تیغه سبزی خردکن چیست و چگونه آن را تیز کنیم؟

تیغه سبزی خردکن چیست و چگونه آن را تیز کنیم؟

سوالی که بسیاری از افراد بعد از گذشت مدتی کار کردن با دستگاه سبزی خردکن می‌پرسند در مورد تیز کردن تیغه سبزی خردکن می‌باشد. اگر شما نیز در این مورد سوال دارید که چگونه تیغه سبزی خردکن را تیز کنید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. ما می‌خواهیم در مورد روش‌های تیز کردن تیغه سبزی خرد کن توضیحاتی را ارائه دهیم. امیدواریم این مطلب برایتان مفید باشد.

لیست قیمت قطعات و محصولات سبزی خرد کن

سبزی خردکن چگونه کار می‌کند؟

سبزی خردکن‌ها دارای انواع مختلفی هستند. اما نوع صنعتی آن‌ها دارای دو مدل سطلی و بشقابی می‌باشند. در تمامی مدل‌های سبزی خردکن تیغه جز اصلی آن محسوب می‌شود که نحوه کار سبزی خردکن نیز به آن وابسته است. در کل برای کار با سبزی خردکن باید ابتدا سبزی‌ها را کاملا خشک کنید و سپس آن‌ها را در دستگاه بریزید، زیرا اگر این کار را نکنید تیغ سبزی خردکن کند می‌شود. وقتی با توجه به ظرفیت دستگاه آن را پر کردید باید آن را روشن کنید، سپس عملیات خرد شدن سبزی آغاز می‌شود و سبزی را با توجه به نیاز خود به اندازه مناسب ریز کنید.

تیغه سبزی خردکن چیست؟

تیغ سبزی خرد کن, ارائه شده در مجموعه قائم یدک محصولی با کیفیت است که برای افرادی که می‌خواهند تیغ دستگاه خود را تعویض کنند، مناسب است. تیغه سبزی خردکن معمولا دارای دو پره می‌باشد که از جنس استنلس استیل یا همان فولاد ضد زنگ می‌باشد. استفاده از این فولاد در ساخت تیغه سبزی خردکن باعث شده است تا کیفیت و ماندگاری آن بالاتر برود.

این محصول یک نگهدارنده پیچ نیز دارد که از جنس پلاستیک می‌باشد. از مشخصات حائز اهمیت تیغه سبزی خردکن تیزی و برندگی آن می‌باشد تا بتواند سبزی‌ها را به خوبی خرد کند و نیاز به تعویض زود هنگام آن‌ها نباشد.

برخی از قطعات لوازم خانگی مانند تیغه سبزی خردکن نقش بسیار مهمی در کارایی این تجهیزات دارند. برای مثال تیغه‌های یک سبزی خردکن خانگی اهمیت فراوانی دارند، به‌خصوص وقتی که لازم است میزان بسیار زیادی سبزی تازه برای خرد کردن و استفاده در انواع غذاهای ایرانی مانند آش و قورمه سبزی خرد شوند. در بسیاری از این دستگاه‌ها تولید کنندگان و یا وارد کنندگان آن‌ها برای پایین آمدن قیمت در تولید و یا ساخت از جنس فنر نگیر استیل استفاده می‌کنند و روی آن را با کروم آبکاری می‌کنند. فنر استیل نگیر خاصیت خشک و شکننده بودن دارد و خیلی زود می‌شکند. همچنین مواد آبکاری که بر روی آن استفاده می‌شود بهداشتی نیستند و اگر با سبزی‌های خرد شده تماس پیدا کنند، خطر مبتلا شدن به سرطان را بالا می‌برد. اگر از تیغه‌های با کیفیت استفاده کنید، دستگاهتان استهلاک کمتری پیدا می‌کند. همچنین سبزی‌ها را نیز با کیفیت بالاتری خرد می‌کنند و آن‌ها را له نمی‌کنند.

تیغه سبزی خردکن که از جنس فولاد استنلس استیل یا ضد زنگ باشد باید استانداردهای صنایع غذایی را داشته باشد تا ضمن حفظ کیفیت محصول، خطری نیز برای سلامتی مصرف کنندگان در پی نداشته باشد.

چه زمانی تیغه سبزی خردکن را در خانه تیز کنیم؟

معمولا بعد از اینکه مدتی از سبزی خردکن استفاده کردید، تیغه سبزی خرد کن تیزی و بران بودن خود را از دست می‌دهد و دیگر نمی‌تواند سبزی‌ها را به خوبی خرد کند. اگر تیغه سبزی خرد کن تیز و بران نباشد به هنگام خرد کردن سبزی‌ها له می‌شوند، بنابراین در این شرایط لازم است که برای تیز کردن تیغ اقدام کنید.

تیز کردن تیغه سبزی خرد کن

همانطور که گفتیم برای جلوگیری از فرسودگی و زنگ زدن تیغه سبزی خردکن لازم است که این تیغه‌ها از جنس استیل ضد زنگ ساخته شوند. هرچه این تیغه‌ها تیزتر باشند سرعت خرد کردن سبزی‌ها نیز بیشتر می‌شود و این مورد برای آشپزخانه‌های صنعتی که نیاز به خرد کردن حجم بالایی از سبزی در زمان کمی دارند بسیار اهمیت دارد. در ادامه توضیح می‌دهیم که چگونه تیغه سبزی خردکن را تیز کنیم.

تیز کردن تیغه سبزی خرد کن به صورت دستی

برای تیز کردن تیغه سبزی خردکن در روش دستی از سنگ استفاده می‌شود. اگر سنگ را برای چند دقیقه در آب قرار دهید، بهتر می‌تواند تیغه را تیز کند. برای اینکه تیغه را با سنگ تیز کنید، به روش زیر عمل کنید.

  1. سنگ را در دست راست خود و تیغه را در دست چپتان بگیرید. نوک تیز تیغه را با کمک یک تکه پارچه به خوبی بپوشانید.
  2. سنگ را بر روی لبه تیغه به طرف جلو حرکت دهید. دقت کنید که تیغه را به صورت شیب‌دار بر روی سنگ بکشید.
  3. هرگز سنگ را به طور رفت و برگشت بر روی تیغه سبزی خردکن نکشید.بعد از اینکه یک طرف تیغه را تیز کردید آن را برگردانید و طرف دیگر آن را روی سنگ بکشید.
  4. دقت داشته باشید که انواع تیغه به صورت نیم دایره یا هلالی می‌باشند. پس سنگ را از انتهای تیغ به طرف لبه تیغه حرکت دهید.
  5. بعد از اینکه هر بار تیغ را تیز می‌کنید، سنگ را باید به خوبی بشویید و بگذارید تا کاملا خشک شود.
  6. دقت داشته باشید به دلیل اینکه بر روی سنگ سوراخ‌های ریزی وجود دارد، بعد از چند بار استفاده برای تیز کردن تیغه ذرات فلزی باعث بسته شدن سوراخ‌های سنگ می‌شوند که لازم است با کمک چاقو یا وسایل مخصوص سطح سنگ را زبر کنید.

قیمت تیغه سبزی خرد کن

همانطور که گفتیم تیغه سبزی خردکن از جنس استیل استنلس ساخته می‌شود زیرا یکی از فلزات مرغوب و با کیفیت برای ساخت این قطعه از سبزی خردکن می‌باشد. تیغه‌هایی که از این جنس ساخته شده‌اند به دلیل کیفیت بالای خود دارای قیمت بالایی نسبت به دیگر جنس‌ها می‌باشند. اگر تیغ سبزی خردکن شما نیز کند شده است و می‌خواهید آن را تعویض کنید می‌توانید از فروشگاه قائم یدک کمک بگیرید. فروشگاه قائم یدک با ارائه انواع قطعات سبزی خردکن در این زمینه به شما کمک می‌کند.

active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *