آشنایی با شبکه چرخ گوشت و انواع آن

آشنایی با شبکه چرخگوشت و انواع آن

برای چرخ‌گوشت انواع شبکه‌ها و سری‌ها وجود دارد که باعث لذت‌بخش‌تر کردن کار با چرخ گوشت شده است. چرخ گوشت با این لوازم جانبی، کاربردهای دیگری مانند سبزی خردکن، آبمیوه گیری و حتی سالاد ساز نیز پیدا کرده است.حتما شما نیز در مورد این قطعات و آشنایی با انواع شبکه‌های چرخ گوشت کنجکاو شده‌اید. پس در این مقاله ما را همراهی کنید تا در ادامه شما را با انواع شبکه چرخ گوشت آشنا ‌کنیم.


قیمت قطعات چرخ گوشت


شبکه چرخ گوشت چیست؟

یکی از اجزای چرخ‌گوشت شبکه آن است که  جنس فلزی و آهنی دارد و دارای دو اندازه ریز و درشت هستند. سایز سوراخ‌های این تیغه‌ها به این بستگی دارد که شما بخواهید گوشتتان ریز یا درشت باشد، با توجه به این مورد می‌توانید شبکه مناسب را انتخاب و آن را روی تیغه‌ها نصب کنید.
بعد از اینکه هر بار از این شبکه‌ها استفاده کرید، حتما آن را با آب ولرم و مایع بشویید و تمامی سوراخ‌های شبکه را تمیز کنید. توجه کنید که اگر تکه‌های گوشت بر روی شبکه باقی بمانند، از مشبک بوی بدی به مشام می‌رسد و این به معنی این است که قطعات شما فاسد شده‌اند و دیگر قابل استفاده نیستند.

کاربرد انواع شبکه‌های چرخ گوشت

شبکه چرخ گوشت یا پنجره، یکی از قطعات بیرونی چرخ گوشت می‌باشد. این قطعه بعد از قطعاتی مانند گلویی، مارپیچ و تیغه قرار داده می‌شود و آخرین قسمتی از دستگاه چرخگوشت است که با گوشت در تماس می‌باشد. سطح شبکه سوراخ‌هایی دارد که محل خارج شدن گوشت است. هر چه این سوراخ‌ها سایز کوچک‌تری داشته باشند، گوشت چرخ کرده نیز رشته‌های نازک‌تری دارد و برعکس هر چه سایز سوراخ‌های شبکه بزرگ‌تر باشد رشته‌هایی گوشتی که از آن خارج می‌شوند نیز درشت‌تر و ضخیم‌تر خواهند شد.


جهت خرید شبکه چرخ گوشت کلیک نمایید


ابعاد و سایز شبکه چرخ گوشت

شبکه‌ها در نمره 2، 2.5، 3، 3.5، 4، 4.5، 6، 8، 10، 12 و 20 و ابعاد 12، 22، 32، 42 و 52 وجود دارند. ابعاد شبکه انتخابی شما بستگی به نوع چرخ گوشت و ابعاد تیغه دارد. این قطعه را می‌توانید به‌صورت تکی در فروشگاه‌ها نیز تهیه کنید. برندهای مختلف چرخ‌گوشت به همراه انواع چرخ گوشتی که تولید می‌کنند، چندین نوع شبکه نیز مخصوص آن مدل تولید می‌کنند. برای مثال می‌توان گفت چرخ گوشت پارس خزر در مدل‌های مختلف دارای شبکه فلزی با نمره‌های متفاوت و کیفیت عالی می‌باشد.

یکی از مشکلاتی که برای شبکه رخ می‌دهد این است که ممکن است کند شود، در این‌صورت شبکه کارایی خود را از دست می‌دهد بنابراین لازم است که شبکه جدیدی را خریداری کنید. البته باید گفت بعضی از شبکه‌ها دارای این قابلیت هستند که دوباره تیز و استفاده شوند. شبکه‌های چرخ گوشت باتوجه به نوع و اندازه سوراخ‌های شبکه، تقسیم می‌شوند. در این بخش چند نوع شبکه چرخ گوشت پرکاربرد را بیان می‌کنیم:

  • شبکه چرخ گوشت سوزنی
  • شبکه چرخ گوشت کبریتی
  • شبکه چرخ گوشت نخودی
  • شبکه سبزی چرخ گوشت

شبکه چرخ گوشت نخودی

یکی از انواع شبکه‌های چرخگوشت، شبکه چرخ گوشت نخودی است که سوراخ‌های بزرگی دارد. این شبکه می‌تواند گوشت چرخ کرده را به شکل درشت‌تر و ضخیم‌تر از دستگاه خارج ‌کند.

شبکه چرخ گوشت کبریتی

سایز سوراخ‌های شبکه چرخ گوشت کبریتی نسبت به شبکه نخودی کوچک‌تر می‌باشد. بنابراین رشته‌هایی که از دستگاه خارج می‌شوند به نسبت کوچک‌تر و نازک‌تر می‌باشند. نمونه‌ای از شبکه کبریتی که سوراخ‌های کوچک دارد در چرخ گوشت عرشیا مدل 1409 وجود دارد.

شبکه چرخ گوشت سوزنی

شبکه سوزنی، یکی دیگر از انواع شبکه‌های چرخ گوشت می‌باشد. سایز سوراخ‌های این شبکه بسیار ریز هستند و گوشت را در رشته‌های نازک‌تری نسبت به دیگر شبکه‌ها چرخ می‌کند.

شبکه مربوط به سبزی

یکی دیگر از انواع شبکه‌های چرخگوشت، شبکه سبزی است که از آن برای چرخ کردن سبزی استفاده می‌شود. این شبکه  سوراخ‌های مثلثی شکل دارد.

نکات مهم برای افزایش طول عمر شبکه

به نکات زیر توجه و آن‌ها را رعایت کنید زیرا باعث افزایش طول عمر تیغه و شبکه چرخ گوشت خواهند شد:

  1. از تیز بودن شبکه اطمینان پیدا کنید.
  2. بعد از اینکه کارتان با دستگاه چرخ‌گوشت به پایان رسید، شبکه را شسته و خشک کنید.
  3. برای چرخ کردن گوشت همواره از گوشت‌های بدون رگ استفاده کنید.
  4. اگر احساس کردید که شبکه دیگر کارایی مطلوب خود را از دست داده است هر چه سریع‌تر آن را تعویض کنید.
  5. قبل از چرخ کردن گوشت بهتر است آن را به قطعات کوچک‌تری تقسیم کنید.
  6. سعی کنید از چرخ کردن پیاز و سبزیجات با چرخ گوشت برقی خودداری کنید.
  7. اگر چرخ گوشت شما مناسب گوشت‌های یخ زده نیست از چرخ کردن گوشت یخ زده پرهیز کنید.

خرید شبکه چرخگوشت قائم یدک

اگر قصد خرید قطعات یدکی یا شبکه چرخ گوشت خود را دارید، انواع شبکه چرخ‌گوشت مانند: شبکه چرخ گوشت توشیبا، شبکه چرخ گوشت نیکو، شبکه چرخ گوشت گاسونیک (پنجره چرخ گوشت)، شبکه چرخ گوشت ناسیونال و … در قائم یدک موجود است. می‌توانید به صفحه قطعات یدکی سایت ما مراجعه کنید و قیمت شبکه یا پنجره چرخ گوشت را بررسی نمایید.

قائم یدک یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های لوازم خانگی برقی می‌باشد. این فروشگاه محصولاتی از معروف‌ترین برندهای جهانی که متعلق به کشورهایی مانند آلمان، ایتالیا، ژاپن و… است را به دست خریداران عزیز می‌رساند.

از مزایای فروشگاه اینترنتی قائم یدک، ارسال سریع، تنوع محصولی و کیفیت بالای قطعات می‌باشد. شما نیز می‌توانید با خرید قطعات چرخ گوشت از قائم یدک، از خدمات ما استفاده کنید. قیمت لوازم یدکی چرخ گوشت فروشگاه قائم یدک، علاوه بر اینکه مناسب هستند، در رنج‌های مختلفی نیز وجود دارند تا توان خرید برای تمامی افراد فراهم باشد.

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *