علت نشتی پارچ مخلوط کن

علت نشتی پارچ مخلوط کن

چرا پارچ مخلوط کن نشت می‌کند؟ یکی از مشکلاتی که هنگام استفاده از مخلوط کن می‌تواند رخ دهد نشتی پارچ مخلوط کن می‌باشد، که دلایل مختلفی دارد. اما به طور کلی دلیل نشتی پارچ مخلوط کن دو مورد خرابی تیغه‌ها و واشرها می‌باشد. ما در این مقاله می‌خواهیم در مورد پارچ مخلوط کن و علت نشتی پارچ مخلوط کن بیشتر صحبت کنیم. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

لیست قیمت انواع پارچ مخلوط کن

مخلوط کن چیست؟

مخلوط کن یا بلندر یکی از وسایل آشپزخانه می‌باشد که برای آسیاب کردن، مخلوط کردن، امولسیون کردن و پوره کردن مواد غذایی کاربرد دارد. این دستگاه تیغه‌هایی دارد که با کمک آن‌ها می‌توان مواد غذایی مختلفی را ریز و پوره کرد. از مخلوط کن برای تهیه انواع ترکیب‌ها می‌توان استفاده کرد و با کمک آن انواع دسرها، سس‌ها، سوپ و خوراک‌های مختلف را تهیه کرد. مخلوط کنی که امروزه می‌بینیم در دهه ۱۹۳۰ تولید شد و به سرعت در بین آشپزها طرفداران فراوانی پیدا کرد، به‌گونه‌ای که وجود مدل‌های مختلف آن در آشپزخانه‌های خانگی و تجاری یک امر ضروری است.

پارچ مخلوط کن چیست؟

پارچ مخلوط کن یک ظرف شبیه به پارچ معمولی می‌باشد که در مخلوط‌کن در قسمت بالایی آن قرار می‌گیرد و از جنس شیشه یا پلاستیک است. این پارچ مدرج است که درجه‌ها برای اندازه‌گیری مواد خوراکی که در داخل آن قرار می‌گیرند، کاربرد دارد. پارچ‌های مخلوط کن معمولا شیشه‌ای هستند، زیرا از کیفیت بالاتری برخوردارند.

جنس پارچ مخلوط کن

پارچ مخلوط کن معمولا از دو جنس پلاستیک شفاف و شیشه‌ای ساخته می‌شود. هر کدام از این دو جنس مزایا و معایب خاص خود را دارند. خریداران می‌توانند با توجه به اولویت بندی‌هایی که دارند یکی از این دو نوع پارچ را با سلیقه خود انتخاب کنند.

پارچ جنس پلاستیکی نسبت به پارچ شیشه‌ای دارای وزن سبک‌تری است و در برابر ضربه مقاومت بیشتری دارد اما پارچ‌های پلاستیکی در دراز مدت به دلیل استفاده زیاد دچار تغییر رنگ می‌شوند و رنگ آن‌ها ممکن است به سمت زردی برود. پارچ‌های شیشه‌ای دچار تغییر رنگ نمی‌شوند و بسیار هم مقاوم می‌باشند. تنها ایرادی که پارچ شیشه‌ای دارد وزن سنگین آن‌ها است، البته وزن آن‌ها غیر قابل تحمل نیست. برای انتخاب پارچ شیشه‌ای باید دقت کنید و ببینید که آیا شیشه آن از جنس پیرکس است یا معمولی. پارچ شیشه‌ای معمولی ممکن است در اثر گرم و سرد شدن ترک بخورد و شکسته شود. برای خرید پارچ مخلوط کن باید این ویژگی‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید و بهترین گزینه را با توجه به استفاده خود انتخاب کنید.

علت نشتی پارچ مخلوط کن چیست؟

اگر تیغه مخلوط کن آسیب ببیند و یا واشرهای زیر پیچ ۶ ضلعی خراب شوند باعث نشتی پارچ مخلوط کن می‌شوند. برای رفع مشکل نشتی پارچ مخلوط کن باید اقداماتی را به‌طور تخصصی انجام دهید. در این مطلب این اقدامات را بیان می‌کنیم. اگر شما نیز با مشکل نشتی پارچه مخلوط کن مواجه شدید می‌توانید ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

دو دلیل نشتی پارچ مخلوط کن

همانطور که گفتیم دو مورد وجود دارد که دلیل نشتی پارچ مخلوط کن محسوب می‌شوند.

  • خراب شدن تیغه مخلوط کن
  • آسیب دیدن واشرهای زیر پیچ شش ضلعی

خرابی تیغه علت نشتی پارچ مخلوط کن

اگر علت نشتی پارچ مخلوط کن شما خراب شدن تیغه باشد، لازم است که پیچ شش ضلعی را بررسی کنید. ممکن است جداره‌ها به تدریج ساییده شده باشند و مایعات از درون پارچ مخلوط کن عبور کنند و روی کوپلینگ بریزند. برای رفع نشتی پارچ مخلوط کن لازم است که پیچ شش ضلعی مخلوط کن را عوض کنید.

مخلوط کن یکی از وسایل برقی موجود در آشپزخانه است که برای تهیه انواع دسر، مخلوط کردن مواد غذایی و … کاربرد دارد. گاهی اوقات ممکن است که مخلوط کن در حین کار کردن با مشکلاتی مواجه شود. مثلا اینکه کار نکند و یا روشن نشود. دلایل مختلفی وجود دارند که باعث بروز این مشکلات می‌شوند. جهت اطلاع  با خرابی های رایج مخلوط کن مقاله آن را مطالعه نمایید.

ساییده شدن واشرهای زیر پیچ شش ضلعی دلیل نشتی پارچ مخلوط کن

گاهی اوقات ممکن است دلیل نشتی پارچ مخلوط کن ساییده شدن واشرهای زیر پیچ شش ضلعی باشند. این واشرها وظیفه دارند که آب بندی دستگاه را انجام دهند و به مرور زمان ممکن است دچار فرسایش شوند. توصیه ما این است که برای رفع نشتی حتما این واشرها را تعویض کنید.

نکات مهم برای رفع مشکل نشتی پارچ مخلوط کن

  • برای اینکه مشکل نشتی هرگونه مایعات از مخلوط کن خود در حین کار را برطرف کنید، توصیه می‌کنیم که نکات زیر را رعایت کنید:
  • برای جلوگیری از مشکل نشتی پارچ مخلوط کن و بی‌نیاز شدن به تعمیر آن توصیه می‌کنیم که به صورت دوره‌ای واشرهای زیر پیچ شش ضلعی را بررسی کنید،
  • اگر این واشرها دچار خوردگی یا فرسودگی شده‌اند آن‌ها را تعویض کنید.
  • برای خرید انواع قطعات مخلوط کن می‌توانید از قائم یدک کمک بگیرید.

خرید پارچ مخلوط کن

برای خرید پارچ مخلوط کن باید نکاتی را در نظر بگیرید. برای مثال جنس پارچ مخلوط کن از چیست؟ همانطور که بیان کردیم پارچ مخلوط کن دارای دو جنس شیشه‌ای و پلاستیکی می‌باشد که با توجه به نیاز خود می‌توانید یکی از این دو مورد را انتخاب کنید.

یک مورد دیگر که برای خرید پارچه مخلوط کن باید به آن توجه کنید ظرفیت پارچ می‌باشد. اغلب توصیه می‌شود که برای انتخاب ظرفیت پارچ مخلوط کن جمعیت و تعداد اعضای خانواده خود را در نظر بگیرید. اما تنها تعداد اعضای خانواده برای انتخاب ظرفیت پارچ کافی نیست، زیرا در مهمانی‌ها از مخلوط کن برای تهیه انواع دسر نوشیدنی استفاده می‌شود، بنابراین بهتر است پارچی را انتخاب کنید که بتواند پاسخگوی نیازهای شما در مهمانی‌ها نیز باشد.

سخن پایانی

در این مقاله گفتیم که نشتی مایعات از پارچ مخلوط کن دو دلیل دارد که شامل خراب شدن تیغه مخلوط کن و آسیب دیدن واشرهای زیر پیچ شش ضلعی هستند. برای رفع این مشکل لازم است که پیچ شش ضلعی و واشرهای زیر آن را تعویض کنید. اگر نمی‌توانید این کار را خودتان انجام دهید، لازم است که آن را به یک تعمیرکار حرفه‌ای بسپارید.

active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *