نحوه پیشگیری از زنگ زدگی کولر آبی + عایق کف کولر آبی

نحوه پیشگیری از زنگ زدگی کولر آبی + عایق کف کولر آبی

بدنه کولر آبی از جنس ساخته شده است که در تماس مستقیم با آب می‌باشد. این به معنی این است که بدنه کولر آبی، در معرض زنگ زدن و پوسیدگی می‌باشد. شاید با پوسیدن کف کولر، به فکر تعویض کولر آبی باشید که این کار را توصیه نمی‌شود بلکه با عایق‌کاری کولر خود می‌توانید مدت طولانی از آن استفاده کنید. در اینجا انواع عایق کولر آبی را بررسی می‌کنیم.

دلیل زنگ زدگی و پوسیدگی کف کولر آبی چیست؟

همان‌طور که می‌دانید جنس بدنه کولر از فلز می‌باشد که در تماس مستقیم با آب نیز می‌باشد. در طی زمان باعث ایجاد رسوب و در نهایت زنگ زدن بدنه کولر می‌شود. عواملی مانند وجود املاح و رسوب داخل آب، استفاده از فلزات بی‌کیفیت برای بدنه کولر و تابش آفتاب، باعث می‌شوند بدنه کولر در معرض زنگ‌زدگی قرار گیرد.

دلیل زنگ زدگی و پوسیدگی کف کولر آبی چیست؟

عایق رطوبتی کف کولر آبی چیست؟

کسانی که از انواع کولر آبی استفاده می‌کنند، با اصطلاحاتی مانند فیلتر کولر آبی و عایق کولر آبی آشنایی دارند. عایق و فیلتر کولر آبی از جمله راه‌هایی هستند که برای نگهداری بهتر کولر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اگر بدنه کولر زنگ بزند و یا اینکه کف کولر آبی سوراخ شود و از آن آب چکه ‌کند، باید کف کولر آبی را عایق کنید. با این کار می‌توانید از کولر آبی برای مدت زمان بیشتری بدون مشکل، استفاده کنید. این عایق، دارای نوع و ترکیبات متنوعی دارد که می‌توانید از فروشگاه‌هایی مانند قائم یدک آن را خریداری کنید.


عایق رطوبتی کف کولر آبی مارک الماس


راهکارهایی برای پیشگیری از زنگ زدگی کف کولر آبی

برای جلوگیری از زنگ زدگی کف کولر آبی راهکارهایی را ارائه می‌دهیم که می‌توانید آن‌ها را به‌کار گیرید:

سرویس به موقع و اصولی کولر آبی

یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که در جلوگیری از پوسیدگی کولر آبی موثر است، سرویس کولر آبی به‌ شکل اصولی و در زمان مناسب است.

منظور از سرویس اصولی کولر آبی این است که یا از سرویسکار کولر آبی برای این منظور کمک بگیرید و یا اگر خودتان می‌خواهید این کار را انجام دهید، مراحل سرویس این وسیله را به طور دقیق و با توجه به استانداردهای لازم آن را انجام دهید. سرویس کولر آبی را در دو بازه زمانی بعد از اتمام استفاده و قبل از آغاز استفاده از کولر آبی انجام دهید. در هر دو زمان لازم است که آب داخل کفی کولر را تخلیه کنید یا اگر از قبل آن را تخلیه کرده‌اید با استفاده از برس و مقداری مواد شوینده مناسب باید کفی را به خوبی بشویید و دوباره آبگیری کنید.

راهکارهایی برای پیشگیری از زنگ زدگی کف کولر آبی

نصب سایبان بر روی کولر آبی

اگر از سایبان بر روی بدنه کولر آبی استفاده کنید، این اطمینان را خواهید داشت که کولر در تمام روزهای سال، از تابش مستقیم نور خورشید، بارش باران و یا برف در امان است. خوشبختانه امروزه سایبان‌های کولر آبی در مدل‌های مختلف و متنوع و با نصب بسیار آسان در بازار وجود دارد و نیازی به متخصص برای نصب آن نیز نخواهید داشت.


قیمت قطعات یدکی کولر آبی آبسال


استفاده از عایق کولر آبی

همانطور که در قسمت قبل نیز بیان کردیم، گاهی کولر آبی به دلیل ضعف در جنس کفی آن دچار پوسیدگی می‌شود.

در این شرایط حتی اگر تمام نکاتی که برای تعویض و تخلیه آب کولر و نصب سایبان را گفتیم نیز انجام دهید، باز هم امکان دارد کفی دچار پوسیدگی شود.

به همین دلیل پیشنهاد قائم یدک  این است که از عایق مناسب در کفی کولر آبی استفاده کنید. در این خصوص انواع مختلفی از عایق کفی کولر وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

انواع عایق رطوبتی کولر

  • عایق قیر سرد
  • عایق اسپری قیر
  • عایق ایزوگام
  • عایق نانو الاستیک

انواع عایق کولر آبی

عایق قیر سرد

عایق قیر سرد یک عایق بسیار راحت برای پوشاندن سوراخ‌های ریز و حتی زنگ‌زدگی‌های کف کولر است. این نوع عایق به‌صورت چسب بر روی کفی کولر می‌چسبد و از پوسیدگی کولر آبی جلوگیری می‌کند.

عایق اسپری قیر

استفاده از اسپری قیر هم برای عایق کف کولر آبی کاربرد دارد و هم برای جلوگیری از پوسیدگی هر سطح فلزی در تماس با آب مناسب است.

عایق ایزوگام

عایق ایزوگام کفی کولر آبی بیشتر برای مواردی کاربرد دارد که کف کولر آبی سوراخ شده باشد. اما باز هم اگر کوچک‌ترین علامتی از زنگ‌زدگی و پوسیدگی وجود داشته باشد، می‌توان کفی کولر را با استفاده از یک لایه ایزوگام عایق کرد تا از پوسیدگی بیشتر جلوگیری کرد.

عایق نانو الاستیک

یکی دیگر از انواع راه‌های عایق کردن کف کولر استفاده از عایق نانو الاستیک است. به دلیل اینکه این نوع عایق جنس لاستیکی دارد، از نفوذ آب به کفی کولر و پیشرفت پوسیدگی جلوگیری می‌کند. این لایه باید در دو نوبت روی کفی کولر ریخته شود و سپس با استفاده از کاردک باید آن را صاف کرد، اما باید مراقب بود که قبل از خشک شدن لایه اول نباید لایه دوم عایق را روی کفی ریخت.


قطعات یدکی مناسب برای انواع کولر آبی


مزایای استفاده از عایق کف کولر آبی

مزایای استفاده از عایق کف کولر آبی

  • جذب رطوبت و جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید بر روی بدنه کولر
  • بالا رفتن طول عمر پوشال‌ها
  • افزایش میزان توان خنک‌کنندگی کولر آبی
  • برای انواع کولر آبی مناسب است

بهترین زمان برای عایق کاری کولر آبی چیست؟

به دلیل اینکه عایق کولر آبی باید در فصل گرم انجام شود، بهترین زمان برای این کار، فصل بهار و به هنگام سرویس و تعمیر کولر آبی است. در هر زمان که قصد سرویس تابستانه کولر آبی را داشتید، بهترین زمان است برای ترمیم بدنه کولر زنگ زده شده، با استفاده از عایق است.

قیمت عایق کف کولر چقدر است؟

برای عایق کردن کف کولر آبی نمی‌توان قیمت مشخصی  را تعیین کرد، زیرا قیمت با توجه به نوع عایقی که استفاده می‌کنید، متفاوت است. انواع عایق‌ها با توجه به ساختاری که دارند، دارای قیمت‌های متنوعی هستند.

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *