علت کار نکردن خشک کن لباسشویی + راه حل

علت کار نکردن خشک کن لباسشویی + راه حل

فرآیند ماشین لباسشویی‌های نسل جدید به این صورت است که بعد از شستشوی کامل لباس‌ها، گردانه با سرعت خیلی زیاد می‌چرخد که همین باعث می‌شود تا حد زیادی رطوبت جذب شده‌ آب از لباس‌ها جدا شود. در اکثر ماشین لباسشویی‌ها، به این شکل نیست که رطوبت به طور کامل از لباس‌ها گر فته شود بلکه  بعد از اینکه لباس‌ها از ماشین لباسشویی خارج شدند، لازم  است که آن‌ها را اندکی باز بگذارید تا هوا خورده و کاملا خشک شوند، البته باید گفت که این برای ماشین‌هایی است که فاقد هیتر هستند و در ماشین‌های هیتردار، لباس‌ها برای خشک شدن نیازی به نور خورشید و یا باد ندارند. اما در هر دو نوع عملکرد، اگر خشک کن ماشین لباسشویی از کار بیفتد، شاهد لباس‌هایی خواهید بود که پر از آب هستند.

مدت زمان تخمینی مطالعه: 6 دقیقه

نحوه ی کارکرد خشک کن ماشن لباسشویی چگونه می باشد؟

“خشک کن ماشین لباسشویی”، یک سیستم ساده است که برای خشک کردن لباس‌ها از یک متد ساده پیروی می‌کند. خشک کن ماشین لباسشویی، لباس‌های مرطوب را آنقدر می چرخاند تا رطوبت لباس‌ها گرفته شود، همچنین هوای گرم را در محیط داخلی دستگاه به جریان درمی‌آورد تا لباس‌ها کاملا خشک شوند. به طور معمول افراد به طور میانگین هفته‌ای یک بار از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده می‌کنند.کارکرد خشک کن ماشن لباسشویی

قیمت و خرید لوازم و قطعات یدکی ماشین لباسشویی

علت کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی

در این بخش از مقاله علل کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی را بررسی می‌کنیم.

تخلیه نشدن آب

اگر آب از دستگاه تخلیه نشود، لباس‌ها خشک نمی‌شوند و خیس می‌مانند. اگر آب تخلیه نشد موارد زیر را در لباسشویی بررسی کنید:

پمپ تخلیه: اگر پمپ تخلیه معیوب، مسدود یا نیم سوز شود، تشخیص آن به کمک یک وسیله به نام مولتی‌متر و یا سر و صدای بالای لباسشویی امکان پذیر است. مسدود شدن پمپ تخلیه می‌تواند به دلیل پرزهای لباس و یا اشیایی باشد که در لباس‌ها باقی‌مانده‌اند.

فیلتر تخلیه: اگر فیلتر تخلیه مسدود باشد باعث می‌شود که لباس‌ها خشک نشوند.

شلنگ تخلیه: ممکن است که شلنگ تخلیه خم یا مسدود شده باشد که همین دلیل کار نکردن خشک کن لباسشویی باشد. گاهی نیز ممکن است که شلنگ به درستی نصب نشده باشد که در صورت نیاز لازم است که این شلنگ عوض شود.

تنظیمات نادرست برنامه خشک کن لباس در لباسشویی

در انتخاب برنامه و تنظیمات دستگاه باید دقت داشته باشید. برنامه شستشوی تنظیم شده باید با توجه به جنس پارچه، میزان کثیفی و آلودگی لباس و سایر موارد تعیین گردد. برای اینکه مطمئن شوید  تنظیمات خشک کن به درستی انجام شده‌اند لازم است به مراحل زیر توجه کنید.

  • دکمه spin و no spin در ماشین لباسشویی مربوط به برنامه خشک کن هستند.
  • اگر دکمه spin را فشار دهید می‌توانید حالت چرخش ماشین لباسشویی در مرحله خشک کن را 400، 600، 800 و 1200 دور در دقیقه تعیین کنید.
  • اگر دکمه no spin را فشار دهید در حقیقت به ماشین لباسشویی دستور داده‌اید که بعد از اینکه شستشوی لباس‌ها به پایان رسید، عملیات خشک کردن را انجام ندهد.

این امکان وجود دارد که اختلال در عملکرد خشک کن ماشین لباسشویی به دلیل فشردن عمدی یا سهوی این دکمه‌ها باشد.

علت کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی

قرار دادن لباس بیش از ظرفیت یکی از دلایل خشک نشدن لباس در ماشین لباسشویی

در کل باید توجه کنید که حد نصابی برای پر کردن لباس در دیگ ماشین لباسشویی داشته باشید و از ظرفیت لباسشویی خارج نشوید. اگر لباسشویی، بیش از اندازه با  لباس پر شود نه تنها باعث ایجاد مشکل در عملکرد خشک کن آن می‎شود بلکه در عملکرد و فعالیت سایر قسمت‌های لباسشویی نیز مشکل ایجاد می‌کند.

قطعی برق

گاهی اوقات به دلیل اینکه برق خشک کن لباسشویی قطع شده است، عملکرد و فعالیت خشک کن دچار مشکل می شود و این تصور وجود داشته است که خشک کن لباسشویی با مشکل فنی و یا نقصی روبرو شده است اما علت این اختلال ممکن است تنها به دلیل قطعی برق اتصالی به خشک کن لباسشویی باشد و نه عیب و مشکل خاصی.

خراب شدن موتور ماشین لباسشویی و مشکل خشک نشدن لباس‌ در لباسشویی

گرم شدن بیش از حد موتور لباسشویی، باعث می‌شود که خشک کن لباسشویی از کار بیفتد.

خرابی ترموستات

اگر خشک کن نمی‌تواند لباس‌ها را به درستی خشک کند ترموستات ماشین لباسشویی باید چک شود، زیرا ممکن است دچار مشکل شده باشد.

نقص فیوز حرارتی یا ترموستات

اگر مشکل به دلیل نقص فیوز حرارتی بود در این حالت باید موارد زیر را برای تعویض این قطعه انجام دهید:

دستگاه را از برق جدا کنید. سپس باید صفحه پشت دستگاه را باز کنید. فیوز حرارتی را باز کنید و با یک فیوز حرارتی جدید جایگزین کنید.

جریان هوای نا مناسب

اگر به خشک کن لباسشویی هوای کافی  نرسد در نتیجه نمی‌تواند گرمای مورد نیاز برای خشک کردن لباس‌ها را تولید کند و در پایان عملیات خشک کردن لباس‌ها خیس باقی می‌مانند.

عیب در خازن

نقص فنی و یا مشکلاتی که در خازن‌های لباسشویی وجود دارند ممکن است مشکلاتی مانند اختلال در خشک کردن لباس‌ها در ماشین لباسشویی به وجود آورد. اگر چنین مشکلاتی برای خازن لباسشویی شما پیش آمد، باید لباسشویی خود را به دست یک  تعمیر کار حرفه‌ای بسپارید تا مشکل آن را برطرف کند؛ زیرا خازن‌ها یکی از مهم‌ترین قطعات ماشین لباسشویی هستند.

نقص المنت هیتر

خرابی المنت دستگاه باعث می‌شود که المنت نتواند باد گرم تولید کند و همین باعث ‌می‌شود لباس‌ها خشک نشوند. اگر المنت سالم باشد باید مقدار 15 اهم را نشان دهد اما اگر این مقدار نبود، باید تعویض شود.

سایر علل خشک نشدن لباس در ماشین لباسشویی

سایر علل خشک نشدن لباس در ماشین لباسشویی

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *