دلایل باز نشدن و حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی یا پودر

دلایل باز نشدن و حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی یا پودر

در بسیاری از مواقع ممکن است این مشکل برای شما نیز پیش‌ بیاید که پس از به پایان رسیدن فرآیند شستشو در ماشین ظرفشویی، بینید که به دلیل باز نشدن و حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی یا پودر، عملیات شستشو به طور کامل انجام نگرفته است. این مشکل ممکن است به دلایلی مانند وجود مشکل در دیسپنسر یا مسدود شدن محفظه جاقرصی و عدم انتخاب برنامه مناسب اتفاق افتاده باشد. البته بیشتر این مشکلات به راحتی در منزل قابل حل هستند به طوریکه خودتان می‌توانید برای رفع ایراد دستگاه اقدام کنید. به همین دلیل است که در ادامه به بیان دلایل باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی یا پودر پرداخته ایم.

زمان تخمینی مطالعه: 7 دقیقه

دیسپنسر ماشین ظرفشویی چیست؟

قطعه دیسپنسر یک محفظه‌ است که قرص ماشین ظرفشویی، یا دیگر مواد شوینده مخصوص ماشین ظرفشویی در آن قرار می‌گیرند که نام دیگر آن مخزن نگهدارنده است. بعد از اینکه قرص یا پودر در دیسپنسر قرار گرفتند، این مواد شوینده توسط دیسپنسر رقیق می‌شوند و سپس در ماشین ظرفشویی پخش می‌گردند. اگر این قطعه دچار خرابی شود، قادر به حل کردن و رقیق کردن مواد نیست و مقداری از آن در محفظه باقی مانده و حل نمی‌شود. بهتر است قبل از اینکه دستگاه خود را روشن کنید، از سالم بودن این قطعه اطمینان حاصل نمایید.

دلایل باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی

علت اول باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی: استفاده از قرص های بی کیفیت

علت اول باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی: استفاده از قرص های بی کیفیت

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلایلی که سبب باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی یا حل نشدن پودر در ظرفشویی می گردد، بی کیفیت بودن مواد شوینده بخصوص قرص‌های ظرفشویی می‌باشد. بنابراین لازم است که نهایت دقت را در انتخاب مواد شوینده و قرص‌های ماشین ظرفشویی داشته باشید. سعی کنید از برندهای مطرح و شناخته شده‌ در بازار استفاده کنید. استاندارد بودن مواد شوینده معیار و شرط اصلی در انتخاب قرص‌های ماشین ظرفشویی است.

قرص ماشین ظرفشویی کوانتوم مکس فینیش

همانطور که می‌دانیم تمامی مواد؛ اعم از مواد خوراکی، مواد شوینده، مواد شیمیایی و … دارای تاریخ انقضا هستند و بعد از گذشت این تاریخ انقضا قابل استفاده نیستند. این موضوع در مورد قرص‌های ماشین ظرفشویی نیز صادق است. قرص‌های ماشین ظرفشویی بعد از اینکه تاریخ انقضایشان گذشت، دیگر در آب حل نمی‌شوند. اگر نمی‌دانید تاریخ انقضا قرص ماشین ظرفشویی که دارید، به پایان رسیده است یا نه یک لیوان آب داغ بیاورید و یک قرص را در آن بیاندازید. اگر این قرص در عرض ۱۰ دقیقه در آب حل شد در نتیجه قرص ماشین ظرفشویی تان هنوز سالم است اما درغیر این‌صورت قرص فاسد است و باید دور ریخته شود.

قرص ماشین ظرفشویی کوانتوم اولتیمیت فینیش 36 عددی

دلیل دوم حل نشدن قرص ظرفشویی: قطع چرخه فرایند شستشو

اگر چرخه شستشو در ماشین ظرفشویی کامل نشود و قبل از اینکه درب محفظه شوینده باز شود فعالیت ماشین ظرفشویی را متوقف کنید، مواد شوینده به‌طور کامل در محفظه باقی می‌ماند. راه حل این مشکل ریست کردن ماشین ظرفشویی است. سپس باید دستور شستشو جدید را به ماشین ظرفشویی بدهید.

علت سوم باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی: خرابی کلید سوئیچ یا سنسور درب

این مشکل ممکن است به دلیل زیر باشد:

درب جایگاه مواد شوینده ماشین ظرفشویی با یک سوئیچ که ممکن است گیر کرده باشد که در این مورد باید از آزاد بودن سوئیچ اطمینان پیدا کنید. برای این کار باید سوئیچ را با یک پارچه مرطوب کنید و آن را به آرامی حرکت دهید. اگر این روش موفق بود، سوئیچ و جایگاه مواد شوینده را خشک نمایید و به روند همیشگی ادامه دهید.

باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی: خرابی کلید سوئیچ یا سنسور درب

دلیل چهارم حل نشدن قرص: خرابی قطعه دیسپنسر ماشین ظرفشویی

یکی از معمول‌ترین و رایج‌ترین مشکلاتی که باعث عدم حل شدن قرص ماشین ظرفشویی است، خرابی قطعه دیسپنسر یا محفظه نگهدارنده مواد شوینده می‌باشد. برای حل این مشکل باید به سراغ یک تکنسین مجرب و کار بلد که در کار خود تخصص و مهارت دارد بروید.

لوازم و قطعات یدکی ماشین ظرفشویی

بسته شدن راه ورود قرص ماشین ظرفشویی

کیپ و بسته شدن درب محفظه قرص شوینده ماشین ظرفشویی به وسیله وسایل کوچکی مانند قاشق، چنگال، کارد میوه‌خوری و مواردی از این قبیل حل نشدن قرص را در پی دارند. به همین دلیل یکی از نکات مهم که برای جلوگیری از باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی باید در نظر گرفت، دقت در چیدمان ظروف و عدم قرار دادن اجسام کوچک که باعث جلوگیری از بسته شدن درب محفظه می‎شود، است.

دمای پایین آب در ماشین ظرفشویی

برای اینکه قرص ماشین ظرفشویی به طور کامل در آب حل شود به دمایی بین ۱۱۰ تا ۱۱۵ درجه‌ فارنهایت نیاز خواهد داشت. اگر  دمای آب در ماشین ظرفشویی پایین‌تر ازاین دما باشد قرص یا پودر نمی‌تواند به‌درستی در آب حل شود. به همین دلیل است که باید تنظیمات ماشین ظرفشویی را انجام دهید و درجه‌ شستشو را روی طولانی‌ترین و داغ‌ترین حالت ممکن بگذارید. وقتی این تنظیمات را اعمال کردید می‌توانید مطمئن باشید که قرص ماشین ظرفشویی به طور کامل در آب حل شده است.

قطعات یدکی ماشین ظرفشویی الجی

گیر کردن بازوهای شستشوی ماشین ظرفشویی به ظروف

یکی دیگر از عواملی که باعث حل نشدن قرص یا پودر شوینده در ماشین ظرفشویی می شود، گیر کردن بازوهای شستشو به ظروف در هنگام فعالیت ماشین ظرفشویی می‌باشد. بعد از آنکه ظروف را به طورکامل در سبد ماشین ظرفشویی قرار دادید، به آرامی بازوهای شستشو را با دست خود بچرخانید و از اینکه در حین شستشو به ظروف گیر نمی‌کنند اطمینان پیدا کنید.

اشتباه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

اگر چیدن ظروف خود را در ماشین ظرفشویی به شکل اشتباه انجام دهید، به‌طوری‌که از باز شدن درب جا قرصی جلوگیری کند، حتما با مشکل باز نشدن قرص شوینده در ماشین ظرفشویی روبرو خواهید شد. برای رفع این مشکل، بهتر است دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کنید و چیدن ظروف خود در ماشین ظرفشویی را با دقت بیشتری انجام دهید.

دلیل چهارم حل نشدن قرص: خرابی قطعه دیسپنسر ماشین ظرفشویی

خاموش بودن تنظیمات مولتی تب

بعضی وقت‌ها نه مشکلی برای ماشین ظرفشویی وجود دارد و نه اینکه قرص ماشین ظرفشویی مشکلی دارد. اما با این حال باز هم مشکل حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی را داریم. این مشکل به دلیل این است که حالت مولتی تب یا استفاده از قرص برای ماشین ظرفشویی غیر فعال می‌باشد. این مشکل را می‌توان به آسانی و با فعال کردن مولتی تب ماشین ظرفشویی برطرف کرد.

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *