راهنمای خرید اتو بخار دستی

راهنمای خرید اتو بخار دستی

بعد از اینکه با مدل‌های مختلف اتو آشنایی پیدا کردید، برحسب نیاز خود باید یکی از انواع اتو را انتخاب کنید. اکثر کاربران برای انتخاب اتو بودجه، نیاز و نوع استفاده خود از دستگاه را در نظر می‌گیرند و اتوبخار مورد نیاز خود را انتخاب می‌کنند. اگر شما نیز قصد خرید اتو بخار دستی مناسب را دارید احتمالا از خود پرسیده‌اید که اتو بخار خوب چی بخرم، برای این مورد لازم است به یک سری ویژگی‌ها و فاکتور‌ها توجه کنید که تاثیر زیادی روی کیفیت دستگاه خواهند داشت. در ادامه مقاله، ویژگی‌ها را بیان می‌کنیم.

جهت خرید عمده و آسان تر روی لیست قیمت قطعات یدکی اتو کلیک کنید.

نکات ضروری برای انتخاب اتو

توان مصرفی اتوبخار

توان مصرفی اولین نکته‌ای است که برای خرید اتو بخار باید در نظر گرفت. توان مصرفی اتو با واحد وات نشان داده می‌شود و نشانه میزان قدرت المنت‌های اتو است که برای تولید بخار و حرارت مناسب در اتوکشی دارند. هرچه اتو توان مصرفی بیشتری داشته باشد، زمان داغ شدن دستگاه کمتر است و بخار بیشتری می‌تواند تولید ‌کند.

توان مصرفی اتو بخار، بین ۹۰۰ تا ۳۰۰۰ وات می‌باشد. از بین مدل‌های مختلف اتوی موجود در بازار، می‌توانید اتویی را انتخاب کنید که قدرت بیش از ۱۵۰۰ وات داشته باشد. در این مورد باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که، هرچه توان مصرفی اتو بخار بالا‌تر باشد مقدار برق مصرفی و در نتیجه هزینه برق نیز بیشتر خواهد شد.

توان مصرفی اتوبخار

بهترین کف اتو بخار

از مهم‌ترین فاکتورهایی که در راهنمای خرید اتو بخار دستی باید به آن دقت شود، کفی اتو بخار است. زیرا کفی می‌تواند بیشترین تاثیر را بر  کیفیت کار اتوبخار داشته باشد. کفی اتوبخار از جنس‌های مختلفی مانند استیل، سرامیک و تیتانیوم ساخته شود. کفه‌ استیل بیشتر در اتو‌های خشک و قدیمی به کار رفته است، این نوع کفه از دور خارج شده‌ است زیرا از توانایی چندانی برای صاف کردن چروک‌ها برخوردار نیست.

بهتر است اتویی را انتخاب کنید که جنس کفی آن از تیتانیوم و یا سرامیک باشد. بهترین کفی اتو بخار این دو مورد می‌باشد زیرا هم به راحتی تمیز می‌شوند و هم جنس بسیار مقاومی دارند. از دیگر ویژگی‌های این کفه‌ها این است که بر روی لباس‌ سر می‌خورند، از براق شدن آن‌ها جلوگیری کرده و لباس‌های نازک و پلاستیکی نیز به آن‌ها نمی‌چسبند.

بهترین کف اتو بخار

وزن اتوبخار

وزن اتوبخار یکی از فاکتورهایی است که اغلب کاربران به هنگام خرید اتو بخار دستی  به آن توجهی ندارند. توجه داشته باشید که وزن اتوبخار نه سبک و نه سنگین باشد بلکه چیزی بین این دو مناسب است. اگر اتو وزن سبک داشته باشد، نمی‌تواند به لباس فشاری وارد کند درنتیجه اتو کشی به درستی انجام نمی‌شود و این پروسه بسیار طولانی خواهد شد. از طرف دیگر نیز حرکت دادن اتو بسیار سنگین نیز کاری سخت و دشوار برای کاربران است.

وزن اتوبخار

طول سیم اتو بخار

طول سیم اتو بخار نیز یکی از فاکتورهای دیگر است که درصورت بی‌توجهی به آن، اتوکشی بسیار سخت و دشوار خواهد شد. اگر سیم اتوبخار طول مناسبی نداشته نباشد، کاربر نمی‌تواند جابه‌جایی اتو را به‌صورت آزادانه انجام دهد و به جای حرکت دادن دستگاه مجبور به جابه‌جا کردن لباس خواهد بود. اگر سیم اتو بلند باشد، اتوکشی لباس‌ها را نیز راحت‌تر می‌توانید انجام دهید و در هر قسمتی از خانه که باشید بدون اینکه نگران نزدیکی به پریز برق باشید می‌توانید اتوکشی را انجام دهید.

البته علاوه بر اندازه سیم اتو، لازم است به جنس سیم نیز دقت کنید. اگر سیم کیفیت خوبی نداشته باشد، در زمان کوتاهی ممکن است پوسیده و دچار قطعی شود.

طول سیم اتو بخار

ظرفیت مخزن اتو بخار

ظرفیت مخزن اتو بخار یکی دیگر از المان‌هایی است  که به هنگام خرید اتو باید به آن دقت کرد. آبی که درون مخزن، با حرارت به جوش می‌آید و از طریق منافذ موجود بر روی کفی اتو، خارج می‌شود. هر چه مخزن اتو ظرفیت بیشتری داشته باشد، لباس‌های بیشتری را می‌توانید اتو کنید، همچنین نیاز به چندین بار پر کردن مخزن نیست.

ظرفیت مخزن اتو بخار

اتوی خوب چی بخرم؟

از جمله سوالاتی که به هنگام خرید از خود می‌پرسیم این است که چه اتویی بخرم؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است توجه شما را به یکی از موارد مهم یعنی مارک و برند دستگاه جلب کنیم. در این مورد بهتر است خرید خود را از برندهای شناخته شده انجام دهید، زیرا اگر اتو خراب شود، راحت‌تر می‌توانید تعمیرکار پیدا کنید. برخی از بهترین برندهای اتو بخار شامل: فیلیپس، تفال، بوش و پارس خزر هستند. قیمت هر یک از برند‌هایی که نام بردیم، طبق اینکه چه محصولی و با چه قابلیتی ارائه می‌کنند متفاوت می‌باشد.

اتو پرس یا اتو مخزن‌دار؟

حالا که فاکتورهای مهم و اساسی برای خرید یک اتوبخار خوب را بررسی کردیم لازم است بین دو نوع اتوی شناخته شده و پرطرفدار اتوپرس و مخزن‌دار مقایسه‌ای داشته باشیم. کدامیک از این مدل‌ها نسبت به دیگری برتری دارند؟ اتو پرس بهتر است یا اتو مخزن‌دار؟

اتو پرس قادر است حجم‌ بیشتری از لباس‌ها را در زمان کمتری اتو کند. اما قیمت این نوع اتو بسیار بالا است و فضای زیادی از خانه را نیز اشغال می‌کند، همچنین کار کردن با این نوع اتو به مهارت و تجربه زیادی نیاز دارد. هرچند اتو پرس لباس‌ها را در زمان کمتر و با قدرت بیشتری اتوکشی می‌کند، اما قسمت‌های ظریف لباس مانند آستین و یقه را نمی‌تواند به خوبی اتو بزند. بنابراین بیشتر کاربران درکنار اتو پرس، از اتو بخار معمولی هم استفاده می‌کنند. برخی افراد نیز به دلایلی که بیان کردیم خرید اتو پرس را اشتباه می‌دانند و ترجیح می‌دهند از اتو بخار مخزن‌دار استفاده کنند. بنابراین بهتر است عواملی که بیان کردیم را در نظر بگیرید، سپس طبق بودجه و نیازی که به دستگاه دارید از بین این دو مورد یکی را انتخاب کنید.

active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *