انواع موتور جاروبرقی و تفاوت‌های آن‌ها

آشنایی با انواع موتور جاروبرقی  و تفاوت‌های آن‌ها

آشنایی با انواع موتور جاروبرقی و تفاوت‌های آن‌ها: امروزه انواع مختلفی از مدل‌های جاروبرقی در مدل‌های صنعتی و خانگی تولید و وارد  بازار شده است. از مهم‌ترین بخش‌های این دستگاه، موتور است که اگر عملکرد آن به‌صورت صحیح و قابل اطمینان انجام شود تاثیر چشم گیری در کیفیت نظافت و عملکرد جاروبرقی دارد. موتور،  قلب دستگاه جاروبرقی محسوب می‌شود که وظیفه داردمنبع تغذیه پمپ مکش را برای ایجاد خلا در مخزن ایجاد کند. به همین دلیل است همواره که برای کار کردن یک جاروبرقی در سلامت کامل، باید از سلامت موتور جاروبرقی اطمینان پیدا کنیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد موتور جاروبرقی اطلاعات بیشتری را در اختیارتان قرار دهیم.


قطعات جاروبرقی


انواع موتور جاروبرقی

موتور جاروبرقی , از مهم‌ترین قسمت‌های آن است که لازم است با دقت بسیار زیادی مورد استفاده قرار گیرد. جاروبرقی‌ها از دو نوع موتور جاروبرقی رایج یعنی کلکتوری و توربینی استفاده می‌کنند که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم.

موتور کلکتوری

این نوع موتور جاروبرقی با ایجاد جریان آمپردار، پمپ مکش را به کار کردن تحریک می‌کند و از رایج‌ترین انواع موتور جاروبرقی در بازار می‌باشد که بیشتر برای مدل‌های خانگی کاربرد دارد.

موتور توربینی

این نوع موتور جاروبرقی، به‌عنوان موتور جاروبرقی‌های دائم کار نیز شناخته می‌شود که در آن‌ها از موتورهای سیم پیچ دار بزرگ استفاده شده است و به‌صورت شبانه روزی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. به دلیل اینکه در سیستم انتقال انرژی الکتریکی آن از زغال استفاده نشده است و به جای آن سیم پیچ قرار دارد دیگر موتور داغ نمی‌شود و ساعت‌ها می‌توان از آن استفاده نمود. بنابراین این نوع موتورها مناسب برای استفاده در محیط‌های صنعتی است که دستگاه باید به طور مداوم مواد را جمع آوری یا جابه‌جا کند.


تعویض موتور جاروبرقی


موتورهای جاروبرقی تک پروانه و دو پروانه

در یک دسته بندی دیگر، موتورهای جاروبرقی به دو نوع کوچک و سبک خانگی یا تک پروانه و نوع سنگین و بزرگ صنعتی یا دو پروانه تقسیم می‌شوند.

موتورهای جاروبرقی تک موتوره و دو موتوره

جاروبرقی تک موتوره  یک موتور دارد و برای محیط‌های کوچکی مانند منازل کاربرد دارد. اما جاروبرقی‌های صنعتی دو موتور قوی دارند که از آن‌ها در محیط‌های خیلی بزرگ مانند مساجد، کارخانه‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها، کارواش‌ها و … استفاده می‌شود. جاروبرقی‌هایی که دو موتور دارند، بسیار پیشرفته هستند  و  دو پروانه سایکلون دارند.

تفاوت موتور جارو برقی کلکتوری و توربینی

موتور کلکتوری و توربینی باید با توجه به نوع کاربردی که مورد انتظار است انتخاب شود. در کل می توان گفت که موتور کلکتوری جاروبرقی از آنجا شناخته شده است که از زغال برای انتقال انرژی بین روتور و همچنین منبع خارجی و توربینی استفاده می‎کند. اما در مدل‌های توربینی از القای الکترومغناطیس استفاده می‌شود که باعث شده است سایش زغال وجود نداشته باشد و بتوان به‌طور دائم از دستگاه استفاده کرد. به همین دلیل است که موتور توربینی جاروبرقی، یک گزینه مناسب برای استفاده در محیط‌های صنعتی محسوب می‌شود.

تفاوت قدرت موتورهای جاروبرقی

انواع موتورجارو برقیتوربینی و کلکتوری باید طبق نیاز، انتخاب شوند.  موتورهای کلکتوری برای تمیز کردن یک محیط  کوچک و مصرف خانگی مناسب است.

از ویژگی‌های جارو برقی صنعتی، داشتن موتور پرقدرت، سیستم فیلتراسیون مناسب و قدرت مکش بالا از ویژگی‌های یک جاروبرقی صنعتی است. جاروبرقی‌های متفاوتی وجود دارد که همه آن‌ها یک کار را انجام می‌دهند. اما تفاوت آن‌ها در کیفیت نظافت است. همچنین سیستم فیلتراسیون مناسب در موتورهای جاروبرقی، از برگشت آلودگی و ذرات ریز به محیط جلوگیری می‌کند. فیلترها دارای قدرت جذب بالایی هستند و باعث حفظ بهداشت و تمیزی محیط می‌شوند.


علت داغ شدن موتور جاروبرقی


تفاوت قدرت مکش با توان مصرفی

توان مصرفی جاروبرقی با قدرت مکش جاروبرقی با یکدیگر تفاوت دارند. توان مصرفی بامیزان مصرف جریان الکتریکی و انرژی موتورهای جاروبرقی در ارتباط است. اما قدرت مکش  جاروبرقی با توانایی مکش دستگاه برای جمع آوری زباله‌ها در ارتباط است. بنابراین دقت کنید که به هنگام خرید نباید توان مصرفی بالا را علامتی از قدرت مکش بالا  و یا برعکس بدانید. برای خرید ابتدا بهتر است قدرت مکش را بسنجید و سپس به توان مصرفی توجه کنید. در نتیجه این کار، جاروبرقی انتخاب خواهید کرد که دارای میزان مصرف انرژی کمتر و قدرت مکش بالاتری باشد.

 تفاوت موتور جاروبرقی لبه دار و بدون لبه

یکی از انواع موتور، موتور جاروبرقی لبه دار است که در مقابل آن موتور بدون لبه قرار می‌گیرد. جنس بدنه جارو برقی لبه دار فلزی است. به این دلیل، موتور جارو برقی لبه دار نامیده می‌شود که از قسمت کف محفظه آن یک لبه به سمت بیرون وجود دارد. جنس بدنه جاروبرقی بدون لبه از مس می‌باشد. در موتور جارو برقی بدون لبه سیم پیچی قرار گرفته است که تماما مسی است.

قیمت موتور جارو برقی

از جمله مهم‌ترین فاکتورهای مربوط به یک محصول ویژگی‌های آن است. اگر محصولی با کیفیت و با قیمت مناسب عرضه شود، اکثر ما ترجیح می‌دهیم که آن محصول را خریداری و استفاده کنیم. از  آنجا که موتور جارو برقی طول عمر بالایی دارد از قیمت ارزان و مقرون به‌صرفه‌ای نیز برخوردار است. برای اطلاع از  قیمت موتور جاروبرقی و افزودن آن به سبد اینترنتی خود کافی است به صفحه محصولات ما مراجعه نمایید و موتور مناسب با دستگاه خود را انتخاب نمایید.

active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *