تعمیر لوله تلسکوپی جاروبرقی

تعمیر لوله تلسکوپی جاروبرقی

در اغلب اوقات تعمیر لوله تلسکوپی جاروبرقی لازم نیست زیرا این قطعه به دلیل دارا بودن جنس فلزی خود ساختار محکمی دارد. بنابراین برخلاف لوله خرطومی دستگاه، این لوله کمتر دچار آسیب می‌شود. اما ممکن است به دلیل اینکه حالت این قطعه با بدن، ضربه دیدن و … سازگار نباشد مجبور به تعمیر یا تعویض آن شوید. برخی از این لوله‌ها حتی ممکن است از فلز بی‌کیفیتی باشند؛ در نتیجه اگر به‌صورت طولانی مدت از آن استفاده شوند ممکن است دچار تغییر شکل شود.

در این مقاله مواردی را بررسی می‌کنیم که در پی آن‌ کاربر به تعمیر لوله تلسکوپی دستگاه نیاز دارد.


لوله تلسکوپی جاروبرقی ال جی


لوله تلسکوپی جاروبرقی یعنی چی ؟

شاید شما نیز نمی‌دانید که لوله تلسکوپی جاروبرقی چیست؟ جاروبرقی دارای دو لوله‌ به هم چسبیده است که یکی از آن‌ها لوله‌ای صاف و فلزی دارد که لوله تلسکوپی نامیده می‌شود. لوله دیگر نیز پلاستیکی و منعطف می‌باشد که به آنلوله خرطومی نام دارد. از جمله ارکان مهم این دستگاه لوله جاروبرقی است که برای انتقال زباله‌ها از محیط به داخل جاروبرقی می‌باشد. به‌طور معمول یک سر لوله جاروبرقی به برس جاروبرقی و سر دیگر آن به مخزن یا پاکت جاروبرقی متصل می‌شود. زباله‌ها با قدرت مکش موتور جاروبرقی به داخل لوله جاروبرقی کشیده شده و با استفاده از لوله به داخل مخزن نگهداری، هدایت می‌شوند.

در چه مواردی لوله تلسکوپی جارو برقی نیاز به تعمیر دارد؟

لوله تلسکوپی برخلاف لوله خرطومی، از جنس پلاستیک نیست؛ به همین دلیل مشکلاتی مانند پاره شدن، سوراخ شدن و … برای آن به‌وجود نمی‌آید. مشکلات لوله تلسکوپی اغلب برای ارگونومی بدن رخ می‌دهند و مناسب نبودن آن باعث مشکلاتی مانند درد عضلانی، خستگی و … در هنگام استفاده از جارو برقی شود. به همین دلیل است که تعمیر لوله تلسکوپی جاروبرقی ضرورت پیدا می‌کند.


لوله تلسکوپی جاروبرقی سامسونگ


تعویض لوله تلسکوپی جاروبرقی به دلیل نداشتن قابلیت تنظیم ارتفاع

اگر دستگاه جاروبرقی شما جز مدل‌های قدیمی‌ است، حتما لوله تلسکوپی دستگاه شما قابلیت تنظیم ارتفاع ندارد.

  • تنظیم لوله تلسکوپی برای چنین دستگاه‌هایی متناسب با حالت بدن دشوار است. برای رفع این مشکل باید با توجه به قد خود عمل کنید. اگر قد کوتاهی دارید به جای استفاده از دو لوله تلسکوپی متصل به هم می‌توانید از یکی از آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها استفاده کنید.
  • اگر نمی‌توانید از لوله به این صورت استفاده کنید، می‌توانید لوله تلسکوپی قدیمی را کنار بگذارید و یکی از لوله‌های تلسکوپی جدید را بر اساس ارگونومی بدن خود خریداری نمایید.

به وجود آمدن برآمدگی در اثر ضربه و تعمیر لوله تلسکوپی جاروبرقی

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است برای لوله تلسکوپی ایجاد شود، آسیب رسیدن به آن در اثر ضربه می‌باشد.

در صورت وقوع این مشکل تنها شکل ظاهری لوله تلسکوپی جاروبرقی تغییر می‌کند. اگر این تغییر ظاهری شما را اذیت کند، تعمیر لوله تلسکوپی را می‌توانید با استفاده از حرارت و شعله انجام دهید. اما در صورت وقوع این مشکل نیز بهترین راهکار، خرید یک لوله جدید و تعویض آن می‌باشد.


لوله تلسکوپی جاروبرقی پارس خزر


عمل نکردن اهرم تنظیم ارتفاع  از دلایل تعمیر لوله تلسکوپی جاروبرقی

از دلایل تعمیر لوله تلسکوپی جاروبرقی، عمل نکردن اهرم تنظیم ارتفاع  لوله است که به شرح زیر است:

  • لوله‌های تلسکوپی جدید قابلیت تنظیم ارتفاع دارند. اینگونه که این لوله‌ها اغلب دارای دو قسمت یعنی یک لوله بزرگتر و یک لوله باریک‌تر هستند. لوله باریک‌تر درون لوله بزرگ‌تر قرار می‌گیرد. شما با کمک اهرمی که برای این کار وجود دارد می‌توانید لوله تلسکوپی را در ارتفاع متناسب خود تنظیم کنید.
  • گاهی اوقات اگر به‌صورت طولانی مدت از دستگاه استفاده نشود، اهرم تنظیم خشک شده و دیگر نمی‌توان ارتفاع آن را تغییر داد. در  این شرایط برای تعمیر لوله تلسکوپی جاروبرقی می‌توان از روغن کاری اهرم نیز کمک گرفت. در بیشتر مواقع این مشکل را می‌توان با مقداری فشار و کمک روغن نمود. سعی کنید هر چند وقت یکبار از این اهرم استفاده کنید تا خشک نشود.

هرز شدن لوله تلسکوپی و تعویض لوله تلسکوپی جاروبرقی

برای اینکه لوله استیل جاروبرقی بتوان ارتفاع لوله استیل جاروبرقی را تنظیم کرد، شیارهایی را بر روی لوله کوچک‌تر آن ایجاد کرده‌اند. ممکن است این شیارها در اثر ساییده شدن از بین بروند و قابلیت تنظیم ارتفاع در لوله تلسکوپی از بین برود. در این موارد نیز تعمیر قطعه امکان‌پذیر نیست و تنها راه تعویض آن می‌باشد.


لوله تلسکوپی جاروبرقی ناسیونال


شکستن اهرم تنظیم ارتفاع

درصورت شکسته شدن لوله جاروبرقی، برای تعمیر آن می‌توان از لوله پی وی سی بر روی قسمت شکسته استفاده نمود. برای این کار ابتدا باید لوله پی وی سی را با حرارت سشوار نرم کنید، سپس آن را روی محل آسیب دیده بگذارید.

شکستگی لوله خرطومی جاروبرقی

در بعضی مواقع لوله پلاستیکی جاروبرقی ,یعنی خرطومی به دلیل برخورد با سطح تیز یا کشیده شدن بیش از حد شکسته می‌شود. اگر لوله خرطومی پاره شود باعث می‌شود که مکش دستگاه موثر نباشد و انتقال گرد و غبار و زباله به مخزن ذخیره‌سازی با مشکل روبرو شود، در این‌صورت لوله باید تعمیر یا تعویض شود.

روش تعمیر لوله تلسکوپی جاروبرقی

برای تعمیر لوله استیل جاروبرقی ,یعنی لوله تلسکوپی بهتر است آن را به نزدیک‌ترین نمایندگی محل خود ببرید تا کارشناسان بتوانند این مشکل را رفع کنند. اگر بر روی لوله برآمدگی وجود داشته باشد می‌توانید با چکش و یا حرارت دادن آن را حل کنید و شکل آن را به روز اول برگردانید.

نتیجه گیری

  • در اکثر موارد لوله تلسکوپی جاروبرقی قابل تعمیر نیست و بهترین راه برای حل مشکلات آن تعویض این لوله می‌باشد.
  • لوله‌های تلسکوپی در برندهای مختلف، شکل‌های مختلفی دارند. همچنین این لوله‌ها از نظر قیمت نیز بسیار مناسب‌اند. بنابراین می‌توانید خرید و تعویض این لوله را جایگزین تعمیر کنید.

شما می‌توانید برای خرید لوله جاروبرقی و اطلاع از قیمت لوله فلزی جاروبرقی، لوله خرطومی جاروبرقی، زانویی، برس، بدنه، فیلتر، کیسه و … به بخش فروشگاه قائم یدک وارد شوید و با مراجعه به صفحه محصول سفارش خود را ثبت نمایید.

active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *