابتدا لازم است تمام محفظه‌ها را جهت کنترل و اطمینان از وجود کارتریج‌ها بررسی کنید.
  • فشار منبع را بررسی کنید. این فشار باید بین 5 تا 10PSI باشد. اگر فشار در این محدوده نباشد باید این فشار و باد منبع تنظیم شود.
  • شیر منبع را باز کنید و سپس دوشاخه را به برق متصل نمایید.
  • محل اتصالات را به دقت بررسی کنید که نشتی در آن‌ها وجود نداشته باشد.
  • بعد از اینکه از کار کردن صحیح دستگاه تصفیه آب اطمینان پیدا کردید، بگذارید دستگاه به کار خود ادامه دهد و منبع پر و پمپ خاموش شود.
  • سپس برای تخلیه کردن آب منبع، بعد از اینکه دو شاخه را از برق جدا کردید، شیر برداشت روی سینک را باز کنید.

نقشه دستگاه تصفیه آب خانگی

برای اینکه بتوانید به درستی مراحل نصب دستگاه را انجام دهید و از نتیجه کار خود اطمینان داشته باشید لازم است نقشه نصب تصفیه آب خانگی را دانلود کنید و تمامی مراحل را طبق انجام دهید. در این بخش از مقاله می‌توانید نقشه تصفیه آب خانگی را ببینید و دانلود کنید. همچنین فیلم های آموزشی مختلفی نیز برای آموزش نصب دستگاه تصفیه آب خانگی وجود دارند که شما درصورت تمایل می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *