علت بخار نکردن اتو چیست؟

علت بخار نکردن اتو چیست؟

در این مقاله می‌خواهیم علت بخار نکردن اتو را بررسی کنیم. در بروز این مشکل 4 دلیل عمده و اصلی وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بایکدیگر بررسی خواهیم کرد و سپس راه‌های رفع آن‌ها را نیز بیان می‌کنیم. کاربران علاقمند با استفاده از این ترفندها می‌توانند برای عیب یابی و رفع آن اقدام کنند.

خرید قطعات یدکی و تجهیزات اتو

علت بخار نکردن اتو چیست؟

چرا اتو بخار تولید نمیکند؟ بخار نکردن اتو یا کم شدن بخار اتو از مشکلات رایج استفاده از اتو بخار است. دلایل متعددی وجود دارند که در وقوع این مشکل نقش دارند. اگر در اتو بخار تولید نشود و یا اینکه کم تولید شود، باعث می‌شود لباس‌های شما در حین اتوکشی بسوزند. برخی از این مشکلات به سادگی در منزل حل می‌شوند. اما برخی دیگر به دانش فنی و تخصصی نیاز دارند که در این مواقع بهتر است تعمیرات دستگاه خود را به دست یک تعمیرکار مجرب بسپارید. اما علت بخار نکردن اتو بخار چیست؟ در ادامه علل کم شدن بخار اتو را بیان می‌کنیم:

  1. تنظیم نبودن درجه بخار اتو
  2. کم بودن میزان آب موجود در مخزن
  3. وجود رسوب در اتو
  4. خرابی ترموستات

۴ دلیل بخار نکردن اتو

تنظیم نبودن درجه بخار اتو

تنظیم نبودن درجه بخار که از دلایل بخار نکردن اتو می‌باشد به قرار زیر است:

یکی از اشتباهات رایجی که در استفاده از اتو داریم، دقت نکردن به تنظیم مناسب دمای آن است. برخی کاربران درجه دمای اتو را همیشه در آخرین دما قرار می‌دهند و برخی نیز سعی دارند برای اتو زدن لباس‌های خود  از دماهای پایین استفاده کنند. باید گفت که هر دوی این روش‌ها اشتباه هستند و برای اینکه بتوانید استفاده بهینه‌ای از اتو داشته باشید، لازم است دمای آن را بر حسب نوع و جنس لباس تنظیم کنید. اگر دمای مناسب را برای دستگاه انتخاب و تنظیم نکنید مشکلات زیادی برای دستگاهتان به وجود می‌آیدکه یکی از آن‌ها نیز بخار نکردن اتو است.

کم بودن و کافی نبودن آب مخزن

از دلایل بخار نکردن اتو، کم بودن آب مخزن است.

بخاری که در اتو تولید می‌شود از آب داخل آن به وجود می‌آید. به منظور اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از اتو زدن خود دریافت کنید، علاوه بر تنظیم دما لازم است آب مخزن را نیز چک کنید.

از جمله اشتباهات رایج در استفاده از اتو تنظیم نبودن آب می‌باشد. اگر بیش از حد به مخزن آب اضافه کنید از اتو چکه می‌کند و کم بودن آن نیز از بخار کردن جلوگیری خواهد کرد.

عدم جرم‌گیری به موقع و رسوب گرفتگی

از مهم‌ترین عوامل و نکات مربوط به نگهداری اتو جرم‌گیری به موقع اتو است که اگر رعایت نشود، خرابی‌هایی را در عملکرد آن به وجود خواهد آورد.

اگر اتو دچار رسوب گرفتگی شود، منافذ آن پر  می‌شوند. در کل اگر رسوب گیری اتو  انجام نگیرد، عملکرد این دستگاه را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد و می تواند باعث کاهش عمر دستگاه شما نیز باشد.

بیشتر افراد بدون اینکه به تمیز کردن اتو دقت کنند به‌طور پیوسته از آن استفاده می‌کنند. به منظور اینکه اتو کارکرد خود را به بهترین شکل داشته باشد لازم است رسوب‌زدایی آن را حداقل ماهی یک بار  با استفاده از مواد مخصوص مانند سرکه انجام دهید. با کمک رسوب‌زدایی، منافذ اتو دوباره باز می‌شوند و از بخار اتو خود می‌توانید استفاده کنید.

ایراد در ترموستات

از قطعات مهم در اتو ترموستات است که اگر در عملکرد آن مشکلی به وجود آید، استفاده از این دستگاه را مختل می‌کند.

آخرین مشکلی که از علل بخار نکردن اتو می‌باشد خراب شدن ترموستات این دستگاه می‌باشد. ترموستات در اتو نقش تنظیم دما را بر عهده دارد. برای تولید بخار در اتو نیز آب باید به دمای مناسبی رسیده باشد. بنابراین اگر ترموستات مشکلی داشته باشد مسلما نمی‌تواند دما را تنظیم کند و بخار اتو نیز کاهش پیدا می‌کند. برای اینکه بتوانید ترموستات را تعمیر کنید لازم است از یک تعمیرکار اتو کمک بگیرید. زیرا این یک قطعه حساس است که خودتان نمی‌توانید دست به تعمیر آن بزنید و همچنین ممکن است به تعویض این قطعه نیاز داشته باشید.

اشتباهاتی که در استفاده از اتو داریم ممکن است دلایلی باشند که باعث به هم خوردن تنظیمات ترموستات شوند. در این شرایط ممکن است دمایی که برای اتو تنظیم می‌کنید، همان دمای اتو نباشد. به همین دلیل گاهی اوقات لازم است که ترموستات یک بار تنظیم شود.

چگونگی جلوگیری از مشکل بخار نکردن اتو

برای پاسخ دادن به این سوال که چگونه از وقوع مشکل بخار نکردن اتو جلوگیری کنیم؟ لازم است نکات مهمی را برای استفاده از این دستگاه و دفترچه راهنمای آن مرور کنیم. به نکات زیر دقت کنید:

  • برای استفاده از اتو لازم است که کاربران با نحوه استفاده از آن آشنایی داشته باشند. اگر از اتو به‌صورت درست و استاندارد استفاده شود می‌تواند طول عمر آن را افزایش دهد.
  • وقوع مشکلاتی مانند بخار نکردن اتو، بیشتر از همه مربوط به نوع استفاده از این دستگاه می‌باشد.

نتیجه گیری

اصلی‌ترین عللی که در اتو از بخار کردن جلوگیری می‌کنند وجود رسوب زیاد، خرابی ترموستات، مشکل تنظیم نبودن دمای دستگاه و … هستند که در این مقاله آن‌ها را به‌صورت کامل بیان کردیم. در استفاده از اتو لازم است دقت کافی را داشته باشید زیرا کوچک‌ترین بی احتیاطی، آسیب و سوختگی خود و لباس‌هایتان را در پی دارد.

active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *