شیرگازی + دستگیره شیرگاز+بست شیر گاز

شیرگازی + دستگیره شیرگاز+بست شیر گاز

شیر گازی برای کنترل ورود و خروج سیالات مورد استفاده قرار می‌گیرد و کار با آن‌ها نیز بسیار آسان  و راحت است. تقریبا در همه ساختمان‌ها این نوع شیرآلات وجود دارد. به علت عملکرد سریعی که این نوع شیرها برای باز و بستن شیر دارند، این شیرها بیشترین کاربرد را در لوله‌های گاز دارند به همین دلیل در ایران به نام شیر گازی شناخته می‌شوند.

مدت زمان تخمینی مطالعه: 8 دقیقه

شیر گازی چیست؟

شیر گازی همان شیرتوپی یا ball valve است که به علت عملکرد سریع این نوع شیر در باز و بست شیر، این شیرها بیشترین کاربرد را در لوله‌های گاز دارند به همین دلیل در ایران بیشتر به اسم “شیر گازی” نامیده می‌شوند. شیر گازی دارای عملکرد on/off  است به این معنی که شیر یا کاملا باز و یا کاملا بسته می‌شود. نحوه عملکرد این شیر‌ها به گونه‌ای است که یک توپ در داخل بدنه شیر در سر راه سیال قرار گرفته و از عبور جریان سیال جلوگیری می کند. اگر روزنه توپی در موازات مسیر سیال قرار بگیرد و یا اگر دسته اهرمی شیر گازی در امتداد شیر باشد، شیر باز است و اگر دسته اهرمی 90  درجه چرخیده شود  و در خلاف مسیر جریان قرار بگیرد، شیر بسته می گردد.


فروش بست شلنگ گاز


 

 

 

شیر گازی همان شیرتوپی یا ball valve
شکل 1. شیر گازی همان شیرتوپی یا ball valve

نام های دیگر شیر گازی

  • بال ولو
  • شیر ربع گرد
  • شیر on/off
  • شیر توپی
  • شیر گازی
  • شیر ضربه‌ای
  • شیر تک ضرب

انواع شیر گاز

شیر گازی جز قطعاتی است که دارای انواع مختلفی است و در گونه‌های مختلفی نیز تولید می‌شود. اگر بخواهیم به طور کلی انواع شیر گاز را بیان کنیم، می‌توانیم شیر کپسول گاز، شیر گازی دسته اهرمی، شیر گازی دسته خروسکی و شیر گازی قفل شونده را نام ببریم که این مدل‌ها خود نیز در انواع مختلفی تولید می‌گردند.


خرید و قیمت شیر 1/4 لوله گاز


مزایای شیر گازی

به دلیل اینکه این شیر دارای ساختمان ساده‌ای است، قیمت بسیار ارزانی نیز دارد، با این حال سرعت عملکرد آن بالا است. شیر گازی دوام بالایی دارد و بعد از سیکل‌های متعدد عملکرد فوق‌العاده‌ای را نشان می‌دهد. همچنین این شیرها بسیار مطمئن هستند و حتی بعد از مدت زمان زیادی که باز و بسته نشوند به راحتی می‌توانند قابل استفاده باشند. باتوجه به مزیت‌هایی که بیان کردیم شیرهای گازی بهترین انتخاب برای کنترل و باز و بستن شیر هستند و معمولا به شیرهای دروازه‌ای و سوزنی نیز ترجیح داده می‌شوند.


شیر اجاق گاز رومیزی استاندارد


معایب شیر گازی

  • از عیب‌های شیر گازی این است که در هنگام بستن شیر، آب را در مرکز بدنه ( توپی ) به دام می‌اندازد. در شرایط یخ زدگی، اطراف شیر یخ بسته شده که برای جلوگیری از آسیب‌های این مشکل دو راه حل پیشنهاد می‌شود که این دو شامل استفاده از عایق و یا استفاده از پلاگ مقاوم در برابر یخ‌زدگی است.
  • این شیرها در عملیات‌های سوپاپی کنترل عالی خود را از دست می‌دهند.

برندهای شیر گازی

انواع مختلف شیر گازی و یا شیر توپی در برندهای مختلف در گروه بازرگانی قائم یدک با بهترین نرخ به بازار عرضه می‌شوند. در صورت تمایل به خرید با ما تماس حاصل فرمایید تا علاوه بر اینکه اطلاعات بیشتری را در رابطه با سایر ویژگی‌های این شیرها به دست آورید، از مشاوره فنی ما برخوردار شوید.

  1. الیور
  2. پارکر
  3. پارس الیور
  4. سیم
  5. خنبره
  6. سوئیک لاک
  7. هایلوک
  8. فیتوک
  9. هوک

تفاوت شیر گاز و آب

شیر آبی، فقط برای باز و بستن جریان آب است و نمی‌توان آن را برای جریان آب استفاده کرد، زیرا به احتمال زیاد باعث نشت گاز و بروز مشکل می‌شود. یکی دیگر از تفاوت‌های این دو این است که دهانه ورودی و خروجی شیر آبی ازتر است و این اختلاف  به دلیل جریان آب استکه بازتر بودن آن باعث می‌شود که از افت دبی آب جلوگیری می‌کند.

تفاوت شیر گاز و آب
شکل 2. تفاوت شیر گاز و آب

تعویض مغزی شیر گازی

تعمیرات شیر گازی به‌خصوص شیرهایی که در سیستم لوله کشی گاز ساختمان استفاده شده‌اند باید با کمی حوصله و دقت انجام گیرد، اما اگر شیر گازی خراب شد بهتر است که شیر گازی کاملا عوض  شود، زیرا نشتی از گاز ممکن است باعث بروز حوادث خطرناکی گردد .

تعمیر شیر گاز در اکثر موارد یک کاری غیرممکن است و شیرهای گاز به دلیل اینکه ساختار متفاوتی دارند و دارای قطعات جدا مانند تعویض مغزی شیر فلکه نیستند، تنها در موارد جزیی می‌توان به تعمیرات آن‌ها امیدوار بود . شیر گازی یا شیر توپی ربع گرد است و اگر رسوبات در آن  ته‌نشین شوند، اهرم شیر از توپی درون شیر جدا می‌شود که اصطلاحا میگویند شیر بریده شده است .

قیمت و خرید بست شلنگ گازبست شلنگ گاز

دستگیره شیر گاز

دسته شیر گاز یک قطعه از جنس آهن یا فولاد با عایق لاستیکی است. این عایق غالبا به رنگ قرمز یا نارنجی است. وظیفه این دسته راحت‌تر کردن فرآیند باز و بسته کردن شیر است. سایز دسته‌ها را به نسبت بدنه شیر گازی بزرگ و کوچک می‌سازند.

برای تولید این قطعه از شیر گازی، با کمک اره برقی اتوماتیک، یک شمش برنجی را در طول‌های مناسب کات می‌کنند. در مرحله بعد از طریق روش فورج و پرس این قطعات برنجی، فرم داده می‌شود. فورج شامل حرارت‌دهی برای فرم دادن اولیه است. بعد از اینکه فرآیند فرم‌دهی به اتمام رسید، تمیز کردن و پلیسه‌گیری قطعات شروع می‌شود. بعد از آرایش قطعات، با پاشیدن ماسه به این قطعات آن‌ها را براق می‌کنند. برای تولید دسته شیر گاز، به تراشکاری انتهایی نیاز است که به وسیله ماشین‌های تراش پیشرفته می‌توان هر یک از قطعات مورد نیاز در شیرهای گاز را تهیه و تولید کرد.


خرید و قیمت دسته شیر گازی 1/2 استاندارد


روکش دسته شیر گاز

دسته های شیر در سایزهای مختلف، اشکال مختلف و در رنگ‌های مختلف روکش می‌شوند. روکش دسته شیر گاز باعث ایجاد زیبایی و عملکرد مناسب می‌شود. همچنین استفاده از رنگ‌های مختلف باعث شناسایی آسان شیر و جلوگیری از خطاهای احتمالی در کاربرد آن‌ها می‌گردد.
در موارد مورد نیاز نیز  آرم و یا هر مطلبی که مد نظر مشتری است، روی دسته‌های روکش شده، حک می‌شود.

جهت باز و بسته شدن شیر گاز

اهرم شیر وقتی عمود بر شیر باشد  شیر بسته است و اهرم، مماس و در امتداد شیر باشد باز می‎‎شود.

علامت s و o روی شیر گاز

علامت s بر روی شیر گاز به معنی بسته بودن شیر و علامت o به معنی باز بودن شیر است.

علامت s و o روی شیر گاز
شکل 3. علامت s و o روی شیر گاز

قیمت شیر فلکه گازی

برای دریافت لیست قیمت به روز شده شیر فلکه گازی با شماره‌های ما تماس حاصل فرمایید. فروشگاه قائم یدک تمامی شیرآلات برنجی و چدنی را به قیمت مناسب عرضه می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت شیر فلکه گازی و سایر قطعات گازسوز و قطعات بخاری گازی می‌توانید با مشاوران قائم یدک در ارتباط باشید. همواره کارشناسان فروش و مشاوران مجرب فروشگاه اینترنتی قائم یدک در تلاشند تا شما را در زمینه تهیه قطعات مورد نیاز وسایل الکتریکی و … یاری کنند.


خرید و قیمت قطعات گازسوز و قطعات بخاری گازی


قیمت شیر گازی 3 اینچ

قیمت شیر گازی 3 اینچ با بهترین کیفیت و ارزان‌ترین نرخ بازار به صورت اینترنتی و حضوری با استفاده شماره‌های درج شده در سایت قائم یدک امکان‌پذیر است. برای دریافت قیمت شیر گازی 3 اینچ  می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس گرفته و سپس آن را سفارش دهید.

قیمت شیر گازی 4 اینچ

برای اطلاع از قیمت شیر گازی 4 اینچ می‌توانید با ما در تماس باشید.

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *