معرفی المنت اتو بخار

معرفی المنت اتو بخار

معرفی المنت اتو بخار: اتو یک وسیله خانگی عمومی است که برای از بین بردن چین و چروک‌های لباس قابل کاربرد است. صاف کردن لباس بر این اساس انجام می‌شود که ترکیب گرما و فشار باعث می‌شود چین و چروک‌ها از بین بروند. درواقع عملکرد اتو به این صورت است که با عبور جریان از یک سیم پیچ، سیم پیچ داغ شده و گرما از طریق هدایت به صفحه پایه اتو منتقل می‌شود.

اتوهای بخار به دلیل گرفتگی دچار برخی از مشکلات نگهداری می‌شوند. اتوهای بخار دارای منافذی هستند که آب از آن‌ها عبور می‌کند. مواد معدنی موجود در آب به آرامی در منافذ جمع شده و از عبور آب جلوگیری می‌کنند. به همین دلیل کارایی اتو بخار به خطر خواهد افتاد. بنابراین لازم است اتو بخار مرتبا تمیز و نگهداری شود تا از کارکرد مناسب آن اطمینان به دست آید. اگر در منطقه‌ای که آب سخت دارد زندگی می‌کنید، گرفتگی یک مشکل اساسی است.

قیمت المنت اتو بخار

نحوه عملکرد اتو

عملکرد اتو بخار طبق اصل تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی می‌باشد، سپس از این انرژی گرمایی برای هدف اتوکشی استفاده می‌شود. جریان الکتریکی توسط سیم پیچ یا دیگر مواد گرمایشی که در اتو وجود دارد عبور می‌کند. سیم پیچ داغ شده و تمامی گرمای خود را به ته اتو منتقل خواهد کرد. برخی از اتوهای بخار، مخزن آبی دارند که در آن آب به بخار تبدیل شده و از این بخار برای اتو کردن لباس‌ها استفاده می‌شود.

به هنگام داغ شدن سیم پیچ،  اتو نیز داغ می‌شود. با اضافه کردن آب به مخزن اتو، آب قطره قطره بر روی سیم پیچ ریخته می‌شود که باعث تولید بخار می‌شود، سپس این بخار از دریچه‌های آهنی خارج شده و  به همراه فشار و گرمای اتو، چروک‌های لباس را از بین می‌برند. با وجود اتو بخار ، به آب پاشی بدون بخار به‌صورت جداگانه نیاز نیست، زیرا اتوی بخار شما کار اتوکشی را به تنهایی با این ویژگی انجام می‌دهد.

المنت گرمایشی یکی از عناصر مورد استفاده در اتو است. وقتی جریانی از بین المنت حرارتی که بین صفحه کف و صفحه فشار قرار دارد عبور داده می شود، این عنصر گرم می شود و از طریق هدایت ، گرمای خود را به صفحه زیرین منتقل می‌کند و در پی آن صفحه کف نیز گرم می‌شود. بعد از  اینکه اتو گرم شد، برای از بین بردن چین و چروک‌های لباس، باید گرما و فشار وارد کنید. گرما به دلیل وجود سیم پیچ ایجاد می‌شود و وقتی اتو  بر روی لباس فشار داده می‌شود، چین و چروک آن صاف می‌شود. در اتو برای اینکه دمای مطلوب حفظ شود، از ترموستات استفاده می‌شود تا به عنوان شاخص کار کند. باید گفت که المنت گرمایی که در اتو استفاده می‌شود، از نوع المنت میله‌ای یا لوله‌ای است.

با این وجود، به دلیل اینکه اتو به صورت مداوم از منبع برق استفاده می‌کند و از آن برق می‌گیرد، المنت گرمایشی داغ‌تر می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود انرژی زیادی هدر داده شود ، لباس شما خراب و در بدترین موارد حوادث ناخوشایند و خطرناکی را در پی دارد. المنت گرمایشی به هنگام کار کردن، آسیب می‌بینید که تعمیر آن مشکل است و بهتر است با یک المنت جدید تعویض شود.

خرید المنت اتو بخار

علت سوختن المنت اتو بخار

یکی از عواملی که باعث می‌شود کف اتو گرم نشود، سوختن المنت دستگاه می‌باشد. وظیفه المنت در واقع گرم کردن کف اتو است و اگر بیش از حد از اتو استفاده شود، احتمال اینکه المنت و یا سیم کشی داخل اتو بسوزد بسیار بالا است. در این شرایط، المنت اتو عملکرد خود را از دست می‌دهد و کف اتو نیز گرم نخواهد شد. برای حل این مشکل  چاره‌ای ندارید به جز اینکه دستگاه را برای بررسی کردن و تعویض المنت سوخته شده به یک تعمیرکار ماهر نشان دهید. باید بدانید که المنت قابلیت تعمیر کردن را ندارد.

 تست المنت اتو بخار

برای این که بدانید آیا مشکل داغ نشدن اتو به دلیل مشکل در المنت اتو است، بهتر است که آن را تست کنید.

  • برای تست المنت اتو بهتر است کار را به فردی با تجربه و متخصص بسپرید. زیرا این یک کار تخصصی است بنابراین برای بررسی از سالم بودن المنت اتو به یک تعمیرکار مراجعه نمایید.
  • اگر المنتی که در اتوی شما استفاده شده است از نوع پرسی باشد، توصیه می‌‌شود آن را تعویض کنید.
  • در غیر این صورت می‌‌توانید آن را تعمیر کنید و دوباره از آن استفاده نمایید.
  • در اکثر موارد، دلیل سوختن المنت اتواین است که دستگاه بیش از حد داغ شده و یا از آن استفاده نامناسبی شده است.
  • برای اینکه تعویض المنت اتورا انجام دهید به‌طور کلی بعد از باز کردن اتو، المنت را جدا کنید و یک المنت نو را در جای آن قرار دهید.

قیمت المنت اتو بخار

اگر می‌خواهید برای خرید المنت اتو بخار اقدام کنید و نمی‌خواهید که در مدت کوتاهی دوباره مجبور به تعویض المنت شوید، بهتر است المنت‌هایی را خریداری کنید که اورجینال  و از کیفیت بالایی برخوردار باشند. اگر المنتی با این ویژگی‌ها پیدا کنید این تضمین را برای خود به وجود آورده‌اید که تا مدت‌ها بدون اینکه نیازی به تعویض المنت باشد، به خوبی کار کند. اما المنت‌های اتو بخار طرح اصلی و تقلبی قیمت‌های متفاوتی دارند و طرح‌های تقلبی آن‌ها استانداردهای لازم را ندارند به همین دلیل در مدت زمان کوتاهی خراب شده و از رده خارج خواهند شد. بهترین راه برای تهیه المنت مناسب با اتوی خود که از نوع اورجینال و با قیمت مناسب باشد تماس با فروشگاه قائم یدک است. اما چرا فروشگاه قائم یدک؟ فروشگاه قائم یدک انواع قطعات تخصصی موردنیاز برای اتوهای بخار و دیگر لوازم برقی خانگی  را به فروش می‌رساند و سعی این فروشگاه از ابتدای شروع فعالیت خود این بوده است که قطعات اورجینال را به فروش برساند که تا به حال نیز در این زمینه موفق عمل کرده و توانسته است رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *