دلایل روشن نشدن آبمیوه گیری

دلایل روشن نشدن آبمیوه گیری

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است باعث بروز مشکل روشن نشدن آبمیوه گیری شوند که در این مقاله به صورت دقیق و بیان کاملا ساده، به بررسی علت روشن نشدن آبمیوه گیری می‌پردازیم. توجه داشته باشید در صورتی که تعمیر آبمیوه گیری فنی و حرفه‌ای باشد، باید کار تعمیر را تعمیرکار متخصص آبمیوه گیری بسپارید.

مدت زمان تخمینی مطالعه: 6 دقیقه

چرا آبمیوه گیری روشن نمی‌شود؟

روشن نشدن آب میوه گیری” علت‌های مختلفی دارد. در لیست زیر تعدادی از رایج‌ترین موارد بیان شده است:

  • نبود برق در پریز یکی از علت‌های روشن نشدن آب میوه گیری می‌باشد.
  • وجود مشکل در دوشاخه و یا سیم رابط نیز یکی دیگر از مواردی است که باعث روشن نشدن آبمیوه گیری می‌شود.
  • سوختگی موتور یکی دیگر از علت‌های روشن نشدن آب میوه گیری است.
  • از موارد دیگر کوتاه شدن و از بین رفتن زغال‌های موتور آبمیوه گیری است.
  • و …

قطع بودن برق خانه

شاید این اتفاق برای شما هم افتاده باشد که دستگاه آبمیوه گیریتان روشن نشود و سعی کنید آن را چند بار خاموش و روشن کنید. آیا توجه کرده‌اید که برق خانه قطع شده است یا نه؟ در نتیجه اولین کار در هنگام روشن نشدن دستگاه این است که فورا کلید برق را بزنید تا از وصل بودن برق مطمئن شوید. علاوه بر این امکان هم وجود دارد که فیوز برق پریده باشد بنابراین باید فیوز را نیز چک کنید، زیرا یکی دیگر از دلایل روشن نشدن آبمیوه گیری قطع بودن برق است.

خرابی سیم دو شاخه آبمیوه گیری

به جز قطع بودن برق منزل و مشکل در پریز برق خانه، خرابی سیم دو شاخه آبمیوه گیری نیز از رسیدن جریان برق به دستگاه جلوگیری می‌کند و در نتیجه آبمیوه گیری روشن نخواهد شد. به همین دلیل لازم است آبمیوه گیری را با یک سیم دیگر امتحان کنید، اگر آبمیوه گیری روشن شد نشان دهنده این است که سیم دو شاخه معیوب شده است. همچنین به ظاهر سیم دو شاخه نیز دقت کنید، زیرا ممکن است خرابی سیم قابل مشاهده باشد شاید معیوب باشد که در این صورت لازم است سیم دو شاخه را تعویض کنید.

خرید و قیمت قطعات یدکی آبمیوه گیری

مشکل در پریز برق خانه

امکان اینکه پریز برق خانه مشکل داشته باشد، وجود دارد در نتیجه هنگامی که دو شاخه دستگاه را به پریز برق بزنید، به دلیل روشن نشدن آبمیوه گیری غافلگیر شوید. اما نگران نباشید، اگر آبمیوه گیری روشن نشد ابتدا دو شاخه دستگاه را با پریز برق دیگری امتحان کنید و اگر روشن شد اطمینان پیدا کنید که ایراد از پریز برق بوده است. به همین دلیل است که مشکل داشتن پریز برق می‌تواند یکی از علت‌های روشن نشدن آبمیوه گیری باشد.

قطعات یدکی آبمیوه گیری پارس خزر

خرابی و اتصال سیم رابط متصل به آبمیوه گیری

در بیشتر موارد ممکن است “روشن نشدن آبمیوه گیری” به دلیل وجود مشکل در سیم رابط باشد، بنابراین باید از سالم بودن سیم رابط مطمئن شوید. برای امتحان کردن سیم رابط، می‌توانید یک دو شاخه دیگر را به آن وصل کنید و اطمینان پیدا کنید که سیم رابط خراب است یا نه.

ایراد در میکروسوئیچ‌های امنیتی آبمیوه گیری

یکی از دلایل روشن نشدن آبمیوه گیری، خرابی و ایراد در میکروسوئیچ‌های امنیتی است. میکروسوئیچ‌های آبمیوه گیری دارای دو دسته کنترل حرارتی و کنترل الکتریکی هستند. وظیفه این میکروسوئیچ‌ها محافظت از دستگاه در برابر عوامل مختلف است، که اگر هر یک از آن‌ها خراب شود، در عملکرد آبمیوه گیری اختلال ایجاد می‌شود و ممکن است دستگاه روشن نشود. برای کنترل و تعویض این نوع میکروسوئیچ‌ها باید از نمایندگی‌های معتبر کمک گرفت.

کوتاه شدن و از بین رفتن زغال های موتور آبمیوه گیری

زغال‌ها از قطعات مصرفی آبمیوه‌گیری هستند که در صورت کوتاه شدن و از بین رفتن از کارکرد دستگاه جلوگیری می‌کنند. در صورت استفاده زیاد از آبمیوه گیری زغال آن کوتاه می‌شود، بنابراین در این حالت باید زغال آبمیوه گیری توسط تعمیرکار حرفه‌ای عوض شود. باید  دقت داشته باشید که کوتاه شدن و از بین رفتن زغال‌های موتور آبمیوه گیری از روشن شدن دستگاه جلوگیری می‌کند.

دکمه پاور آبمیوه گیری مشکل دارد

ممکن است دکمه یا کلید پاور آبمیوه گیری شکسته شده باشد و یا مدارهای آن معیوب باشند. اگر دکمه پاور خراب باشد، فرمانی برای روشن شدن در آبمیوه گیری صادرنمی‌کند. بنابراین بعد از اینکه دکمه پاور را بررسی کردید و از خراب شدن اطمینان پیدا کردید، باید تعمیر آن توسط تعمیرکار انجام گیرد.

اشکال در آرمیچر و بالشتک موتور آبمیوه گیری

از قطعات مهم موتور آبمیوه گیری آرمیچر و بالشتک هستند که اگر خراب شوند عملکرد دستگاه تحت تاثیر قرار می‌گیرد. در نتیجه می‌توان گفت یکی دیگر از علت‌های روشن نشدن آبمیوه گیری خراب شدن این قطعات است. اگر در رابطه با باز کردن و بررسی قطعات آبمیوه گیری  مهارتی ندارید باید بررسی این قطعات توسط تعمیرکار انجام گیرد.

خراب شدن ترموفیوز آبمیوه گیری

ترموفیوز یک قطعه‌ در آبمیوه گیری است که در صورت داغ شدن، دستگاه خاموش می‌شود. دلیل روشن نشدن آبمیوه گیری  ممکن است خراب شدن ترموفیوز باشد. باز کردن و بررسی این قطعه به تجربه و مهارت بالایی نیاز دارد بنابریان لازم است که برای بررسی ترموفیوز از یک تعمیرکار حرفه‌ای و متخصص کمک بخواهید.

سوختن موتور آبمیوه گیری

از دلایل دیگر روشن نشدن و کار نکردن آبمیوه گیری، سوختن موتور دستگاه است. ممکن است بنا به دلایلی مانند کار کشیدن بیش از حد و متوالی از آبمیوه گیری، موتور دستگاه بسوزد. در چنین شرایطی موتور باید توسط تعمیرکار تعویض شود.

وارد آمدن بار زیاد به دستگاه آبمیوه گیر

اگر از آبمیوه گیری استفاده نادرست شود و به آن استراحت داده نشود در هنگام روشن بودن، فشار و بار زیادی به موتور آن وارد می‌گردد. با وارد آمدن بار زیاد به موتور، دستگاه داغ شده و در نهایت باعث خاموش شدن آبمیوه گیری می‌شود. در این صورت امکان دارد که دستگاه مجددا روشن نشود، پس باید دو تا سه ساعت به آن استراحت دهید تا کاملا خنک شود و سپس آن را روشن کنید.

دلایل رایج روشن نشدن دستگاه آبمیوه گیری چیست؟

1. نبود و قطع برق
2. سوختن موتور آبمیوه گیری
3. خراب شدن ترموفیوز آبمیوه گیری و ….

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *