علت عدم آبگیری صحیح در آبمیوه گیری

علت عدم آبگیری صحیح در آبمیوه گیری

نوشیدن یک لیوان آبمیوه سالم و ارگانیک انرژی زیادی به بدن می‌دهد. برای انجام این کار لازم است که آبمیوه گیری شما سالم باشد، اما گاهی اتفاق می‌افتد که آبمیوه گیری نمی‌تواند آب میوه را به طور کامل بگیرد‌. در این مقاله می‌خواهیم در مورد علت عدم آبگیری صحیح در آبمیوه گیری توضیح دهیم. در این موارد حتی اگر خودتان نتوانید مشکل را برطرف کنید باز هم می‌توانید با آشنایی با این دلایل از وقوع آن جلوگیری کنید.

قیمت قطعات آبمیوه گیری

علت عدم آبگیری صحیح در آبمیوه گیری

دستگاه آبمیوه گیری نیز مانند لوازم برقی دیگر ممکن است دچار مشکلاتی شود. یکی از این مشکلات عدم آبگیری دستگاه می‌باشد. اینکه چه دلایلی باعث عدم آبگیری صحیح آبمیوه‌گیری می‌شود را در ادامه توضیح می‌دهیم.

باقی ماندن تفاله میوه در صافی آبمیوه گیری

اگر در صافی آبمیوه‌گیری تفاله میوه باقی مانده باشد، باید در سریع‌ترین زمان ممکن آن را برطرف کنید. زیرا باقی ماندن تفاله در فیلتر دستگاه باعث عدم آبگیری صحیح آبمیوه گیری می‌شود. اگر بیش از حد در دستگاه میوه بگذارید، باعث پر شدن مخزن آن می‌شود و همین باعث ماندن تفاله میوه در صافی آبمیوه‌گیری شده و دستگاه نمی‌تواند درست عمل کند.

از دیگر دلایلی که باعث باقی ماندن تفاله در صافی آبمیوه‌گیری می‌شود استفاده از میوه‌های نرم مثل موز، کیوی و زردآلو می‌باشد. این نوع میوه‌ها باعث می‌شوند که فیلتر دستگاه کاملا بسته شود و تمامی تفاله‌ها در دستگاه باقی می‌مانند.

علاوه بر این ممکن است فیلتر یا صافی آبمیوه گیری خراب شده باشد که برای جلوگیری از آسیب رسیدن به دیگر قطعات دستگاه باید آن را به سرعت تعمیر کنید. برای اینکه این مشکلات رخ ندهد باید موارد زیر را رعایت کنیم:

  • برای استفاده از آبمیوه گیری باید میوه را به قطعات کوچکی تقسیم کنید تا کار آبگیری میوه را برای دستگاه راحت‌تر کنید.
  • قبل از اینکه مخزن آبمیوه گیری پر شود باید آن را تخلیه کنید تا به موتور آسیب وارد نشود.
  • بعد از اینکه کارتان با آبمیوه گیری تمام شد باید صافی آن را بشویید تا از ایجاد رسوب بر روی آن جلوگیری کنید.
  • فیلتر آبمیوه گیری را در زمان‌های مشخصی بررسی کنید تا از سالم بودن آن اطمینان پیدا کنید.
  • اگر به طور بیش از حد از دستگاه استفاده کنید به موتور آن فشار وارد می‌کنید و می‌تواند باعث گیر کردن تفاله در دستگاه شود.
 

 

 

بسته شدن صافی آبمیوه‌گیری یکی از دلایل ایراد آبگیری

یکی از اصلی‌ترین و ابتدایی‌ترین دلایل عدم آبگیری درست آبمیوه‌گیری، بسته شدن فیلتر یا اضافی آبمیوه گیری می‌باشد. همانطور که می‌دانید فیلتر یا صافی آبمیوه‌گیری از ورود تفاله میوه به داخل مخزن جلوگیری می‌کند، برای اینکه از بسته شدن صافی آبمیوه گیری جلوگیری کنید لازم است که این قطعه از دستگاه را بعد از هر بار استفاده شستشو دهید. اگر این کار را انجام دهید از ایجاد رسوب روی آن جلوگیری می‌کنید و عمر آن افزایش پیدا می‌کند.

یک مورد دیگر که باید رعایت کنید این است که آن را به طور صحیحی در جای خود قرار دهید. در غیر این‌صورت ممکن است باعث نشتی آبمیوه و یا عدم آبگیری صحیح آبمیوه گیری شود.

اگر حتی با شستشوی دستگاه نتوانستید این مشکل را حل کنید، بعد از بررسی کامل دستگاه لازم است که صافی آبمیوه گیری را تعویض کنید.

خراب شدن فیلتر آبمیوه گیری

همانطور که گفتیم کار فیلتر آبمیوه گیری این است که تفاله‌های میوه را از آب آن جدا کند. اگر در آبمیوه تفاله وجود داشت احتمال اینکه فیلتر آبمیوه‌گیری شما خراب شده باشد بالا است. در این صورت دستگاه تعادل خود را از دست می‌دهد و تفاله را به مخزن آبمیوه‌گیری وارد می‌کند. اگر این مشکل برای دستگاهتان به وجود آمد باید موارد زیر را بررسی کنید.

  • اگر فیلتر آبمیوه‌گیری شکسته است آن را تعویض کنید.
  • اگر فیلتر آبمیوه گیری سالم است باید بررسی کنید ببینید آیا صافی در جای خود به درستی قرار گرفته است یا نه.

کند شدن تیغه دستگاه آبمیوه‌گیری از دلایل عدم آبگیری

اگر دستگاه آبمیوه‌گیری نمی‌تواند کار خود را به درستی انجام دهد، ممکن است که تیغه‌های آن کند شده باشد بنابراین دستگاه نمی‌تواند آب میوه را به طور کامل بگیرد. برای اینکه تیغه دستگاه را تیز کنید از یک تکه سنگ نمک استفاده کنید. اگر با این روش نتوانستید تیغه را تیز کنید لازم است که آن را تعویض نمایید.

عدم تنظیم تیغه دستگاه آبمیوه‌گیری

از دیگر دلایلی که باعث عدم آبگیری دستگاه می‌شود، وجود فاصله غیر استاندارد بین تیغه و صفحه پایینی آن می‌باشد. برای اینکه این مشکل را حل کنید باید چند واشر را روی شفت موتور قرار دهید، به این صورت می‌توانید فاصله بیش از اندازه را از بین ببرید و آبمیوه‌گیری عملکرد اولیه خود را پیدا کند.

 

پایین بودن سرعت دستگاه آبمیوه‌گیری

از دیگر دلایلی که باعث اختلال عملکرد آبگیری دستگاه می‌شود، پایین بودن سرعت دستگاه می‌باشد. وقتی می‌خواهید از دستگاه استفاده کنید باید به نوع میوه‌تان توجه کنید. اگر میوه‌ها سفت باشند از بالاترین سرعت دستگاه استفاده کنید و برای میوه‌های نرم‌تر نیز سرعت متوسط آن مناسب است. اگر این کار را برعکس انجام دهید دستگاه نمی‌تواند به خوبی عمل کند.

 

بررسی عوامل موثر بر داغ شدن موتور آبمیوه گیری

 

 

سخن پایانی

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شوند آبمیوه گیری نتواند به طور صحیح آب میوه را بگیرد که در این مقاله تمامی آن‌ها را توضیح دادیم. اما مهم ترین علت عدم آبگیری صحیح آبمیوه‌گیری  دلیل وجود تفاله در صافی آبمیوه گیری می‌باشد و راه حل آن نیز تمیز کردن به موقع فیلتر دستگاه است که با یک شستشوی ساده می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. اما اگر با این راه حل و دیگر مواردی که در این مقاله بیان کردیم نتوانستید مشکل آبمیوه‌گیری را برطرف کنید، لازم است که از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

اگر هرگونه قطعه‌ای در آبمیوه‌گیری نیاز به تعویض دارد در سایت قائم یدک با معرفی انواع قطعات، بررسی و مقایسه آن‌ها با دیگر سایت‌ها می‌توانید بهترین تصمیم گیری را برای خرید داشته باشید.

active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *