مشکلات تیغه مخلوط کن و تعویض آن

مشکلات تیغه مخلوط کن و تعویض آن

یکی از وسایلی که در بیشتر خانه‌ها کاربرد دارد مخلوط کن می‌باشد. مخلوط کن‌ها بخشی به نام تیغه دارند که از اصلی‌ترین بخش‌های آن به شمار می‌رود. اگر این تیغه‌ها خراب شوند، دستگاه دیگر نمی‌تواند کارایی مورد نظر را داشته باشد؛ بنابراین باید عوض شوند. تیغه‌های مخلوط کن، برش قطعات میوه در اندازه‌های یکسان و میکس آن‌ها را انجام می‌دهند، حتی اگر این تیغه‌ها کند شوند دیگر نمی‌توانیم میوه، سبزی و دیگر مواد غذایی را برش دهیم و یا ترکیب کنیم. در این شرایط لازم است که تیغه‌ها تیز و یا تعویض شوند. در این مطلب می‌خواهیم انواع مشکلاتی که می‌تواند برای تیغه مخلوط کن رخ دهد را با هم بررسی کنیم، پس با ما همراه باشید تا با این مشکلات آشنا شوید.

آشنایی با تیغه مخلوط کن

تیغه مخلوط کن از دو نیم تیغه تشکیل شده است که یک طرف آن تیز و برنده و طرف دیگر آن معمولی می‌باشد. مخلوط کن با کمک قسمت برنده تیغه می‌تواند میوه، سبزی و دیگر مواد غذایی را خرد و میکس کند. بر روی تیغه نیز یک دکمه قرار دارد که اگر نیاز بود می‌توان با فشار دادن این دکمه تیغه را خارج کرد و آن را تعویض و یا تیز کرد.

یکی از رایج‌ترین مشکلات که برای تیغه مخلوط کن اتفاق می‌افتد کند شدن تیغه می‌باشد، اما از کجا باید این مشکل را تشخیص داد؟ اگر تیغه مخلوط کن شما نتواند مواد غذایی را به صورت منظم و یکسان خرد کند دلیلش کند بودن تیغه می‌باشد. یکی از دلایلی که باعث کند شدن تیغه می‌شود، خرد کردن سبزی و پیاز با استفاده از مخلوط کن می‌باشد. اگر دائما برای خرد کردن این مواد غذایی از مخلوط کن استفاده کنید، تیغه مخلوط کن حتما کند می‌شود. برای تیز کردن این تیغه‌ها باید از سوهان مخصوص آن‌ها استفاده کنید، در غیر این صورت باید تعویض شوند.

لیست قیمت قطعات و لوازم مخلوط کن

 

 

 

لرزش تیغه مخلوط کن و تعویض آن

یکی از مشکلاتی که ممکن است تیغه مخلوط کن داشته باشد، لرزش می‌باشد. این مشکل ممکن است به دلیل جمع شدن تفاله باشد و یا ممکن است به دلیل درپوش مخلوط کن اتفاق بیفتد؛ حتی ممکن است به دلیل خراب شدن تیغه نیز باشد. در هر صورت شما لازم است که با استفاده از یک پیچ گوشتی تیغه را خارج کنید. سپس از سالم بودن آن اطمینان پیدا کنید و اگر نیاز به تعویض داشت یک قطعه اورجینال را با آن جایگزین کنید.

کندی تیغه مخلوط کن و تعویض آن

از جمله رایج‌ترین مشکلاتی که برای تیغه مخلوط کن به وجود می‌آید کند شدن آن است. اگر تیغه مخلوط کن نمی‌تواند مواد غذایی شما را به صورت یکسان و منظم با هم میکس کند، دلیلش کند بودن تیغه است که باید آن را تیز کنید. این کار را باید با سوهان مخصوص تیغه انجام دهید، اگر نمی‌توانید تیز کردن تیغه را خودتان انجام دهید باید آن را تعویض کنید.

آشنایی با خرابی های رایج مخلوط کن

ارتفاع زیاد تیغ مخلوط کن بلندر

اگر ارتفاع تیغه از کف پارچه مخلوط کن زیاد باشد، باید قبل از هر اقدامی دو شاخه دستگاه را از برق بکشید. سپس قسمت‌های مختلف مخلوط کن را که مربوط به تیغه و در پارچ هستند از هم جدا کنید و سپس دوباره آن‌ها را به هم وصل کنید. زیرا ممکن است مونتاژ قطعات به درستی انجام نشده باشد و تیغ کمی بالاتر از جای خود قرار گرفته باشد.

نحوه تعویض تیغه مخلوط کن در زمان گیرپاژ کردن تیغه

اگر برای مدت طولانی از دستگاه مخلوط کن خود استفاده نکنید، گریس در داخل آن خشک می‌شود و اگر آن را به موقع سرویس یا روغن کاری نکنید باعث گیرپاژ کردن تیغه مخلوط کن می‌گردد. این کار را به صورت دوره‌ای و منظم باید انجام دهید تا از ایجاد هرگونه مشکلی جلوگیری کنید.

برای تعمیر و حل مشکل گیرپاژ باید تیغه‌ها را از مهره پایین که در جهت خلاف چرخش موتور باز می‌شوند، جدا کنید. سپس آن‌ها را به طرف چپ و راست حرکت داده و خارج کنید. وقتی تیغ مخلوط کن ، را بیرون آوردید باید گریس سوخته یا خشک شده روی آن را با سمباده نرم پاک کنید و داخل بوش را نیز با سمباده صیقل دهید. در پایان نیز کمی گریس نسوز به تیغه‌ها بزنید و در جای خود قرار دهید.

تعویض تیغ مخلوط کن در زمان غیر فعال بودن آن

گاهی اوقات ممکن است تمامی اجزای مخلوط کن سالم باشند حتی موتور نیز به درستی کار کند، اما تیغه‌ها حرکت نکنند. در این مواقع باید درپوش مخلوط کن را بردارید، نگهدارنده شیشه را به سمت بالا بکشید و حلقه درپوش را در جهت خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید. سپس تیغه را با احتیاط بردارید و آن را داخل یک پارچه یا دستمال در یک جای مطمئن بگذارید.

در نهایت با کمک یک وسیله اتصال بالایی را بچرخانید و نگهدارنده تیغه را بیرون بکشید.  قطعات را شماره گذاری کنید و یا یک عکس از آن‌ها بگیرید تا در هنگام مونتاژ با مشکل برخورد نکنید.

دلایل جرقه زدن مخلوط کن چیست؟

نکات آموزش تعویض تیغه مخلوط کن

اولین نکته‌ای که برای تعویض تیغه مخلوط کن و دیگر اجزای آن باید در نظر بگیرید این است که قطعات مورد نظر برای تعویض را از یک نمایندگی معتبر خریداری کنید، زیرا قطعات تقلبی فراوانی در بازار وجود دارد. این قطعات نه تنها نمی‌توانند کاری برای شما از پیش ببرند بلکه باعث سریع‌تر خراب شدن مخلوط کن نیز می‌شوند و دستگاهتان را از رده خارج می‌کنند.

برای خرید تیغه مخلوط کن حتما ضخامت جنس و سرعت کار آن را در نظر بگیرید. سعی کنید قطعه خریداری شده شبیه به قطعه‌ای باشد که از قبل بر روی دستگاهتان نصب بوده است.

سخن پایانی

در این مطلب در مورد اینکه چگونه تیغه مخلوط کن را عوض کنیم و همچنین انواع مشکلات به وجود آمده برای این قطعه صحبت کردیم. دانستن این نکته بسیار مهم است که تیغه یکی از اجزای اصلی مخلوط کن می‌باشد و کیفیت آن در کارایی بسیار اهمیت دارد. بنابراین هنگام خرید آن بهتر است که یک تیغ مخلوط کن اصلی، را خریداری نمایید، پس به کیفیت آن توجه کنید. اگر در مورد تیغه مخلوط کن نکته دیگری وجود دارد و ما در این مطلب به آن اشاره نکرده‌ایم حتما با ما به اشتراک بگذارید امیدواریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *