روش جرمگیری اتو بخار و رسوب زدایی اتو پرس + مایع رسوب گیر اتو

روش جرمگیری اتو بخار و رسوب زدایی اتو پرس + مایع رسوب گیر اتو

اتو نیز مانند هر وسیله دیگری با گذشت زمان کثیف می‌شود و به پاکسازی نیاز دارد. شاید نمای بیرونی اتو بسیار پاکیزه به نظر بیاید، اما استفاده خیلی زیاد از اتو باعث انباشته شدن جرم و رسوب درون آن می‌شود. به همین دلیل باید به دنبال روش‌هایی برای جرم گیری اتو بخار و اتوپرس باشیم. در این مقاله روش‌های جرم گیری اتو بخار، پاک کردن کف اتو از سوختگی و … را مطالعه خواهید کرد. روش‌های گفته شده در این مقاله را برای تمامی برندهای اتو مانند تفال، فیلیپس و برندهای دیگر می‌توان استفاده کرد.

مدت زمان تخمینی مطالعه: 7 دقیقه

نحوه ایجاد رسوب اتو

مواد معدنی و سخت موجود در آب به مرور زمان در مخزن اتو انباشته می‌شوند که همین مواد انباشته شده باعث بسته شدن حفره‌‌های کف اتو می‌‌گردد. این موضوع در فرایند اتوکشی اختلال ایجاد می‌کند، به همین دلیل اگر یک ظاهر شیک برایتان اهمیت دارد باید تمیز کردن رسوب اتو بخار را در اولویت کارهای خود قرار دهید.

برای رفع رسوب اتو راه‌های زیادی وجود دارد و نیاز نیست از مواد شوینده شیمیایی که مشخص نیست چه تاثیری بر دستگاه دارند، برای از بین بردن آن‌ها استفاده کنید. می‌توان دو ماده طبیعی سرکه و جوش و شیرین را برای از بین بردن رسوب در اتو بخار استفاده کرد. این دو ماده در بخش‌های دیگر نظافت هم به کار می‌روند.

فروش قطعات و لوازم یدکی اتو

تمیز کردن رسوب اتو بخار و اتو پرس
شکل 1. تمیز کردن رسوب اتو بخار و اتو پرس

تاثیر جرم گیری اتوبخار و اتوپرس

اتوپرس نوعی اتوهای بخار با ابعاد بزرگ و قابلیت‌های بیشتر نسبت به اتوهای معمولی است که برای از بین بردن سریع چین و چروک لباس است و برای استفاده کاربردی از آن باید به نحوه نگهداری آن توجه ویژه‌ای گردد. یکی از موارد مهم در بالا بردن عمر این دستگاه در استفاده و کیفیت کابردی این دستگاه می‌توان به جرم گیری اتوپرس و جلوگیری از رسوب گیری اتوپرس اشاره کرد.

برای جلوگیری کردن از ایجاد رسوب و در نهایت گرفتن جرم اتو پرس می‌توان از آب مقطر استفاده کرد. این امر باعث جلوگیری در مخزن اتو بخار می‌شود. در این مطلب چندین روش برای جرم گیری اتوپرس و همین طور جلوگیری از رسوب گیری اتوپرس را بیان خواهیم کرد.

عوارض ناشی از عدم جرم گیری اتو

اگر به جرم گیری به موقع و صحیح اتوپرس دقت نشود باید خود را برای مواجهه با مشکلاتی مانند بخار نکردن اتو پرس و عدم عمکلرد مناسب اتو حاضر کنید. جرم گیری اتوپرس و جلوگیری از ایجاد رسوب در این نوع اتو در استفاده بهینه و طولانی مدت تاثیر زیادی دارد. جرم گیری اتو پرس و تمیز کردن مداوم این دستگاه علاوه بر اینکه باعث می‌شود اتو پرس عملکرد مناسبی داشته باشد، بهنیه سازی مصرف انرژی را نیز به وجود می‌آورد.

قیمت و خرید جرمگیر مایع اتو بخار آیهل

اهمیت تمیز کردن اتو بخار و پرس

اتوبخار تحت تاثیر گرما و بخار، چروک لباس‌های مختلف  را از بین می‌برد و در ضدعفونی کردن آن‌ها نیز نقش موثری دارد. اگر تمیز کردن منظم اتو پرس و بخار با مواد ضدعفونی کننده طبیعی و شیمیایی را جدی نگیرید به مرور زمان لکه‌ها و جرم ایجاد شده روی سطح اتوبخار به لباس منتقل می‌شود و باعث ایجاد لکه و آلودگی روی آن می‌شود.

علاوه بر این رسوب گیری اتوپرس و اتو بخار از تامین بخار کافی برای اتو کردن لباس‌ها جلوگیری کرده و این امر اهمیت توجه به تمیز کردن اتو بعد از هر بار استفاده را بالا می‌برد.

روش‌های جرمگیری و رسوب زدایی اتو
شکل 2. روش‌های جرمگیری و رسوب زدایی اتو

روش‌های جرمگیری و رسوب زدایی اتو

جرم گیری اتوپرس با تمیز کردن رسوب اتو با سرکه و آب

سرکه یک لکه‌بر قوی و ضدغفونی کننده همیشه در دسترس است که برای از بین بردن رسوب و جرم گیری اتو پرس نیز کاربرد دارد. برای استفاده از محلول ایجاد شده از آب و سرکه برای از بین بردن رسوب مراحل زیر را به دقت انجام دهید.

  1. ابتدا اتو پرس را خاموش کنید. صبر کنید تا اتوپرس سرد شود.
  2. رسوبات و جرم‌هایی که در سطح اتو قابل دیدن هستند را پاک کنید.
  3. یک چهارم فنجان (۶۰ میلی لیتر) سرکه سفید را با یک فنجان (۱۸۰ میلی لیتر) آب مقطر را مخلوط کنید و در مخزن اتوپرس بریزید.
  4. اتو را به برق بزنید و آن را روی بخار تنظیم کنید و درجه گرما را روی متوسط تنظیم کنید.
  5. حال یک حوله را روی اتوپرس قرار دهید و درجه اتو را افزایش و روی حالت بخار کامل قرار بگذارید.
  6. چندین بار این کار را تکرار کنید. سپس اتو را خاموش کنید و مخرن آن را خالی کنید.
  7. بعد از اینکه مخرن را از مواد ضدعفونی و رسوبات پاک کردید، یک فنجان در حدود۲۴۰ میلی لیتر آب پر کنید. در نهایت بار دیگر اتو را روشن کنید تا از خروج کامل جرم و رسوبات از داخل مخرن اتو پرس اطمینان پیدا کنید.

چند روش خانگی برای جرم گیری و رسوب گیری اتوپرس

یکی از راهکارهای موثر برای جرم گیری اتوپرس تمیز کردن آثار سوختگی از سطح اتو با استفاده از محلول نمک و آب است. همچنین استفاده از درصد مشخصی از محلول شوینده و آب تاثیر مثبتی برای جرم گیری اتوپرس دارد. برای انجام این کار یک یا دو قاشق چای خوری یعنی حدودا ۵ تا ۱۰ میل از ماده شوینده را با یک یا دو فنجان آب گرم یعنی حدود ۲۳ یا ۴۷ میلی لیتر مخلوط کنید. حال پارچه میکروفیبر را به محلول آغشته کنید و با استفاده از آن جرم روی سطح اتوپرس  را تمیز کنید.

توجه داشته باشید که کشیدن سیم بر سطح اتو ضرر زیادی را به آن وارد می‌کند پس استفاده از این راهکار را برای جرم گیری اتوپرس کاملا فراموش کنید. اگر مقداری جوش شیرین را به محلول سرکه و آب نیز اضافه کنید در تمیز کردن سطح اتوپرس و جرم گیری اتو پرس تاثیر خوبی دارد.

جرمگیر مایع اتو بخار و اتو پرس
شکل 3. جرمگیر مایع اتو بخار و اتو پرس

مایع رسوب گیر اتو

استفاده بلند مدت از آب شهری در اتوی بخار باعث افزایش رسوبات آهکی می‌شود و این امر کاهش بخاردهی را در پی دارد که باعث افزایش مصرف دستگاه و در نتیجه کاهش عمر اتو می‌گردد.

مایع رسوب گیر اتو علاوه بر از بین بردن رسوبات آهکی داخلی اتو باعث افزایش قدرت اتوکشی دستگاه اتوبخار شده و در نتیجه افزایش عمر و کیفیت کارکرد اتوبخار را در پی دارد. این مایع رسوب گیر همچنین باعث افزایش درخشش کف استیل اتو شده و در نتیجه باعث از بین رفتن لک هنگام اتوکشی می‌شود.

قیمت و خرید جرمگیر مایع اتو بخار آیهل

چگونه از جرم و رسوب اتو بخار جلوگیری کنیم؟

بعد از هر بار استفاده از اتوی بخار، مخزن اتو را تخلیه کنید. تخلیه ی آب اتو، جلوی مسدود شدن و گرفتگی منافذ و رسوب کردن اتو بخار را می گیرد. اگر اتوی بخار شما دارای سیستم رسوب زدایی خودکار باشد کارتان راحت است. در غیر این صورت از روش های ذکر شده در این مقاله برای تمیز کردن اتو و از بین بردن جرم، رسوب و آهک آن استفاده کنید.
نحوه ایجاد رسوب اتو

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *