بررسی عوامل موثر بر داغ شدن موتور آبمیوه گیری

بررسی عوامل موثر بر داغ شدن موتور آبمیوه گیری

یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین لوازم خانگی آبمیوه گیری است که در تمامی خانه‌ها وجود دارد. به هنگام استفاده از این دستگاه یکی از مواردی که ممکن است باعث نگرانی کاربران شود داغ شدن موتور آبمیوه‌ گیری است. به هنگام داغ شدن موتور آبمیوه گیری رفته رفته قطعات دیگر نیز آسیب خواهند دید به همین دلیل بهتر است که هرچه سریع‌تر عواملی که باعث این اتفاق می‌شوند را شناسایی کنید. در این مطلب ما مهم‌ترین عواملی که باعث داغ شدن موتور آب‌میوه گیری می‌شوند را بیان می‌کنیم.

جهت خرید عمده و آسان تر روی لیست قیمت قطعات یدکی آبمیوه گیری کلیک کنید.

چرا موتور آبمیوه گیری داغ شده است؟

داغ شدن موتور آبمیوه گیری علل مختلفی دارد اما معمولا ناشی از ایراد الکترونیکی یا مکانیکی در دستگاه است. این اتفاق ممکن است به دلیل وجود مشکل در یاتاقان به وجود آمده باشد زیرا خرابی یاتاقان‌ها باعث درگیری بین هسته فلزی استاتور و قطب‌ها و هسته فلزی روتور می‌شود. اگر دستگاه شما مشکل مکانیکی نداشته باشد برای بررسی این مشکل لازم است که موارد زیر را بررسی کنید.

  • ریختن بیش از حد میوه در آبمیوه‌گیری
  • روشن نمودن آبمیوه گیری وقتی خالی است
  • قرار دادن اجسام سخت در آبمیوه گیری
  • قرار دادن آبمیوه‌گیری در یک سطح ناصاف
  • استفاده بیش از حد و مداوم از آبمیوه گیری
  • نیم سوز شدن موتور آبمیوه‌گیری

داغ شدن موتور به دلیل ریختن بیش از حد میوه در داخل آبمیوه گیری

گاهی ممکن است علت داغ شدن موتور آبمیوه گیری به دلیل ریختن بیش از حد میوه در داخل دستگاه باشد. اگر این اتفاق بیفتد بار موتور افزایش پیدا می‌کند و موتور آبمیوه‌گیری داغ می‌شود. اگر دائما در دستگاه، آبمیوه زیادی بریزید ممکن است موتور داغ شود و احتمال سوختن آن بالا برود. علاوه بر این اگر به موتور فشار زیادی وارد شود به طور ناگهانی خاموش می‌گردد. به همین دلیل لازم است که برای جلوگیری از این اتفاق به اندازه مناسبی در دستگاه میوه بریزید.

خالی کار کردن دستگاه

اگر آبمیوه گیری را به صورت خالی روشن کنید و دستگاه شروع به کار کند دمای موتور بالا می‌رود و باعث داغ شدن موتور آبمیوه گیری می‌شود. گاهی اوقات نیز داغ شدن موتور آبمیوه گیری ممکن است به دلیل خارج شدن شفت اصلی از جای خود باشد.

اگر از آبمیوه گیری به درستی استفاده می‌کنید اما باز هم این اتفاق می‌افتد لازم است که شفت آبمیوه‌گیری را بررسی کنید.

دلایل روشن نشدن آبمیوه گیری چیست؟

داغ شدن موتور آبمیوه گیری به دلیل قرار دادن اجسام سخت در داخل دستگاه

یکی دیگر از عواملی که باعث داغ شدن موتور آبمیوه گیری می‌گردد، قرار دادن اجسام سخت در آن است. بنابراین اگر می‌خواهید از میوه‌های سفتی مانند به آبمیوه بگیرید بهتر است که این کار را نکنید. زیرا دستگاه نمی‌تواند آب این میوه‌ها را بگیرد و همین باعث می‌شود که به دستگاه آسیب برسد.

قرار دادن دستگاه در محل مناسب

گاهی اوقات کاربران برای استفاده از آبمیوه گیری آن را در یک محل نامناسب قرار می‌دهند. اگر دستگاه را بر روی فرش یا موکت بگذارید، موتور آن داغ می‌شود زیرا هوا در این شرایط جریان ندارد.

داغ شدن موتور آبمیوه گیری به دلیل استفاده بیش از حد از دستگاه

استفاده مداوم از دستگاه نیز یکی دیگر از عواملی است که باعث داغ شدن موتور آبمیوه‌گیری می‌شود. اگر از دستگاه برای طولانی مدت و به طور بیش از حد استفاده کنید دمای دستگاه بالا می‌رود و موتور داغ می‌شود. این یک موضوع طبیعی است که بعد از استفاده از آبمیوه‌گیری داغ شود، اما اگر بالا رفتن دمای آن به طور بیش از اندازه باشد لازم است که آبمیوه گیری را خاموش و به آن استراحت دهید.

اگر شما آدم فنی هستید و کمی از علم تعمیر وسایل و لوازم خانگی اطلاع دارید شاید بخواهید خودتان آبمیوه گیرتان را تعمیر کنید ما برای راهنمایی بیشتر مقاله آموزش عیب یابی و تعمیر آبمیوه گیر در منزل را پیشنهاد می کنیم.

نیمسوز شدن موتور دستگاه

گاهی ممکن است به دلیل اینکه موتور نیم سوز شده است، هنگام کار کردن داغ شود. در این شرایط بوی سوختگی آبمیوه گیری و یا دود از آن بلند می‌شود. برای اینکه این مشکل را عیب یابی کنید، باید دستگاه را باز و سیم پیچ‌ها را بررسی کنید. اگر در این بخش آسیب یا سوختگی وجود داشته باشد به معنی این است که آرمیچر آبمیوه‌گیری معیوب شده است.

نحوه پیشگیری از داغ شدن بیش از حد موتور آبمیوه گیری

  • در برخی از مدل‌های آبمیوه گیری بعد از اینکه یک دقیقه روشن می‌ماند، موتور دستگاه داغ می‌شود. سعی کنید هیچ وقت دستگاه را روی موکت یا فرش قرار ندهید. اگر در حین کار با آبمیوه‌گیری بوی سوختگی احساس کردید، از یک متخصص تعمیرکار کمک بخواهید تا دستگاه را باز و موتور آن را بررسی کند.
  • اگر دستگاه صدای زیادی در حین کار کردن داشته باشد آن را خاموش کنید و آن را به یک تعمیرکار بسپرید.
  • اگر سیم دستگاه خراب شده باشد و یا اتصالی داشته باشد حتما آن را تعویض کنید.
  • آبمیوه گیری را در ساعت اولیه شب که جریان برق ضعیف است روشن نکنید.
  • اگر تمامی موارد فوق را رعایت کردید و باز هم شاهد داغ شدن بیش از حد موتور آبمیوه‌گیری بودید، لازم است که حتما دستگاه خود را به یک متخصص نشان دهید.

سخن نهایی

در این مقاله عوامل موثر بر داغ شدن موتور آبمیوه‌گیری را بیان کردیم. شما با رعایت مواردی که در پایان این مقاله بیان کردیم می‌توانید از این اتفاق جلوگیری کنید. اگر تمامی موارد فوق را رعایت کردید و باز هم مشکل برطرف نشد، لازم است که حتما دستگاه به طور تخصصی عیب یابی شود.

active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *