اطلاعاتی درمورد باتری جارو شارژی 

اطلاعاتی درمورد باتری جارو شارژی

جارو شارژی از جمله وسایل مهمی است که در اکثر مواقع کار جاروبرقی را انجام می‌دهد. اگر به‌صورت نادرستی از جارو شارژی استفاده شود، به تعمیر و تعویض باتری جارو شارژی نیازمند خواهید شد. تمامی باتری‌های جارو شارژی دارای عمر مفید و مشخصی هستند اما در زمان مشخصی به تعویض نیاز خواهند داشت.


خرید قطعات جارو شارژی


انواع باتری جاروشارژی

باتری‌های جارو شارژی انواع مختلفی دارند اما در بیشتر آن‌ها از نیکل کادمیوم استفاده می‌شود. در ادامه انواع باتری جارو شارژی را بررسی می‌کنیم.

باتری نیکل کادمیم (NI-CD): از ویژگی‌های باتری نیکل کادمیوم طول عمر بسیار بالا، مقاومت بسیار زیاد در برابر تاثیرات الکتریکی و مکانیکی مخرب، مقدار دشارژ خود به خودی بسیار پایین و مقدار مقاومت داخلی بسیارپایین می‌توان اشاره کرد. برای خریداری باتری جارو شارژی لازم است به مشخصات جارو توجه نمایید که در آن چندین سلول باتری SC استفاده می‌شود.
از جمله مشکلاتی که مشتریان برای خرید باطری جاروشارژی دارند این است که در این باطری برای سری شدن از یک الگو واحد استفاده نمی‌شود و هر برند یک الگوی خاص برای خود دارد. سلول‌های باتری نیکل کادمیوم با سرعت‌های مختلفی شارژ می‌شوند که این سرعت به ساختار باطری بستگی دارد. جریان شارژ باتری معمولا متناسب با ظرفیت نامی باتری می‌باشد و می‌تواند از 1/0 آمپر ساعت نامی تا 4 برابر آمپر ساعت نامی است که البته بسیار کم استفاده می‌شود.
این باتری‌ها هر چه جریان شارژ بیشتری داشته باشند دمایشان به سرعت بالا می‌رود. البته باید گفت که فرایند شارژ باتری نیکل کادمیوم فرایندی گرماگیر می‌باشد اما وقتی باتری به شارژ کامل نزدیک باشد دمای آن به سرعت بالا می‌رود و به دمای 45 تا 50 درجه می‌رسد. برخی شارژرها از طریق دما متوجه شارژ کامل باتری شده و فرایند شارژ را متوقف می‌کنند. این نوع باتری‌ها در دمای 20 درجه سانتی‌گراد حدود 10 درصد در ماه دشارژ می‌شوند، اگر می‌خواهید برای طولانی مدت از باتری استفاده نکنید لازم است که شارژ آن را حدود 40 درصد قرار دهید.

باتری نیکل متال هیبرید (NI-MH) : این باتری‌ها شبیه به باتری‌های نیکل کادمیم هستند اما تنها تفاوتی که دارند این است که به اثر حافظه، حساسیت کمتری دارند و دارای ظرفیت بالاتری هستند.

باتری لیتیوم یون (LI-ION) : این نوع باتری در برابر اثر حافظه، مقاوم است. اما اگر OVERCHARGED شوند و یا اگر در حالت فول شارژ به‌صورت طولانی مورد استفاده قرار نگیرند، کارایی خود را از دست می‌دهند.

چرا باتری جارو شارژی خراب می‌شود؟

تمامی باتری‌های جارو شارژی دارای عمر مفید و مشخصی هستند و در یک زمان مشخص به تعویض نیاز دارند.
دلیل اصلی خراب شدن باتری قبل از اینکه عمر مدت دار و مصرفی آن به اتمام برسد، نوسانات ناهنجار برق اتصالی به دستگاه است. ولتاژهای غیر استانداردی که در همان آغاز اتصال کابل آداپتور به دستگاه وارد می‌شوند، به‌سرعت باتری را ضعیف می‌کنند. باطری جاروشارژی ارتباط مستقیمی با برق دارد و طی مدت زمان مشخصی باید شارژ شود. اما اگر با زمان اتصال جارو به برق افزایش پیدا کند، ممکن است آسیب‌هایی مانند دشارژ کردن مداوم به باتری وارد شود.

محل مناسب نگهداری از باتری جارو شارژی

توصیه ما این است که اگر برای مدت طولانی از دستگاه استفاده نمی‌کنید باتری را از دستگاه جدا کنید. برای این کار باتری باید کاملا تخلیه شده باشد. باتری را در محل خشک و خنک قرار دهید و از قرار دادن آن در محیط‌‌های گرم، مرطوب و در معرض گرد و غبار خودداری کنید.

تعویض باتری جارو شارژی

انتخاب باتری برای تعویض باتری جارو شارژی باید طبق نمونه اصلی که توسط شرکت نصب شده انجام گیرد. بنابراین باتری جارو شارژی از لحاظ سایز، ولتاژ و شکل ظاهری باید مطابق باتری استاندارد شرکت سازنده باشد. توصیه ما این است که برای تعویض باتری جارو شارژی، باتری را انتخاب کنید که دارای حداکثر ظرفیت یعنی 3000 میلی آمپر باشد. البته مشتریان عزیز می‌توانند دیگر ظرفیت‌های باتری یعنی از ظرفیت 1500 میلی آمپر ساعت تا 3000 میلی آمپر را انتخاب کنند. هر چه ظرفیت باتری بالاتر باشد مدت زمان شارژدهی باتری نیز بالاتر می‌رود.
در تعویض باتری جارو شارژی، برای اتصال سلول‌های باتری از پلیت نیکل استفاده می‌شود. خلوص آلیاژ پلیت نیکل نقش مهمی در عبور جریان الکتریسته و گرم نشدن پلیت هنگام کار جارو شارژی دارد. در جاروبرقی‌های پرقدرت که جریان بالایی از اتصالات و پلیت‌های نیکل عبور می‌کند، پلیت‌ها به صورت دوبل استفاده می‌شوند. در نتیجه دو برابر شدن سطح مقطع پلیت نیکل، باعث عبور بدون مقاومت جریان الکتریسته و در نتیجه داغ نشدن اتصالات و باتری‌ها می‌شود. این کار هم ایمنی را افزایش داده و هم باعث بالا رفتن عمر باتری جارو شارژی می‌شود.

خرید و یا تعمیر باتری جارو شارژی

انواع باتری جارو شارژی در فروشگاه قائم یدک وجود دارد. شما عزیزان می‌توانید باتری مورد نظر و قیمت باتری جاروشارژی را به آسانی از سایت ما پیدا کنید و خرید خود را از طریق سبد کالا تکمیل کنید .
اگر باتری جاروشارژی مورد نظر شما در سایت قائم یدک موجود نیست، می‌توانید آن را به‌صورت تلفنی و یا از طریق ایمیل سفارش دهید تا همکاران ما باتری مورد نظر شما را مانند نمونه ارسالی شما ارسال کنند.

active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *