پارچ تصفیه آب چیست؟ و چگونه بهترین پارچ تصفیه آب را خریداری کنیم؟

پارچ تصفیه آب چیست؟ و چگونه بهترین پارچ تصفیه آب را خریداری کنیم؟

به جرات می‌توان گفت امروزه، اغلب بخش‌های مختلف کشورمان آب تصفیه شده آشامیدنی دارند، با این وجود هنوز هم نقاطی وجود دارد که همچنان امکان بهره‌مندی از آب تصفیه شده را ندارند و یا در شهری ساکن هستند که نسبت به آب شیر آن شهر حساسیت گوارشی دارند. خوشبختانه دستگاه‌های تصفیه کننده زیادی در بازار وجود دارد که یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین و سبک‌ترین این نوع وسایل، پارچ تصفیه آب است که به راحتی می‌تواند به اندازه گنجایش خود، آب مورد نیاز شما را با املاح کمتری از جیوه، سرب، مس، کلر و … تامین کند. در ادامه با ما در قائم یدک همراه باشید تا شما را با راهنمای خرید پارچ تصفیه آب آشنا نماییم.

قیمت پارچ تصفیه آب + لینک خرید

پارچ تصفیه آب چیست؟

یکی از وسایل بسیار پرکاربردی برای تصفیه آب خانگی پارچ تصفیه آب است که به سرعت کار تصفیه آب را در حجم کم انجام می‌دهد. استفاده از این نوع سیستم فیلتر به دلایل زیر دارای محبوبیت بالایی است:

  • قیمت مناسب
  • راندمان بالا
  • قابلیت نگهداری در یخچال
  • قابلیت حمل آسان در بین بسیاری از افراد

بنابراین مخزن پارچ آب یکی از ابزارهای بسیار عالی برای سفرهایی می‌باشد که در آن آب تمیز و خالص در دسترس نیست. بنابراین، اگر فردی هستید که زیاد سفر می‌کنید، با پارچ تصفیه آب می‌توانید از نوشیدن آب در هر جایی لذت ببرید.

تفاوت پارچ تصفیه آب با دستگاه تصفیه چیست؟

  • دستگاه‌های تصفیهآب نیاز به فضای زیادی دارند و نصبشان ممکن است دردسرساز باشد و قیمت آن‌ها نیز بسیار گران‌تر از پارچ‌های تصفیه آب هستند و به راحتی می‌توان این پارچ را در یخچال خود نگهداری نمود.
  • برخی از دستگاه‌های تصفیه،املاح مفید آب را کاهش می‌دهد اما در این پارچ سعی می‌شود مواد مفید (مانند کلسیم) در آب نگه داشته شود.
  • پارچ‌ها از نظر اقتصادی، مقرون به‌صرفه‌تر از دستگاه تصفیه آب می‌باشند.
  • یکی از ویژگی‌های پارچ تصفیه آب قابل حمل بودن آن می‌باشد اما دستگاه تصفیه آب دارای این قابلیت نیست. مثلا اگر می‌خواهید به سفر بروید، نمی‌توانید دستگاه تصفیه آب را با خود ببرید، اما می‌توانید یک دستگاه تصفیه آب پارچی تمیز به همراه خود داشته باشید و در سفر آب تمیز بنوشید.
  • طراحی دستگاه تصفیه آب به‌گونه‌ای است که برای نوشیدن آب خنک باید از پارچ استفاده کنید و آن را در یخچال بگذارید اما طراحی این مدل به‌گونه‌ای است که می‌توانید آن را در یخچال قرار دهید.

نکات مهم برای خرید بهترین پارچ تصفیه آب

گنجایش

اولین نکته‌ای که به هنگام خرید بهترین پارچ تصفیه آب باید به آن توجه کنید، گنجایش پارچ تصفیه می‌باشد. برای این کار لازم است تعداد اعضای خانواده و میزان استفاده از آب تصفیه برای دستگاه‌هایی مانند چای‌ساز، سماور، قهوه‌ساز و… را در نظر بگیرید، زیرا این دستگاه‌ها نیز نیاز به آب باکیفیت دارند. با در نظر گرفتن این موارد می‌توانید بهترین مارک پارچ تصفیه آب را با گنجایش مناسب خریداری کنید.

عمر فیلتر

یکی از مهم‌ترین پارامترها برای خرید بهترین پارچ تصفیه آب، کیفیت و طول عمر فیلتر تعبیه شده در پارچ تصفیه است. علاوه بر این سیستم فیلتراسیون پارچ تصفیه نیز دارای اهمیت بالایی است. فیلتری که در برخی از پارچ‌های تصفیه آب وجود دارد با گذشت زمان دچار تغییر رنگ می‌شود. این تغییر رنگ نشانه این است که فیلتر باید تعویض شود. اما  برخی فیلتر‌ها نیز بر اساس زمان باید تعویض شوند.

شستشوی آسان

برای خرید پارچ تصفیه آب باید این نکته را در نظر داشته باشید که پارچ مورد نظر شما دارای قابلیت تفکیک اجزا باشد. یعنی بتوانید اجزای پارچ را به راحتی از هم جدا کنید و بشویید.

وزن پارچ

پارچ‌ها خود دارای وزن هستند و اگر آب در آن‌ها ریخته شود وزن آن زیاد می‌شود. توجه کنید که برای خرید مخزن تصفیه آب نباید آنقدر سنگین باشد که به هنگام استفاده دردسری برایتان ایجاد کند. پارچی که خریداری می‌کنید، باید سبک باشد تا وقتی به اندازه میزان گنجایش پارچ آن را پر کردیم، همچنان وزن مناسبی داشته باشد.

استفاده آسان

به دلیل اینکه این تجهیزات باید مرتبا تمیز شوند، قطعات آن به راحتی جدا و تمیز می‌شوند. علاوه بر دسترسی آسان، باید فیلتر، درب و محفظه پارچ نیز به آسانی تمیز شوند.

استاندارد تصفیه آب

اگر می‌خواهید بهترین پارچ تصفیه آب را بر اساس نوع آن خریداری کنید، اطمینان پیدا کنید که پارچ تصفیه آب حتما دارای استاندارد NSF / ANSI 53 باشد، این استاندارد شما را در برابر مواد مضر محافظت می‌کند.

فیلترهای آب

فیلترها در تصفیه آب مهم‌ترین نقش را دارند. علاوه بر اینکه به هنگام خرید باید به کیفیت فیلتر هنگام خرید توجه کنید، نیاز است به عمر مفید آن نیز دقت کنید. اکثر فیلترها نیاز است با تغییر رنگ و ظاهر تعویض شوند.

قیمت پارچ تصفیه آب

یکی از عوامل مهمی که برای خرید دستگاه تصفیه آب باید به آن توجه کنید قیمت پارچ تصفیه آب می‌باشد و این قیمت به نوع و ویژگی‌های دستگاه بستگی دارد. پس لازم است که بودجه خرید دستگاه تصفیه آب را در نظر بگیرید. بعد از انتخاب و قبل از خرید پارچ تصفیه آب بهتر است که فیلتر مخصوص پارچ مورد نظر خود را قیمت کنید سپس اگر قیمت آن با بودجه شما مناسب بود، می‌توانید برای خرید آن اقدام کنید.

active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *