ابر و روکش اتو پرس

ابر و روکش اتو پرس

ابر و روکش اتو پرس یکی از مهم‌ترین قسمت‌های اتوپرس است و به دلیل این است که قابلیت ارتجاعی ابر اتو پرس باعث می‌شود چروک پارچه راحت‌تر باز شود و روکش نیز از آسیب دیدن لباس جلوگیری می‌کند. ابر و روکش اتو پرس دارای انواع مختلفی است. ابر اتو پرس باید دارای ضخامت استانداردی باشد، اگر این ضخامت بیشتر باشد ستون اتوپرس آسیب خواهد دید و اگر هم کمتر باشد نمی‌تواند چروک لباس را باز کند. ابر و روکش اتو پرس در سایزهای مختلف وجود  دارد که این به مدل دستگاه بستگی دارد.

روکش یا همان پارچه اتو پرس دارای مدل‌های مختلفی است. یکی از این مدل‌ها، روکش پارچه معمولی است که در اثر استفاده زیاد دچار تغییر رنگ شده و به لباس می‌چسبد و اگر لباس سایز کوچکی داشته باشد، امکان دارد روکش به کفه بالایی دستگاه بچسبد. یک مدل دیگر از روکش اتو پرس وجود دارد که از جنس پارچه نسوز است، به هیچ عنوان نمی‌سوزد و تغییر رنگ نمی‌دهد. در ادامه این مطلب می‌توانید اطلاعات بیشتری درمورد روکش اتوپرس به‌دست بیاورید.

قیمت ابر و روکش اتو پرس

روکش اتو پرس چیست؟

روکش اتو پرس معمولا از جنس کتان تولید می‌شود. از ویژگی‌های کتان، مقاومت بالا در برابر حرارت قابلیت عبور بخار و مقاومت در برابر پوسیدگی ناشی از رطوبت می‌باشد.
علاوه بر  این روکش نسوز اتو پرس دارای لکه پذیری کمی است و اگر لکه و یا کثیفی بر سطح آن ظاهر شود، نسبت به دیگر الیاف بهتر تمیز می‌شود. دور تا دور لبه‌های روکش نسوز اتو پرس یک نوار پارچه‌ای دوخته می‌شود و در سایزهای مختلفی برای انواع اتو کاربرد دارند.

ابر و روکش نسوز اتو پرس چه نقشی دارند؟

یکی از قسمت‌هایی که شاید به نظر خیلی‌ها نقش مهمی در اتوپرس ندارد ابر  و روکش نسوز اتو پرس است اما در واقع اینطور نیست و  یکی از قسمت‌های اصلی اتوپرس محسوب می‌شود. از آنجا که ابر دارای قابلیت ارتجاعی است به باز شدن چروک‌های لباس کمک می‌کند و باعث آسان‌تر شدن این کار می‌شود. البته لازم است ابر مورد نظر  دارای ضخامت استاندارد و مناسب باشد زیرا اگر ابر دارای ضخامت زیادی باشد باعث می‌شود اتو عملکرد ناقصی پیدا کند و به دنبال آن نیز ستون اتوپرس آسیب خواهد دید.

از طرف دیگر اگر ضخامت ابر مورد استفاده در اتوپرس کمتر از حد استانداردی باشد چروک‌های لباس صاف نخواهد شد و عملا اتوپرس کارایی خود را از دست می‌دهد. بنابراین برای تهیه و یا تعویض ابر اتو پرس خود باید با در نظر گرفتن نکات بالا و همچنین توجه به نوع و سایز اتوپرس خود اقدام به تهیه ابر و روکش نسوز اتو پرس ( بزرگ )، ابر  و روکش نسوز اتو پرس ( متوسط ) و ابر و روکش نسوز اتو پرس ( کوچک ) نمایید.

نقش پارچه نسوز در ابر و روکش اتو پرس

روکش یا پارچه مورد استفاده در اتوپرس دارای انواع متفاوتی است. نوع ساده آن از پارچه‌های معمولی تهیه می‌شود که استفاده از آن ریسک بالایی دارد زیرا در طی استفاده سوخته شده، دچار تغییر رنگ می‌شود و در کل ماهیت اصلی خود را از دست می‌دهد و به شدت افت کیفیت پیدا خواهد کرد. همچنین باید توجه داشته باشید که با استفاده از پارچه معمولی به عنوان روکش اتوپرس، امکان چسبیدن لباس و پارچه به یکدیگر بالاتر رفته و اگر سطح پارچه‌ای که آن را اتو می‌کنید کم باشد احتمال چسبیدن روکش به سطح بالایی اتوپرس وجود دارد.

اما در روکش نسوز اتو پرس پارچه به هیچ وجه نمی‌سوزد و تغییر رنگ نخواهد داد. پارچه نسوز، نوعی پارچه است که از الیاف‌های فایبرگلاس، آرامید یا کولار، گرافیت، فایبر سرامیک و الیاف‌های متنوع دیگری تهیه می‌شود و با توجه به الیافی که در این پارچه‌ها استفاده شده است، مقاومت حرراتی و کاربردهای متعدد و مختلفی دارند.

برای آشنایی بیشتر شما با پارچه‌های نسوز در ادامه مختصری درمورد پارچه نسوز و خصوصیات و ویژگی‌های جالب آن‌ها توضیح می‌دهیم.

پارچه نسوز چیست؟

پارچه­های نسوز  مقاومت زیادی در برابر حررات دارند و همان‌طور که از نامشان پیداست، غیر قابل اشتعال هستند به‌طوری‌که حتی اگر در دمایی بالاتر از دمای آستانه­ تحمل خود قرار داده شوند، بدون شعله‌ور شدن کم کم تجزیه و متلاشی خواهند شد.

شاید دانستن این نکته نیز برایتان جالب باشد که بعضی از پارچه‌های نسوزدر مقابل اشتعال مقاومت بالایی دارند، به‌گونه‌ای که حتی قادر به خاموش کردن خود نیز هستند که این واقعا ویژگی منحصر به فردی است.

active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *