تنظیم درجه اتو بخار

تنظیم درجه اتو بخار

یکی از کارهایی که در استفاده از اتو مهم می‌باشد، تنظیم درجه حرارت اتو بخار است. این مسئله از این جهت اهمیت دارد که برای از بین بردن چین و چروک و یا چروک شدن پارچه‌ها بدون هیچ‌گونه ضرر و آسیبی آن‌ها را اتو کرد. اما اگر دما نیز خیلی پایین باشد می‌تواند به خوبی آن‌ها را صاف کند.

انتخاب دما برای هر نوع پارچه‌ای متفاوت می‌باشد. برای مثال پارچه‌های حساسی مثل ابریشم نیاز به دمای کمتری نسبت به پارچه‌های ضخیم مانند کتان دارند. بنابراین اگر اتوی شما قابلیت تنظیم دما را داشته باشد می‌تواند کمک کند تا دمای اتو را مناسب پارچه تنظیم کنید.

لیست قیمت قطعات یدکی اتو بخار

علت اهمیت بالای درجه حرارت اتو بخار چیست؟

دمای اتو بخار اهمیت زیادی دارد، زیرا مستقیما با قابلیت صاف کردن لباس‌ها و از بین بردن چین و چروک بدون آسیب رساندن به پارچه در ارتباط است. اگر اتو دمای پایینی داشته باشد و یا اینکه به اندازه نیاز داغ نشود، چروک‌ها را از بین نمی‌برد یا اینکه دما خیلی بالا باشد پارچه می‌سوزد.

پارچه‌های مختلف نیاز به دمای اتوی متفاوتی دارند. برای مثال پارچه‌های ظریفی مثل ابریشم دمای کمتری برای صاف شدن نیاز دارند. اما پارچه‌های ضخیم مانند پنبه یا کتان نیاز به دمای بالاتری دارند. اگر اتو دارای قابلیت تنظیم دما باشد، دمای اتو را متناسب با پارچه تنظیم کنید تا بهترین نتیجه ممکن را به دست آورید.

علاوه بر این کنترل دقیق دما می‌تواند به افزایش طول عمر اتو کمک نماید. اگر دمای اتو بیش از حد زیاد باشد ممکن است به پوشش نچسب و دیگر قطعات آن آسیب وارد شود. در کل تنظیم دما یکی از عملکردهای مهم در اتو بخار می‌باشد که به کاربر این اطمینان را می‌دهد تا به طور موثر و بدون آسیب رساندن به پارچه نتیجه دلخواه خود را به دست آورد.

نحوه تنظیم درجه اتو بخار

نحوه دقیق تنظیم درجه اتو بخار بستگی به مدل اتویی دارد که از آن استفاده می‌کنید. با این وجود مراحلی که بیان می‌کنیم یک روش کلی در تنظیم درجه اتو بخار می‌باشند:

  • ابتدا لباس خود را بررسی کنید تا برچسب روی آن را ببینید. بر روی این برچسب اطلاعاتی درج شده است که به شما اطمینان می‌دهد قابل اتو می‌باشد یا نه. برخی از لباس‌ها که از پارچه‌های ظریف تولید می‌شوند، ممکن است قابلیت اتو شدن نداشته باشند.
  • سپس باید اتو را بررسی کنید و ببینید آیا به اندازه کافی آب در آن وجود دارد یا نه. اگر اتوی شما دارای عملکرد بخار باشد باید به اندازه کافی در آن آب بریزید. برای اینکه دمای اتو را تنظیم کنید، ابتدا کنترل پنل اتو یا صفحه درجه حرارت آن را بررسی کنید. برخی از اتوها تنظیمات دمایی را برای پارچه‌های مختلفی مثل پنبه، پشم، ابریشم و … ارائه می‌دهند. اگر اتویتان دارای این تنظیمات می‌باشد آن را برای پارچه‌ای که می‌خواهید اتو کنید تنظیم کنید.
  • اما اگر اتویتان دارای تنظیمات از پیش برنامه‌ریزی شده نیست، باید صفحه دمایی اتو را بچرخانید و دمای مناسب را به صورت دستی تنظیم نمایید. توجه کنید که هر پارچه نیاز به دمای خاص خود دارد اگر از دمای مناسب برای پارچه مورد نظرتان مطمئن نیستید، آن را بر روی کمترین درجه قرار دهید.
  • قبل از اینکه از اتو استفاده کنید باید اجازه دهید تا اتو گرم شود. برخی از اتوها ویژگی دارند که نشان می‌دهد اتو به دمای مورد نظر رسیده است.
  • وقتی اتو را بر روی دمای مورد نظر تنظیم کردید می‌توانید اتو کردن را شروع نمایید. باید مراقب باشید که اتو را برای مدت طولانی در یک محل قرار ندهید. برای اینکه چین و چروک را به‌طور موثری از بین ببرید آن را بر روی لباس حرکت دهید.

راهنمای ولوم تنظیم بخار اتو برای انواع لباس

راهنمای ولوم تنظیم بخار اتو برای انواع لباس

همانطور که گفتیم لباس‌ها جنس‌های مختلفی مثل پلاستیک، کتان، پنبه، حریر نخ و … دارند که هر کدام برای اتو شدن نیاز به دمای خاص خود دارند و دمای بالاتر می‌تواند به بافت پارچه صدمه بزند و آن را دچار سوختگی کند. بنابراین لازم است قبل از اتوکشی اتو بخار خود را تنظیم کنید. برای این کار طبق مراحل زیر عمل کنید.

بررسی تگ لباس

قبل از اینکه اتوکشی را شروع کنید ابتدا باید تگی که بر روی لباستان وجود دارد را بررسی کنید. ببینید آیا جنس لباستان قابلیت اتوکشی را دارد یا نه؟ اگر دارای قابلیت اتو بود جنس آن و ظرافت لباس را نیز بررسی کنید. هرچه جنس لباس محکم‌تر و ضخیم‌تر باشد برای اتو شدن نیاز به دما و بخار بیشتری دارد.

پر کردن مخزن آب

برای اینکه کار اتوکشی را شروع کنید باید حتما مخزن اتو را با آب مقطر پر نمایید. اگر از آب مقطر برای اتو استفاده کنید مخزن اتو هیچ وقت دچار رسوب نخواهد شد.

 

مطالعه نکاتی به منظور حفظ سلامتی و افزایش طول عمر اتو بخار

 

تنظیم دما و بخار اتو

تنظیم دما و بخار اتو

یک دایره چرخان بر روی هر اتوی بخار برای تنظیم دما وجود دارد که با چرخاندن آن می‌توانید دمای مورد نظر را تنظیم کنید. معمولا دمایی که برای هر جنس پارچه نیاز است به زبان انگلیسی برای نوع پارچه بیان شده که معادل آن را در جدول زیر برایتان بیان می‌کنیم.

علت خراب شدن برد اتو چیست؟

 

Nylon پلاستیکی
Silk ابریشمی
Wool پشمی
Cotton پنبه‌ای
Linen کتان

پیشنهاد ما برای شروع اتوکشی این است که از پایین‌ترین دما شروع کنید تا کم کم با افزایش دما و بخار به سطح مورد نظر برای صاف شدن پارچه برسید. اگر لباس شما از یک پارچه بسیار نازک و ظریف تولید شده است، پایین‌ترین دمای اتو هم ممکن است به آن آسیب بزند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم یک پارچه تمیز و سفید را روی آن پهن کنید و اتوکشی این لباس را از روی پارچه انجام دهید و با کمک بخار عمودی چروک‌های آن را باز کنید.

active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *