رویههای ارسال سفارش توسط قائم یدک با دو روش ارسال از طریق پست و یا تیپاکس انجام میگیرد:
ارسال پست
سفارشات پست پیشتاز 24 ساعت کاری بعد از ثبت سفارش به اداره پست تحویل داده میشود و زمان تحویل کالا به مشتریان، به مسافت جغرافیایی و اداره پست در شهرهای مختلف بستگی دارد. باید این نکته را بیان کنیم که در بسیاری مواقع، ارسال سفارشات زودتر از موعد مقرر انجام میگیرد و به دست مشتریان عزیز میرسند و تمام تلاش قائم یدک نیز در همین راستا میباشد. در روش ارسال پستی، هزینه ارسال به هنگام ثبت سفارش توسط خریدار پرداخت میشود و در هنگام تحویل سفارش به مشتری نیازی به پرداخت هزینه مجدد نیست.
ارسال تیپاکس
سفارشات ثبت شده تا قبل از ساعت 12 در همان روز و سفارشات ثبت شده بعد از این ساعت، در اولین روز کاری بعد به تیپاکس تحویل داده میشوند. زمان تحویل کالا به مشتریان نیز به رویه کار اداره تیپاکس شهرهای مختلف وابسته است.
نکات مورد توجه:
- در روشهای فوق هزینه ارسال کالا بر عهده مشتری است که در هنگام خرید کالا به مشتری اطلاع داده میشود. مسئولیت تحویل کالا تا تحویل به متصدیان ارسال در اداره پست یا تیپاکس بر عهده قائم یدک است و تاخیر در تحویل و همچنین سلامت بار بر عهده باربری میباشد.
- در روش ارسال از طریق پست، برای تحویل کالا ارائه کارت شناسایی معتبر مانند کارت ملی به مامور پست الزامی است.
- زمان تقریبی ارسال از زمان سفارش کالا تا تحویل به مشتری با توجه به مسیر و موقعیت جغرافیایی 1 تا 4 روز کاری به ول میانجامد.
- اگر منتظر دریافت سفارش خود از طریق سرویس پست هستید، میتوانید مرسوله را از طریق سایت شرکت پست پیگیری نمایید.
- در روزهای شلوغ مانند جشنوارهها و یا روزهای نزدیک به سال نو، ممکن است زمان ارسال با روزهای عادی متفاوت باشد و طبق رویههای قبل، انجام نشود.
- این نکته باید مورد توجه مشتریان عزیز باشد که سفارشات تنها از طریق همان روش ارسالی که هنگام ثبت سفارش انتخاب کردهاند، ارسال میشوند. در صورتی که مشتریان به تغییر روش ارسال تمایل داشته باشند، قائم یدک قادر به بازگشت وجه هزینه ارسال انتخابی نخواهد بود.
اطلاعیه حمل کالا
به اطلاع مشتریان محترم میرساند که حمل کالای فروشگاه قائم یدک توسط شرکتهای پست و تیپاکس انجام میشود. از مشتریان گرامی خواهشمندیم که در زمان تحویل کالا در حضور نمایندگان شرکتهای نامبرده، بسته ارسالی خود را باز کنند و بعد از اینکه تعداد، مدل و انطباق با فاکتور خرید را کنترل کردن، رسید تحویل را امضا نمایند. بدیهی است که موارد اعتراضی هنگامی که نماینده حمل حضور داشته باشد قابل پیگیری است. بعد از تحویل کالا و دریافت رسید، مسئولیت به عهده مشتری گرامی است و فروشگاه قائم یدک هیچگونه مسئولیتی ندارد.
خسارت در هنگام حمل و نقل
تلاش قائم یدک همواره در این راستا بوده است که کلیه سفارشات را در نهایت صحت و بدون آسیب به دست مشتریان خود در سراسر کشور برساند. با توجه به بسته بندی ایمن و استانداردی که قائم یدک برای همه مرسولات انجام میدهد، تحویل به هر یک از شرکتهای حمل و نقل به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله (یعنی به هنگام درج در سبد خرید و اطلاع رسانی از طریق سرویس پیام کوتاه) به این معنی میباشد که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است و قائم یدک تنها در صورت تایید شرکت حمل و نقل سفارش و در راستای تسهیل امور پیگیری خسارت را جبران میکند.