اتو بخار پرسی چیست؟ + نحوه استفاده از اتو پرس

اتو بخار پرسی چیست؟ + نحوه استفاده از اتو پرس

از دستگاه‌های بزرگ صنعتی اتو بخار پرسی است که برای مراکز تولیدی لباس و یا اتوشویی‌ها کاربرد فراوانی دارد. این دستگاه قدرت بالایی دارد و برای انواع پارچه‌ها مناسب است زیر می‌توان آن را به کمک نمایشگر دیجیتال تنظیم کرد. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه پتانسیل بالای آن برای اتو کردن لباس‌های زیاد در تایم کم است که از مهم‌ترین مزایای آن می‌باشد. اما موضوعی که باید درمورد آن صحبت کنیم این است که اتوپرس خانگی چیست؟ چگونه استفاده می‌شود و آیا خرید این نوع اتو صرفه اقتصادی دارد یا نه؟ این موضوعی است که در این مقاله به آن می‌پردازیم.

مشاهده قیمت قطعات یدکی اتو

اتوپرس‌ خانگی

شاید تصور می‌کنید که اتو پرس‌ها بیشتر در کارگاه‌ها و اتوشویی‌ها کاربرد دارند اما چند سالی است که اتوپرس‌های خانگی نیز به بازار وارد شده‌اند و با استقبال زیادی نیز روبرو شده است. اتو پرس خانگی از نظر ابعاد کوچک‌تر از انواع اتو پرس‌ صنعتی و کارگاهی است اما از نظر کاربرد و کیفیت در سطح یک اتو پرس حرفه‌ای می‌باشد. افرادی که قصد استفاده از اتو پرس در منزل خود را دارند، بهتر است راهنمای انتخاب یک اتو پرس خوب در قائم یدک را مطالعه نمایند تا بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند.

چرا استفاده از اتو پرس‌ خانگی به صرفه است؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید درمورد کارایی اتو پرس‌ها صحبت کنیم.

  • اتو پرس‌ خانگی نسبت به دیگر انواع اتو بخار لباس‌ها را سریع‌تر اتو می‌کند بنابراین می‌توان در مصرف برق صرفه جویی کرد.
  • قدرت اتو پرس‌ خانگی نسبت به اتو بخار معمولی 10 برابر بیشتر است به‌طوری‌که لباس‌هایتان را در حد کارکرد یک خشکشویی اتوکشی می‌کند.
  • استفاده از اتو پرس‌ خانگی مقرون به صرفه است زیرا هزینه مربوط به خشکشویی در یک خانواده را تا حد زیادی کم می‌کند.
  • برای پارچه‌های ضحیم استفاده از اتوهای معمولی چندان مناسب نیست زیرا برای از بین بردن چروک‌ این نوع لباس‌ها با کمک اتوهای معمولی زمان زیادی نیاز است. اما اتو پرس‌ها می‌توانند پارچه‌های ضخیم را به طور کامل اتو ‌کنند. تنها باید در استفاده از اتو پرس‌ها مهارت لازم را پیدا کنید.
  • امکانات و تجهیزات جدیدی که در اتو پرس خانگی وجود دارد، باعث شده است تا کاربر با انتخاب گزینه مورد نظر در صفحه دیجیتالی، بتواند کارکرد ساده‌تر و بازدهی بیشتری داشته باشد. در اتو پرس‌ دیجیتالی می‌توانید درجه حرارت و نوع پارچه را مشخص نمایید و با خیال راحت، پارچه خود را اتو کنید.

مزایا و معایب اتو پرس

به دلیل اینکه روز به روز استفاده از اتو پرس‌ها در حال افزایش است، قبل از بررسی معایب و مزایای اتوپرس‌ها می‌توان دریافت که مزایای اتو پرس‌ها نسبت به معایب آن‌ها بیشتر است. همین مزیت‌ها باعث شده است تا افراد زیادی از اتوپرس‌ها استفاده کنند.

  • از مزایا اتو پرس‌ این است که دارای کاربرد گسترده و قدرت بالایی هستند. اتو پرس‌ خانگی نسبت به اتو معمولی کیفیت بالاتری دارند و از آن‌ها برای اتو کردن انواع پارچه‌های ضخیم و نازک می‌توان استفاده کرد.
  • از دیگر مزایای اتو پرس مدرن وجود  نمایشگر دیجیتالی است که با کمک آن می‌توان احتمال آسیب دیدن پارچه را به حداقل رساند زیرا در این نمایشگر می‌توانید نوع پارچه و قدرت دستگاه را انتخاب نمایید.
  • از اتو پرس ‌معمولا در کارگاه‌های خیاطی و خشکشویی استفاده می‌کنند زیرا برطرف کننده نیازهای این مشاغل است. اما استفاده از اتوپرس‌ در خانه‌ها نیز افزایش پیدا کرده است که دلیل آن نیز، کارکرد آسان و سریع این دستگاه است.
  • اکثر ما در خانه‌هایمان، با کمبود فضا مواجه هستیم و از معایب اتو پرس‌ این است که حجم بزرگی دارند. به همین دلیل است که برخی افراد تمایل به خرید آن‌ها ندارند. هر چند اگر این افراد قدرت و سهولت کار با اتو پرس را تجربه کنند، فاکتور فضا و مکان را نادیده می‌گیرند.

طرز استفاده از اتو پرس

شاید از خود بپرسید که طرز استفاده از اتو پرس به چه شکل است؟ اما قبل از اینکه نحوه استفاده از اتو پرس را شرح دهیم، باید طرز کار اتو پرس را بررسی کنیم. عملکرد اتو پرس به‌گونه‌ای است که از ترکیب فشار، بخار و گرما استفاده می‌کند. اتو پرس با بخار و فشار پارچه را نرم و چین و چروک روی لباس را از بین می‌برد و گرما نیز باعث خشک شدن آن می‌شود. با وقوع این پروسه شکل، بافت و فرم پارچه حفظ می‌شود.

اگر شما نیز به طرفداران اتو پرس پیوسته‌اید، لازم است که با نحوه استفاده از اتو پرس آشنایی پیدا کنید. مراحل از بین بردن چین و چروک با اتو پرس به این صورت است که قبل از هرکاری، دستگاه خود را بر روی یک سطح صاف بگذارید، اگر اتو پرس را بر روی سطحی لیز یا صیقلی قرار دهید، برای محافظت از دستگاه باید پایه آن را با یک پارچه بپوشانید.

بعد از اینکه قفل‌های اتو پرس را باز کردید، باید دستگاه را روشن کنید و چند دقیقه اجازه دهید تا اتو داغ شود. با توجه به نوع پارچه خود میزان دما و گرما را تنظیم کنید. برای اینکه بهترین نتیجه را از اتو بگیرید، کمی آب روی پارچه اسپری کنید.

اگر در گذشته برای استفاده از اتو بخار معمولی باید زمان و انرژی زیادی برای اتو کردن لباس صرف می‌کردید، این زمان و انرژی با اتو پرس نصف خواهد شد. علاوه بر این فشار وارد شده به لباس با استفاده از اتو پرس، حدودا پنج برابر اتو بخار معمولی است. که همین ویژگی باعث شده است، بافت لباس لطیف و شکیل‌تر به نظر برسد.

فراموش نکنید که برای درک بهتر و رسیدن به بهترین کارکرد اتو پرس لازم است دفترچه راهنمای آن را مطالعه نمایید تا بتوانید به درستی از آن استفاده کنید.

active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *