معرفی انواع تیغه خردکن

معرفی انواع تیغه خردکن

خردکن یکی از وسایل بسیار کاربردی آشپزخانه است که در کارهای آشپزی بسیار کمک کننده می‌باشد و در نقش دستیار شما در آشپزخانه می‌باشد. اگر در حال مطالعه این مطلب هستید احتمالا تیغ خردکن شما دچار مشکل شده است و به دنبال تیغه یدک می‌باشید. اگر برای خردکن خود تیغه اضافه داشته باشید، می‌توانید برای طولانی مدت از آن استفاده کنید و شما را از خرید خردکن جدید بی‌نیاز می‌کند. شما می‌توانید این قطعه را به راحتی از فروشگاه قائم یدک خریداری کنید، زیرا این فروشگاه انواع قطعات خردکن را به شما ارائه می‌دهد.

لیست قیمت قطعات غذاساز و خرد کن

خردکن چیست؟

همانطور که از نام خردکن پیداست برای خرد کردن و ریز کردن قطعات مواد غذایی مختلف استفاده می‌شود. اگر مشغله روزانه‌تان زیاد است و می‌خواهید به سرعت غذا و یا سالاد آماده کنید خردکن می‌تواند در صرفه‌جویی زمانتان به شما کمک کند. از این وسیله همچنین برای ریز کردن مواد غذایی مثل گوشت، سیر و پیاز نیز استفاده می‌شود؛ زیرا باعث جلوگیری از انتقال بوی بد به دست شما می‌شود. با کمک این وسیله حتی می‌توانید انواع سس و دسر را نیز تهیه کنید. اگر اهل آشپزی کردن باشید، قطعا جای یک خردکن در آشپزخانه شما خالی است.

خردکن چه اجزایی دارد؟

تا به اینجا فهمیدیم که خردکن چیست و چه وظیفه‌ای دارد؟ اما در این بخش باید قطعات آن را معرفی کنیم:

محفظه خردکن: ظرف یا مخزن خردکن یکی از اجزای مهم این دستگاه می‌باشد که مواد غذایی را در خود نگه می‌دارد. عمل خرد کردن در همین ظرف انجام می‌گیرد، گنجایش آن نیز به لیتر بیان می‌شود. خردکن‌های مختلف دارای مخزن با ظرفیت متفاوتی می‌باشند.

تیغه خردکن: مواد غذایی با تیغه‌ها خورد می‌شوند. تیغه‌ها بسیار تیز و برنده هستند و می‌توانند مواد غذایی نرم تا سفت را به راحتی قطعه قطعه کنند. کیفیت خرد کردن دستگاه به کیفیت تیغه‌ها وابسته است. تیغه‌ها ممکن است در مدل‌های یک، دو یا چند پره وجود داشته باشند. تیغه خردکن به راحتی از دستگاه جدا می‌شود و می‌توانید آن را تمیز کنید.

موتور الکتریکی: چرخاندن و حرکت دادن تیغه‌ها با کمک موتور انجام می‌شود. هرچه توان موتور بیشتر باشد موتور قوی‌تر است و قدرت بیشتری برای چرخاندن تیغه دارد. البته لازم است این نکته را بیان کنیم که موتور در تمامی مدل‌های خردکن استفاده نمی‌شود، زیرا خردکن‌های دستی با کمک نیروی مکانیکی تیغه‌ها را به چرخش در می‌آورند.

درپوش: از دیگر اجزای خردکن درپوش است که ممکن است زیاد به آن توجه نداشته باشید. اما لازم است بدانید که این قطعه در تمیز ماندن محیط اطراف نقش بسیار مهمی دارد، زیرا باعث می‌شود مواد غذایی خرد شده به اطراف پاشیده نشوند.

انواع تیغه خردکن

چهار تیغه جدا شونده

این تیغه بسیار با کیفیت و برنده است. تیغه‌ها قابل جدا شدن می‌باشند و می‌توانید به راحتی آن‌ها را از هم جدا کنید. در این مدل از تیغه خردکن می‌توانید دو تیغه از آن‌ها را جدا نمایید. تیغ‌ها از جنس استیل ضد زنگ هستند و با هر وسیله‌ای که چاقو را تیز کنید می‌توانید آن‌ها را تیز نمایید.

 

یکی از وسایل مهمی که در خانه وجود دارد غذاسازها هستند که نام دیگر آن‌ها فوت پراسسر می‌باشد. این وسیله کاربردهای فراوانی دارد و باعث می‌شود که سرعت آشپزی چند برابر شود. این دستگاه پرکاربرد لوازم جانبی زیادی دارد که یکی از آن‌ها تیغه‌های فلزی می‌باشند که هر کدام کارهای خاصی را انجام می‌دهند. برای اطلاع بیشتر مطلب انواع تیغه غذاساز و کاربرد آنها را مطالعه نمایید.

 

چهار تیغه جدا نشونده

این نوع تیغه‌ها برخلاف مدل قبلی نمی‌توانند از یکدیگر جدا شوند و یک تکه هستند. کیفیت آن‌ها با هم تفاوتی ندارد و از جنس استیل ضد زنگ می‌باشند. همین باعث شده است که عمر آن‌ها طولانی باشد. اگر این تیغه‌ها کند شوند می‌توانید آن‌ها را به راحتی تیز کنید.

تیغه خردکن ۵ لیتری

اگر شما از یک خردکن ۵ لیتری استفاده می‌کنید، لازم است که از تیغه مناسب با آن استفاده کنید. تیغه مناسب این نوع دستگاه دارای چهار تیغه جدا شونده می‌باشد که جنس آن‌ها از استیل ضد زنگ بوده و بسیار تیز و برنده هستند. وقتی تیغه‌هایتان قابل جدا شدن باشند می‌توانید آن‌ها را به صورت دو تیغه و چهار تیغه استفاده کنید.

تیغه خرد کن ۷ و نیم لیتری

برای خردکن‌هایی که ظرفیت ۷ و نیم لیتری دارند، می‌توان از تیغه‌های چهارتایی استیل استفاده کرد. این تیغه‌ها به دلیل اینکه از جنس استیل هستند، ضد زنگ می‌باشند. می‌توانید این تیغه را به عنوان یدک برای دستگاه خود تهیه کنید تا اگر مشکلی برای آن به وجود آورد بتوانید آن را جایگزین تیغه اصلی کنید.

تیغ خرد کن شش تیغه استیل

این تیغه برای افرادی مناسب است که دوست دارند مواد غذایی کف خردکن نیز کاملا خرد شود. این تیغه نیز از جنس استیل است و دوام و قدرت بالایی دارد. در خردکن‌هایی با ظرفیت ۳، ۳.۳ و ۳.۸ لیتری می‌توان از این نوع تیغه استفاده کرد.

تیغه خردکن شش تیغه تیتانیوم

تفاوت این نوع تیغه با تیغه قبلی در جنس به کار رفته در ساخت آن می‌باشد. کیفیت آن‌ها یکسان است اما  رنگ تیغه‌ها طلایی و زیبا می‌باشد.

تیغه سس ساز

این نوع تیغه از جنس پلاستیک فشرده ساخته می‌شود که برای هم زدن تخم مرغ یا آماده کردن انواع سس قابل استفاده است. برای اینکه این تیغه را جایگزین تیغه اصلی کنید، باید تیغه قبلی را از مخزن خردکن جدا کنید و تیغه سس ساز را با آن جایگزین کنید.

تیغه سیر پاک کن

این قطعه نوعی تیغه بسیار پرکاربرد می‌باشد. احتمالا شما نیز به هنگام پاک کردن سیر اذیت شده‌اید و به پوست دست خود آسیب رسانده‌اید. با کمک تیغ سیر پاک کن در خردکن می‌توانید سیرها را به راحتی و بدون ایجاد هیچ نوع مشکلی برای خود پاک کنید. برای استفاده از آن باید این تیغه را با تیغه اصلی جایگزین کنید.

نحوه سفارش انواع تیغه خردکن

شما می‌توانید برای خرید انواع تیغه خردکن مناسب دستگاه خود با شماره‌هایی که در سایت قرار داده‌ایم تماس بگیرید و تیغه مورد نظر خود را با مشاوره از کارشناسان فروش ما سفارش دهید. فروشگاه قائم یدک انواع قطعات خردکن را به سراسر کشور ارسال می‌کند.

active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *