اهمیت تعمیر و سرویس دستگاه تصفیه آب

اهمیت تعمیر و سرویس دستگاه تصفیه آب

راهنمای سرویس دستگاه تصفیه آب: تمامی افراد در جامعه به آب پاک و سالم نیاز دارند. امروزه رشد روز افزون کارخانه‌ها و ریخته شدن فاضلاب کارخانه‌ها به دریا، ریخته شدن پس آب فاضلاب‌های شهرهای بزرگ به شاهراه سفره‌های آب زیر زمینی باعث شده است که آب‌های زیر زمینی به انواع میکروب و بیماری آلوده شوند.

به همین دلیل افراد در تلاش‌اند که تمامی افراد در تلاش‌اند که به آب پاک دست پیدا کنند و دسترسی خود را به آن با ابزارهای مختلف آسان کنند. از این رو بیشتر مردم به استفاده از دستگاه تصفیه آب روی آورده‌اند. دستگاه تصفیه آب دارای مدل‌های مختلفی است و شرکت‌های متفاوتی نیز آن را تولید می‌کنند. تعمیر تصفیه اب نیاز به دانش و تخصص دارد.

برای این دستگاه‌ها ایرادات مختلفی نیز ممکن است رخ دهد که باید یک نفر خبره اقدام به تعمیر دستگاه تصفیه اب کند زیرا اگر تعمیر تصفیه آب توسط افراد خبره انجام نشود ممکن است مشکلات دیگری برای دستگاه تصفیه آب رخ دهد و طول عمر آن را کاهش پیدا کند.

لیست قیمت قطعات تصفیه کننده آب+لینک خرید

سرویس دستگاه تصفیه آب

سرویس دستگاه تصفیه آب به دلایل مختلفی ممکن است نیاز باشد. اگر از دستگاه تصفیه آب به درستی استفاده و نگهداری شود، عمر مفید آن می‌تواند 4 تا 5 سال باشد و در این مدت نیز بدون هیچ مشکل خاصی به درستی کار کند. بعد از این مدت امکان دارد با مشکلات رایجی که برای دستگاه تصفیه آب رخ می‌دهد، روبرو شوید. اگر با این مشکلات برخورد کنید، متوجه خواهید شد که به تعمیر و سرویس تصفیه آب نیاز دارید.

اگر دستگاه تصفیه آب شما دچار نشتی شده باشد قطعا به تعمیر تصفیه آب نیاز خواهید داشت. اگر آب دارای طعم غیر طبیعی شد یا بوی غیر طبیعی پیدا کرد و  یا اینکه دستگاه تصفیه آب دارای سرو صدا بود و حتی آب خروجی از دستگاه تصفیه آب کم بود، نشان دهنده این است که دستگاه تصفیه آب به تعمیر نیاز دارد.

طعم و بوی غیر طبیعی آب دستگاه تصفیه آب

لایه‌ای از مواد معدنی که در دستگاه تصفیه آب رسوب می‌کنند، بیوفیلم نامیده می‌شود. اگر لایه بیوفیلم در بخش‌های مختلف دستگاه تصفیه آب به وجود آید باعث می‌شود آب خروجی از دستگاه تصفیه طعم و بوی غیر طبیعی پیدا ‌کند.

اینکه دستگاه تصفیه آب به سیستم RO مجهز است، باعث می‌شود مقدار سولفات، کلرید و بی کربنات افزایش پیدا کند زیرا در مکانیزم تصفیه آب از لوله‌های مسی استفاده شده است و رسوب این مواد باعث می‌شود آب خروجی از دستگاه تصفیه آب مزه فلز پیدا کند.

در این موارد بهترین راه حلی که به جای تعمیر تصفیه آب وجود دارد، تعویض فیلترها می‌باشد. اگر فیلترهای آب تصفیه هر 12 ماه یک بار تعویض شونداز بروز این مشکل جلوگیری می‌شود.

دستگاه تصفیه آب از جمله وسایل مهم خانگی است. اگر عملکرد دستگاه تصفیه آب را با یخچال خانه مقایسه نمایید، خواهید دید که طول عمر دستگاه تصفیه آب در مقایسه با سایر لوازم خانگی پایین‌تر است و این به دلیل تعداد ساعات کارکرد دستگاه می‌باشد. متعلقات دستگاه تصفیه آب با سایر تجهیزات متفاوت است.

در هر زمان که مشکلی برای دستگاه رخ دهد، برای عیب یابی سیستم تصفیه آب خانگی و تعمیر دستگاه تصفیه آب لازم است به یک تعمیرکار ماهر و با تجربه مراجعه نمایید. همچنین در کنار داشتن تجربه در تعمیرات، رعایت انصاف و حق مشتریان نیز یکی از موارد مهم می‌باشد که برای انتخاب یک تعمیرکار باید به آن دقت نمایید.

وظیفه دستگاه آب تصفیه کن حذف آلودگی موجود در آب، آلاینده‌ها و باکتری‌ها است. همچنین توصیه ما این است که در سرویس و نگهداری دستگاه تصفیه آب نهایت دقت را داشته باشید، زیرا استفاده درست از دستگاه تصفیه آب باعث افزایش عمر دستگاه می‌شود.

کم شدن سرعت تصفیه آب

یکی دیگر از مشکلات دستگاه‌های تصفیه آب، کم شدن سرعت تصفیه آب می‌باشد و این به معنی این است که آبی که توسط دستگاه تصفیه آب تصفیه می‌شود به آرامی از دستگاه خارج می‌شود. اگر حجم آب درون مخزن کم باشد و یا اینکه آب ورودی فشار پایینی داشته باشد، نیاز به تعمیرات دستگاه تصفیه آب خواهید داشت.

دستگاه تصفیه آب که مجهز به فرایند اسمز معکوس است برای اینکه کارکرد مناسبی داشته باشد به 40 تا 60 پاسکال فشار نیاز دارد. اگر فیلتر آب نیز رسوب داشته باشد، باعث کاهش سرعت آب خروجی از دستگاه می‌شود که در این حالت نیز نیاز به تعمیر تصفیه آب خانگی دارید، همچنین فیلتر تصفیه آب نیز باید تعویض شود.

وجود صدای غیر متعارف در شیر آب دستگاه تصفیه آب

وجود برخی مشکلات در دستگاه تصفیه آب، باعث ایجاد صدای غیر معمول در دستگاه می‌شود:

  1. به هنگام تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب، هوا از آن خارج می‌شود.
  2. ایجاد تغییر فشار آب در دستگاه تصفیه آب.
  3. مشکل در دریچه تصفیه آب: اگر دریچه دستگاه تصفیه آب به درستی بسته نشود، امکان دارد که از شیر دستگاه تصفیه آب صدای غیر عادی تولید شود.

در کل دستگاه‌های تصفیه آب بخش‌های مختلفی دارند و هر کدام از این دستگاه‌ها فیلترهای مختلفی دارند و این فیلترهای دستگاه تصفیه آب طبق عملکرد خود عمر متفاوتی دارند. بنابراین اگر نیاز  به تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب دارید به نوع دستگاه خود دقت نمایید و سپس اقدام به خرید کنید. برای خرید قطعات مورد نیاز، می‌توانید از سایت ما خرید خود را انجام دهید.

active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *