ترمیم سوراخ کف کولر آبی

ترمیم سوراخ کف کولر آبی

ممکن است با زنگ زدگی و سوراخ شدن کف کولر، به جای ترمیم کف کولر سوراخ شده به فکر تعویض آن بیفتید؛ درصورتی‌که شما می‌توانید با انجام عایق کولر آبی خود، به راحتی از آن استفاده کنید. عایق رطوبتی کولر آبی، برای جلوگیری از نشت و به جای ماندن رد رطوبت برای ساختمان‌های مجهز به کولر آبی تهیه شده است. مواردی مانند نفوذ رطوبت و نم‌دیدگی ساختمان از جمله مواردی است که باعث ایجاد ظاهر ناخوشایند است و باعث ایجاد عوارض زیادی علاوه بر سوراخ شدن کفی کولر آبی می‌شود. برای جلوگیری از این مسائل، استفاده از عایق رطوبتی کولر آبی تبدیل به یک ضرورت برای محافظت از ساختمان تبدیل شده است. در این مقاله با ما همراه باشید تا با اهمیت عایق کف کولر و نحوه انجام آن آشنا شوید.

اهمیت استفاده از عایق رطوبتی

ترمیم سوراخ کف کولر آبی

به دلیل اینکه  کولر آبی به‌طور مداوم در یک قسمت از ساختمان قرار دارد و رطوبت ایجاد می‌کند. آب مصرفی کولر، باعث نفوذ رطوبت در ساختمان و به اصطلاح عامیانه نم دیدگی یک بخش از ساختمان می‌شود، برای اینکه از این مورد جلوگیری شود یک محصول به نام عایق رطوبتی کولر آبی تهیه شده است. این عایق در محل اتصال کولر آبی به ساختمان که دیوار یا کف است، استفاده می‌شود و از نفوذ رطوبت به ساختمان جلوگیری می‌کند. قبل از اینکه این عایق را جایگذاری کنید بهتر است، کف کولر را با مواد مخصوص ترمیم کنید.


خرید عایق رطوبتی کف کولر آبی


ترمیم سوراخ کف کولر آبی با استفاده از عایق رطوبتی کولر آبی

برای ترمیم سوراخ کف کولر، ابتدا باید شوره کولر آبی را تمیز کنید. برای این کار نیاز به یک برس سیمی دارید که با آن شوره و زنگ زدگی بدنه و کف کولر را رفع کنید و بعد از آن کولر را به خوبی بشویید. سپس اگر کف کولر سوراخ باشد باید با کمک یک لایه کارتن، سوراخ‌ها را بپوشانید و با استفاده از یک قلمو و یا غلتک، سطح کولر را به مواد عایق آغشته کنید. برای سطوح افقی لازم است ابتدا مقداری از مواد عایق را روی سطح بریزید و سپس برای صاف و یکدست کردن آن اقدام کنید. برای اینکه سطوح عمودی را عایق کنید نیز باید با کمک یک قلمو این کار را انجام دهید. این کار را باید با دقت انجام دهید، تا هیچ قسمتی بدون پوشش باقی نماند. بعد از اینکه کار عایق کولر به پایان رسید، تا ۲۴ ساعت نباید روی سطوح عایق شده آب ریخته شود و باید اجازه دهید تا تمامی بخش‌های کولر خشک شوند.


تمیز کردن و رفع شوره کولر آبی


چه عواملی باعث سوراخ شدن کف کولر می شوند؟

وجود املاح در آب

آب دارای املاح و رسوباتی است که اگر در کف کولر آبی بمانند باعث  می‌شود کف آن زنگ‌ بزند و در  نهایت سوراخ شود. مخصوصا در بعضی از شهرها که آب شور دارند، نمکی که در آب وجود دارد باعث می‌شود آسیب زیادی به کف کولر وارد شود. بنابراین اگر آب شهرتان شور است، لازم است که هر چند وقت یکبار کولر آبی‌تان را تمیز کنید تا از رسوب املاح آب در آن جلوگیری شود و دوام بدنه نیز افزایش پیدا کند.

فلز بی‌کیفیت بدنه

به هنگام خرید کولر آبی ممکن است متوجه شوید که دو برند دارای کولرهای یکسانی هستند اما قیمت آن‌ها با یکدیگرمتفاوت می‌باشد. این موضوع به این دلیل است که جنس و کیفیت موادی که برای ساخت آن استفاده شده است متفاوت می‌باشد. برای مثال اگر فلزی که در بدنه کولر آبی به کار رفته باشد، کیفیت و مقاومت خوبی نداشته باشد، کف کولر به‌سرعت پوسیده می‌شود. پس باید کولرتان را  از برندهای معتبر تهیه کنید و به جنس بدنه آن نیز دقت کنید که دارای مقاومت مناسبی باشد تا در آینده گرفتارتان نکند.


انواع عایق رطوبتی کولر آبی


چه عواملی باعث سوراخ شدن کف کولر می شوند؟

تابش آفتاب

شاید برایتان جالب باشد که  تابش زیاد آفتاب نیز می‌تواند باعث تسریع زنگ زدگی و پوسیدگی کف کولر آبی  شود. به همین دلیل باید یک سایه‌بان برای کولرتان فراهم کنید تا آفتاب به‌صورت مستقیم و شدید به آن نتابد. این راه حل هم باعث می‌شود خنک کردن کولر آبی افزایش پیدا کند و هم هوای خنک را سریع‌تر دریافت کنید، علاوه بر این در جلوگیری از زنگ زدگی کف کولر آبی نیز موثر است.


خرید قطعات پلاستیکی کولر آبی


ماندن آب در کولر

به هنگام به پایان رسیدن فصل گرما که می‌خواهید کولرتان را جمع کنید، بهتر است آبی که در آن وجود دارد را تخلیه و سپس آن را تمیز کنید تا کولر خشک شود و دچار زنگ زدگی نگردد. اگر  در کولر آب راکد وجود داشته باشد، هم باعث ایجاد بوی بد در خانه می‌شود و هم در کف کولر رسوب و زنگ زدگی و در نتیجه زمینه پوسیدگی کف کولر را ایجاد می‌کند.


مراحل تعویض کفی کولر


مراحل ترمیم کف کولر با عایق

مراحل ترمیم کف کولر با عایق

  1. برای اینکه کف کولر را ترمیم کنید ابتدا لازم است که شوره آن را تمیز کنید. بنابراین باید از یک برس سیمی استفاده کنید تا بتوانید شوره و زنگ زدگی بدنه و کف کولر را به خوبی پاک کنید و سپس کولر را کاملا بشویید.

  1. سوراخ کف کولر را با کمک یک لایه کارتن بپوشانید و با استفاده از یک قلمو و یا غلتک، سطح کولر را به مواد عایق آغشته نمایید. برای کف کولر آبی، ابتدا باید مقداری از مواد عایق را روی سطح بریزید و سپس آن را یکدست و صاف کنید. این کار را با دقت انجام دهید تا هیچ قسمتی بدون پوشش باقی نماند.
  2. سعی کنید عایق کاری کولر خود را در روزهای سرد سال انجام ندهید. مناسب‌ترین زمان برای این کار بهار و تابستان می‌باشد.
  3. بعد از اینکه کف کولر خود را عایق کردید، تا ۲۴ ساعت بر روی سطوح عایق شده آب نریزید،و بگذارید تمامی قسمت‌های سطح کولر خشک شوند.

علاوه بر اینکه عایق رطوبتی کولر آبی، یک نوع پوشش محافظتی در برابر گرما و رطوبت می‌باشد، برای ترمیم سوراخ کف کولر آبی نیز استفاده می‌شود و تا حد زیادی نیز برای استفاده بهینه از کولر آبی و همچنین برای صرفه جویی در مصرف انرژی نیز تاثیر دارد. همچنین محافظت در برابر رطوبت و همچنین بالا رفتن کیفیت کارکرد کولر و در کاهش مصرف انرژی نیز مفید می‌باشد.

 

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *