شکستگی دسته اتو پرس

شکستگی دسته اتو پرس

شکستگی دسته اتو پرس : دستگاه‌های اتو پرس در اثر بعضی اتفاقات مانند زمین خوردن و یا بیش از حد کار کردن در مرور زمان ممکن است شکسته شوند و یا نیاز به تعویض داشته باشند. در شکستگی که در اثر زمین خوردن ایجاد می‌شود، قسمت جلویی و دستگیره دسته آسیب می‌بیند. اما در شکستگی‌هایی که در اثر فرسودگی ایجاد می‌شوند، قسمت کناری و یا پایینی دسته آسیب خواهد دید که گاهی اوقات باعث می‌شود دسته بالا پایین نشود و یا اینکه دسته به طرف بالا حرکت کند اما کفه تکان نخورد.

تعویض دسته اتوپرس که یک کار تخصصی است باید توسط تکنسین‌های متخصص در تعمیر اتوپرس انجام شود. زیرا در این کار باید سیم‌هایی که از روی دسته و برد عبور کرده‌اند به درستی جدا شوند و بعد از تعویض به درستی در جای خود قرار گیرند. اگر عملیات نصب دسته اتو پرس به‌درستی انجام نشود باعث می‌شود مشکلاتی مانند آسیب رسیدن به برد دستگاه و یا کار نکردن سیستم بخار دستگاه و یا گرم نشدن اتو پرس اتفاق بیفتد که هزینه بالایی را در بر می‌گیرد. دسته‌های اتو پرس در انواع مختلفی در بازار وجود دارد که برای مدل‌های مختلف قابل استفاده هستند.

قیمت قطعات یدکی اتو پرس

تعویض دسته اتو پرس

اکثر مشکلات و خرابی‌هایی که برای اتو پرس رخ می‌دهند قابلیت تعمیر دارند. اگر برای اتو، مشکل شکستگی دسته اتو رخ داد لازم نیست اتو پرس را کنار بگذارید و با پرداخت هزینه‌ سنگینی یک دستگاه جدید دیگر خریداری کنید. بلکه می‌توانید دسته اتو پرس را تعویض کنید. به دلیل اینکه تعویض دسته اتو پرس یک کار تخصصی است و به آگاهی و مهارت نیاز دارد و باید کامل با قطعات دستگاه آشنا بود، باید یک دسته باکیفیت خریداری کنید تا دیگر مشکلی ایجاد نشود، بنابراین کار تعویض دسته اتو پرس را به تعمیرکاران حرفه‌ای بسپرید.

بررسی عوامل شکستگی دسته اتو پرس

اگر دستگیره دستگاهتان به دلیل عمر بالا یا بی توجهی به شرایط استفاده در اثر ضربه، زمین خوردن و یا محکم باز و بسته کردن شکسته و آسیب دیده باشد شما دیگر نمی‌توانید به شکل اول از دستگاه استفاده کنید.

چرا دسته اتوپرس می‌شکند؟

از رایج‌ترین عواملی که باعث شکسته شدن دستگیره اتوپرس می‌شود، استفاده نادرست و بی توجهی در زمان استفاده از آن می‌باشد.

یکی از مواردی که به هنگام استفاده از دستگاه باید به آن توجه کنید، میزان نیرویی است که برای باز کردن یا بستن اتو پرس به دستگیره وارد می‌کنید، اگر میزان نیرو با توجه به فرسودگی دستگیره زیاد باشد باعث شکستگی آن خواهد شد. اما یک دلیل دیگر که باعث می‌شود شما به فکر تعویض دسته اتو پرس بیفتید، به زمین افتادن دستگاه به‌خصوص از قسمت دستگیره آن است. به منظورمحافظت از دستگاه بهتر است آن را همیشه خارج از دسترس کودکان نگهداری کنید و به طور عامیانه جلوی دست نباشد. همچنین اگر حیوان خانگی دارید، اتوپرس را حتما در گوشه‌ای که رفت و آمد نیست قرار دهید. اما گاهی اوقات نیز به دلیل ضربه‌های غیر عمد و محکم به دستگیره اتوپرس آسیب وارد شود اما نگران نباشید برای تعویض دسته هر برند اتو پرس مانند بایترون و بکو در هر شرایطی می‌توانید روی قطعات اصلی موجود در قائم یدک حساب کنید.

نکاتی برای جلوگیری از آسیب و تعویض دسته اتو پرس

  • یکی از نکاتی که همواره باعث شکسته شدن و آسیب دیدن دستگیره می‌شود حمل متعدد دستگاه در طول استفاده است. بنابراین قبل از انجام جابجایی قفل دستگیره را حتما فعال کنید زیرا با باز شدن آن نیاز به تعمیر دسته اتو پرس پیدا خواهید کرد.
  • اگر به هنگام استفاده از اتو پرس به آن فشار زیادی وارد کنید، امکان دارد که دستگیره دچار شکسته شدن و آسیب دیدن شود. بنابراین سعی کنید از فشار بیش از اندازه به آن خودداری کنید. اما راه حل این مشکل، خرید یک دستگاه نو با هزینه‌های سرسام آور نیست بلکه می‌توانید با پرداخت یک هزینه منطقی، برای تعویض دسته اتو پرس اقدام کنید.
  • بعضی مواقع نیز ممکن است قاب جلویی دستگاه به همراه دستگیره شکسته شوند که در این موارد نیز می‌توانید برای تعویض آن اقدام کنید.

هزینه تعویض دسته اتو پرس

به خاطر تفاوت در انواعع مختلف اتو پرس‌ها و دسته‌های آن‌ها، برندهای متفاوت و جنس آن‌ها به طبع قیمت و هزینه‌های تعمیر دسته اتو پرس نیز متفاوت خواهد بود. اما برای اطلاع دقیق از قیمت انواع این قطعه می‌توانید به صفحه محصولات ما مراجعه نمایید.

نتیجه گیری در تعویض دسته اتوپرس

فراموش نکنید که برای عوض شدن هر کدام از قطعات اتوپرس برای حفظ کارایی قبلی باید از قطعات مرغوب و اصل استفاده کنید. به کار گرفتن اجزای نامناسب ممکن است باعث بد بسته شدن دستگیره شود به همین دلیل مشکلاتی مانند قطع شدن برد، بخار ندادن و داغ نشدن اتوپرس را به بار خواهد آورد.

active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *