راهنمای تعمیر اتو بخار مخزن دار صنعتی و کارگاهی

راهنمای تعمیر اتو بخار مخزن دار صنعتی و کارگاهی

راهنمای تعمیر اتو بخار مخزن دار صنعتی و کارگاهی : اتو بخار مخزن دار، اتویی است که به سیستم بخار از مخزن مجهز می‌باشد، این بخار از طریق شیلنگ بخار به دسته اتو سرد منتقل گردیده و از این طریق عملیات اتوکشی انجام می‌شود. اما در اتو بخارهای خانگی معمولی، صفحه اتو داغ می‌شود و به هنگام برخورد آب با صفحه اتو، بخار شده و اتوکشی لباس انجام می‌گیرد. از آنجا که زمان و میزان مصرف اتوهای صنعتی نسبت به خانگی بیشتر است، اتوهای صنعتی استحکام و قدرت بیشتری دارند اما با این وجود خراب شدن در بین اتوهای صنعتی نیز متداول است و این به دلیل میزان بالای استفاده از آن‌ها می‌باشد. در این مقاله از قائم یدک قصد داریم  رایجترین مشکلات اتو مخزن دار معمولی و صنعتی و تعمیر آن‌ها را بررسی کنیم.

خرید قطعات یدمی اتو بخار مخزن دار

مشکل درز بخار از قسمت درب اتو

از جمله مشکلات رایجی که در اتو مخزن دار اتفاق می‌افتد، درز بخار از قسمت درپوش است. این مشکل به دو دلیل اتفاق می‌افتد:

1.   خرابی پرشر اتو مخزن دار صنعتی

اگر اتو مخزن دار شما از قسمت درب بخار می‌دهد، به این دلیل است که میزان بخار تولید شده بیش از حد مورد نیاز است بنابراین مازاد بخار از درب اتو خارج می‌شود. اما اینکه چرا سیستم اتو متوجه مازاد تولید بخار نمی‌شود به این دلیل است که پرشر دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر و یا تعویض دارد.

2.   خرابی واشر درب اتو مخزن دار کارگاهی

احتمال دیگر که ممکن است باعث بروز بخار از درب اتو شود، مربوط به واشر درب می‌باشد. در زیر قسمت پلاستیکی درب اتو یک واشر وجود دارد که از خروج بخار و آب از بخش مخزن جلوگیری می‌کند. این واشرها بر اثر حرارت و همچنین باز و بسته شدن زیاد، اصطکاک پیدا کرده و خراب می‌شوند. برای رفع این مشکل، واشر درب اتو باید تعویض شود.

3.   خرابی درب پلاستیکی اتو مخزن دار کارگاهی

مورد دیگر مربوط به خرابی درب پلاستیکی اتو است که کمتر اتفاق می‌افتد. ممکن است درب پلاستیکی شکسته شود و یا رزوه‌های آن دچار ساییدگی شده و دارای کیفیت اولیه نباشند. برای رفع این مشکل نیز باید درب اتو تعویض شود.

 

اتو مخزن دار صنعتی

اگر با اتوهای صنعتی کار کرده باشید متوجه شده‌اید که دکمه بخار بخشی است که بسیار زیاد با آن سر و کار دارید که با فشردن آن بخار تولید می‌شود. گاهی اوقات، تمامی قسمت‌های اتو مخزن دار صنعتی سالم است اما بخار تولید نمی‌کند. در این وضعیت باید احتمالات زیر را بررسی کرد.

قیمت قطعات یدمی اتو بخار مخزن دار

1.   خراب شدن سیم کشی اتو مخزن دار صنعتی

اولین احتمال برای این مشکل، ایراد در سیم کشی اتو است. اگر سیم کشی اتو مشکل داشته باشد، حتی ممکن است دیگ بخار کار کند اما با فشردن دکمه بخار، بخار پمپاژ نشود در نتیجه هیچ بخار ی از دستگاه خارج نگردد.

2.   خرابی شیر برقی اتو مخزن دار

یک احتمال دیگر وجود ایراد در شیر برقی می‌باشد. در این مورد باید شیر برقی چک شود که آیا درست کار می‌کند یا نه.

3.   خرابی بوبین شیر برقی اتو مخزن دار

احتمال دارد که بوبین شیر برقی دچار مشکل شده باشد در نتیجه دستگاه میزان بخار را تشخیص نمی‌دهد. برای رفع این مشکل بوبین شیربرقی باید کنترل شود.

4.   خرابی کلید قرمز یا دکمه بخار اتو کارگاهی

اگر تمامی قطعات نام برده سالم باشند، وقوع این مشکل به دلیل ایراد در دکمه بخار است. این دکمه معمولا قرمز رنگ است و به نام کلید قرمز شناخته می‌شود. پس لازم است که برای تعمیر و یا تعویض شیر برقی اقدام کنید.

توجه داشته باشید که این مواردی که نام بردیم موارد نیاز به اطلاعات تخصصی و فنی دارند و اگر دانش لازم برای این کار را ندارید بهتر است با تعمیر کاران اتو تماس بگیرید.

مشکل سیم کشی و اتصال بدنه اتو مخزن دار

از دیگر مواردی که امکان دارد اتوی شما درگیر آن شود، مشکل سیم کشی و در پی آن اتصال به بدنه است. در این مورد واضح است که سیم کشی باید بررسی گردد. توجه کنید که اگر به این مورد توجه نشود تبعات زیادی به بار خواهد آورد بنابراین توصیه می‌شود خیلی زود برطرف شود.

مشکل داغ نشدن آب

گاهی شما اتو را روشن می‌کنید اما در این حالت متوجه خواهید شد که بعد از گذر زمان آب داغ نشده است. این مشکل به دلایل زیر اتفاق می‌افتد:

1.   مشکل المنت

اولین احتمال مربوط به ایراد در المنت است که آیا داغ می‌شود یا نه. اگر المنت داغ نشود ممکن است اتصال آن به سیم مشکل پیدا کرده باشد و یا خود المنت سوخته باشد.

2.   مشکل باد کردن دیگ

اگر المنت سالم باشد ممکن است این مشکل به دلیل باد کردن دیگ باشد. این مشکل بخاطر زیاد شدن فاصله المنت چسبیده در زیر دیگ با خود دیگ است. همانطور که می‌دانید عملیات داغ شدن آب در داخل دیگ انجام می‌شود اما این دیگ نیست که داغ می‌شود؛ بلکه المنت زیر دیگ است که داغ می‌شود و با حرارت آن نیز دیگ داغ شده و باعث بخار شدن آب می‌شود. هنگامی که دیگ باد کند سطح زیر آن دچار انحنا شده و تمام المنت و یا بخشی از آن از سطح زیر دیگ فاصله می‌گیرد و المنت داغ شده دیگر نمی‌تواند دیگ را داغ کند.

مشکل نو واتر و پیغام نداشتن آب

گاهی اوقات هر چند مخزن اتو پر از آب است اما باز هم خطای نو واتر NOWATER و یا نداشتن آب را می‌بینیم. این یعنی یکی از بخش‌های مرتبط مشکل پیدا کرده است.

1.   خرابی فیوز سفید

اولین احتمال مربوط به ایجاد مشکل در فیوز سفید است. قیوز سفید قطعه‌ای است که به طور مستقیم با این سیستم در ارتباط است. درصورت خرابی فیوز سفید، این قطعه باید تعویض شود.

2.   خرابی و یا باد کردن دیگ بخار

همانطور که پیش‌تر بیان کردیم دیگ ممکن است بر اثر عواملی باد کند. یکی از مواردی که ما را از بادکردن دیگ خبردار می‌کند، همین پیام نو واتر است. در این حالت نیز باید دیگ تعویض یا تعمیر کرد.

مشکل عدم خروج بخار از دسته اتو

گاهی اوقات ممکن است تمامی قطعات اتو کار کند یعنی هم سیستم برقی و هم تولید بخار به درستی کار کنند و صدای جوشیدن آب به گوش برسد اما بخار از دسته خارج نشود. این مشکل به دلیل  قطع شدن شیلنگ بخار از داخل اتو می‌باشد که قادر به هدایت بخار تولید شده به سمت دسته اتو  نیست.

در نهایت اگر هریک از موارد فوق برای اتوی شما اتفاق افتاد، در صورت داشتن دانش فنی لازم برای تعمیر اتو بخار مخزن دار از برندهای مختلف، می‌توانید قطعات مورد نیاز خود را از فروشگاه قائم یدک خریداری نمایید و آن را تعویض کنید. اما اگر دانش و تخصص کافی در این مورد را ندارید، بهتر است برای جلوگیری از صدمات بیشتر با مراکز تخصصی تعمیر اتو در ارتباط باشید. ما این موارد را که نکات پیشگیری از نیاز به تعمیر اتو بخار مخزن‌دار هستند را بیان کردیم تا با مشکلات جدی‌تر روبرو نشوید.

active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *