انواع تیغه غذاساز و کاربرد آنها

آشنایی با تیغه های غذاساز و کاربرد آنها

یکی از وسایل مهمی که در خانه وجود دارد غذاسازها هستند که نام دیگر آن‌ها فوت پراسسر می‌باشد. این وسیله کاربردهای فراوانی دارد و باعث می‌شود که سرعت آشپزی چند برابر شود. این دستگاه پرکاربرد لوازم جانبی زیادی دارد که یکی از آن‌ها تیغه‌های فلزی می‌باشند که هر کدام کارهای خاصی را انجام می‌دهند. در این مقاله می‌خواهیم انواع تیغه غذاساز مختلف غذایی غذاساز را بررسی کنیم. شما با شناخت هر یک از تیغ‌های غذاساز راحت‌تر می‌توانید با این محصول کار کنید و هر قطعه را به‌درستی در جای خود استفاده کنید.

لیست قیمت قطعات غذاساز

غذاساز چیست؟

قبل از معرفی تیغه‌های غذاساز ابتدا بهتر است تعریفی از غذاساز داشته باشیم. غذاساز نوعی وسیله برقی آشپزخانه می‌باشد که با استفاده از تیغه‌ها و تنظیمات مختلف تمامی مواد غذایی سفت و نرم را مخلوط، خرد پوره و میکس می‌کند تا به بافت و فرم دلخواه شما تبدیل شوند. این دستگاه می‌تواند تمامی مواد جامد و مایع را در عرض چند دقیقه به شکل دلخواهتان تبدیل کند.

انواع تیغه غذاساز

تمامی غذاسازها در کل دارای چندین قطعه اصلی موتور، پارچ، کاسه و منبع تغذیه می‌باشند. تیغه‌ها مانند لوازم جانبی آن‌ها عمل می‌کنند. این تیغه‌ها را گاهی اوقات باید به طور جداگانه تهیه کنید. انواع تیغه غذاساز و کاربردهای آن‌ها را در این بخش بیان می‌کنیم.

تیغه s شکل

این تیغه در تمامی مدل‌ها به‌صورت استاندارد بر روی دستگاه قرار دارد. دارای دو سایز مختلف است که تیغه بزرگتر در کاسه سایز بزرگ و تیغه کوچک‌تر در کاسه سایز کوچک‌تر کاربرد دارد. این تیغه برای خرد کردن مواد غذایی استفاده می‌شود و مثل یک خردکن حرفه‌ای عمل می‌کند. انواع میوه و سبزیجات را با کمک آن می‌توان خرد کرد و همچنین با اضافه کردن کمی مایعات آن را به شکل پوره درآورد.

تیغه مخلوط کن

این تیغه می‌تواند به‌صورت تکی و یا اینکه به همراه یک پارچ جداگانه مثل مخلوط کن باشد. تیغه مخلوط کن مانند دستگاه مخلوط کن عمل کرده با این تفاوت که به همراه دستگاه غذاساز می‌باشد، یعنی یک دستگاه چند کاره را به شما ارائه می‌دهد. از این تیغه برای تهیه انواع نوشیدنی، اسموتی، میکس سوپ و فرنی استفاده می‌شود. اگر دستگاه غذاساز این تیغه را داشته باشد به همراه آن یک کاسه نیز وجود دارد.

تیغه خردکن

در نگاه اول این تیغ مانند تیغه s شکل می‌باشد، اما این تیغه در داخل کاسه نیست بلکه روی کاسه قرار می‌گیرد و شبیه به یک دیسک است. با کمک این تیغه می‌توان مواد غذایی را خرد و سایز آن‌ها را تغییر داد. وقتی مواد غذایی وارد دستگاه می‌شوند به تیغ برخورد می‌کنند و خرد شده و سپس در کاسه ریخته می‌شوند‌.

تفاوت خردکن با غذاساز چیست؟

تیغه برش

این تیغ نیز شبیه به دیسک است که روی کاسه قرار دارد. کار اصلی این تیغه برش دادن مواد غذایی بوده که با کمک آن می‌توان حجم زیادی از مواد غذایی مانند سیب زمینی، هویج و کدو را در یک زمان کم به صورت یک دست برش داد. اندازه و قطر این برش‌ها قابل تنظیم بوده و می‌توانند نازک و یا کلفت باشند.

تیغه خمیرزن

شکل این تیغه شبیه به تیغه S شکل بوده اما از جنس پلاستیک می‌باشد و خمیدگی و منحنی کمتری دارد. کاربرد اصلی که این تیغه دارد برای درست کردن و ورز دادن خمیر می‌باشد. با کمک آن می‌توانید خمیرهایی مثل خمیر پیتزا، نان پیراشکی یا دونات را تهیه کنید. با استفاده از این تیغه علاوه بر اینکه می‌توانید سرعت کار خود را افزایش دهید از فشار روی مچ دست‌هایتان برای ورز دادن خمیر جلوگیری کنید.

تیغه خردکن دورو

این تیغه نیز بر روی ظرف غذاساز قرار می‌گیرد و وقتی مواد غذایی به آن وارد می‌شود، آن‌ها را رنده و ریز می‌کند. از این تیغه می‌توان برای رنده کردن موادی مثل پنیر، سبزیجات و شکلات به صورت ریز و درشت استفاده کرد. علاوه بر این با کمک آن می‌توان آن‌ها را به‌صورت خلال‌های باریک رنده کرد.

دیسک ژولین

از این تیغه برای برش دادن مواد به صورت چیپس می‌توان استفاده کرد، یعنی این تیغه می‌تواند انواع سبزیجات سفت و نرم را به‌صورت اسلایس چیپس نازک برش دهد.

دیسک امولسیون

عملکرد این تیغه مانند همزن است. با کمک آن می‌توانید موادی مثل تخم مرغ مایع رقیق و سس‌ها را مخلوط کنید. از این دیسک برای مخلوط شدن و یکدست کردن مواد مایع می‌توان استفاده کرد.

تیغه آسیاب

با کمک این تیغه می‌توانید مغزها و ادویه‌ها را آسیاب کنید. تیغه آسیاب برای مواد خشک به کار می‌رود و می‌توان آن‌ها را به پودر تبدیل کرد.

نتیجه‌گیری

غذاساز یکی از کاربردی‌ترین دستگاه‌های آشپزخانه است که دارای لوازم جانبی و تیغه‌های متفاوتی می‌باشد. با کمک این تیغه‌ها می‌توان کارهای آشپزخانه مثل خرد کردن، مخلوط کردن، هم زدن، رنده کردن برش دادن، میکس کردن، تهیه سس و … را انجام داد و سرعت آشپزی خود را بالا ببرید. در قائم یدک انواع تیغ غذاساز در برندهای مختلف مانند:

  • تیغ غذاساز سایا
  • تیغ غذاساز تفال
  • تیغ غذاساز پارس خزر
  • تیغ غذاساز براون
  • تیغ غذاساز فلر
  • تیغ غذاساز فیلیپس
  • و …

به فروش می‌رسد. اگر شما نیز از این دستگاه استفاده می‌کنید و نیاز به هر کدام از این تیغه‌ها دارید می‌توانید با ما تماس بگیرید. قائم یدک قطعات اورجینال غذاساز را در اختیار شما قرار می‌دهد.

active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *