6 علت نشت آبمیوه از آبمیوه گیری

6 علت نشت آبمیوه از آبمیوه گیری

یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار که نوشیدن آن به فصل خاصی مربوط نیست و محبوبیت آن نیز زمان و مکان نمی‌شناسد، آب میوه است. آب میوه از طریق دستگاه آبمیوه‌گیری به دست می‌آید، یک آبمیوه گیری خوب و با کیفیت به طور چهار فصل می‌تواند آب میوه مورد علاقه شما را تهیه کند. هر دستگاه طرز استفاده مخصوصی دارد و هنگام کار کردن با آن باید نکاتی را در نظر بگیرید تا مشکلی برای آن پیش نیاید. آبمیوه گیر نیز از این قاعده مستثنا نیست. از جمله مشکلات رایجی که به هنگام استفاده از آبمیوه‌گیری به وجود می‌آید، نشتی آب میوه از آبمیوه گیر می‌باشد. این مشکل ممکن است به دلایل زیادی رخ دهد که بیشتر آن‌ها به دلیل نحوه استفاده از دستگاه می‌باشد. در ادامه  علت نشت آبمیوه از آبمیوه گیری را بررسی می‌کنیم تا به راحتی بتوانید آن‌ها را برطرف کنید.

لیست قیمت قطعات یدکی آبمیوه گیری در فروشگاه قائم یدک

علت نشت آبمیوه از آبمیوه گیری

دلایل زیادی باعث نشتی آب میوه از آبمیوه‌گیری می‌شوند که اکثر آن‌ها مربوط به نوع استفاده از دستگاه می‌باشد. مهم‌ترین این دلایل شامل موارد زیر می‌باشند:

  • انباشته شدن زیاد تفاله
  • مسدود شدن و یا کثیف شدن فیلتر
  • استفاده از آبمیوه گیری با سرعت بالا
  • لرزش زیاد دستگاه
  • شکستن درپوش و قسمت زیر دستگاه

جمع شدن تفاله زیاد اولین دلیل نشت آبمیوه از آبمیوه‌گیری

اولین دلیلی که برای نشت آبمیوه از آبمیوه‌ای وجود دارد، تجمع تفاله‌ها در دستگاه می‌باشد. بعد از اینکه هر بار از آبمیوه گیری استفاده کنید، باید حتما تفاله‌های میوه را از آن خارج کنید. زیرا جمع شدن تفاله‌ها در مخزن باعث وارد شدن فشار زیادی به دستگاه می‌شود در نتیجه آبمیوه گیری نمی‌تواند به خوبی آب میوه میوه را بگیرد. در این مواقع مقدار زیادی از آب میوه به طرف تفاله‌ها می‌رود و به بیرون نشتی پیدا می‌کند. برای جلوگیری از نشتی آبمیوه و کاهش فشار بر دستگاه بعد از هر بار استفاده از دستگاه باید تفاله‌های آن را خارج کنیم‌.

مسدود شدن سبد فیلتر علت نشت آبمیوه از آبمیوه گیری

فیلتر  یکی از قطعات آبمیوه‌گیری است که بخش آبمیوه و تفاله را از یکدیگر جدا می‌کند. اگر آبمیوه‌گیری شما نشت آبمیوه دارد، ممکن است به دلیل مسدود یا درست قرار نگرفتن فیلتر در جای خود باشد. برای حل این مشکل باید فیلتر را به درستی در جای خود نصب کنید. اگر این قطعه خراب شده است نیاز به تعویض دارد. اگر خودتان مهارت این کار را ندارید تعویض این قطعه را به دست یک تعمیرکار بسپارید.

نوشیدن یک لیوان آبمیوه سالم و ارگانیک انرژی زیادی به بدن می‌دهد. برای انجام این کار لازم است که آبمیوه گیری شما سالم باشد، اما گاهی اتفاق می‌افتد که آبمیوه گیری نمی‌تواند آب میوه را به طور کامل بگیرد‌. در این مقاله می‌خواهیم در مورد علت عدم آبگیری صحیح در آبمیوه گیری توضیح دهیم.

بالا بودن سرعت آبمیوه گیری دلیل نشت آبمیوه

بیشتر افراد عادت دارند که با سرعت بالای دستگاه کار کنند، غافل از اینکه بالا بودن سرعت آبمیوه‌گیری خود دلیل نشتی آبمیوه از دستگاه می‌باشد. این کار نه تنها باعث وارد شدن فشار به موتور دستگاه می‌شود، بلکه باعث نشتی آبمیوه از دستگاه نیز می‌گردد.

لرزش زیاد آبمیوه گیری دلیل نشتی آبمیوه از آبمیوه‌گیری

گاهی ممکن است به دلیل لرزش آبمیوه گیری، دستگاه دچار نشتی شود. لرزش زیاد در دستگاه آبمیوه‌گیری ممکن است به دلایل متفاوتی رخ دهد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌باشند:

  • به هم خوردن تعادل دستگاه به دلیل تجمع تفاله در مخزن
  • قرار گرفتن دستگاه در سطح ناهموار
  • مشکل در موتور دستگاه
  • خراب شدن فیلتر آبمیوه گیری و یا به هم خوردن محل قرارگیری آن
  • اگر با بررسی موارد فوق نتوانستید لرزش دستگاه را از بین ببرید لازم است که از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

نشتی به دلیل شکسته بودن درپوش آبمیوه‌گیری

از دیگر دلایل نشت آبمیوه از آبمیوه‌گیری، شکسته بودن درپوش می‌باشد. به دلیل اینکه درپوش از جنس پلاستیک است و قابل شکستن می‌باشد، ممکن است این اتفاق رخ داده باشد. برای رفع این مشکل تنها باید درپوش را تعویض کنید. اگر نمی‌دانید در پوش آبمیوه گیری را از کجا خریداری کنید، حتما با ما تماس بگیرید.

نشت آبمیوه به دلیل شکستگی ظرف زیر دستگاه

یکی دیگر از عوامل نشت و چکه کردن آبمیوه از دستگاه آبمیوه‌گیری شکستگی ظرف زیر دستگاه می‌باشد. علاوه بر سرپوش بالای دستگاه ممکن است بخش‌های زیرین دستگاه نیز دچار شکستگی شده باشند. اگر در حین تمیز کردن و شستن دستگاه فشار زیادی به این قسمت‌ها وارد کنید، ممکن است باعث شکستگی آن‌ها شوید.

اگر این بخش دچار شکستگی شده باشد قبل از عملیات آبمیوه‌گیری، باید آن را تعویض کنید. برای تعویض قطعات آبمیوه گیری حتما باید از قطعات فابریک برند دستگاه خود استفاده کنید، زیرا در غیر این‌صورت ممکن است برای دستگاهتان مشکلات دیگری ایجاد شود و دستگاه کارایی اولیه خود را از دست بدهد. اگر می‌خواهید قطعات اورجینال آبمیوه‌گیری را تهیه کنید با ما در قائم یدک در تماس باشید.

سخن پایانی

در این مطلب ما ۶ علت نشت آبمیوه از آبمیوه‌گیری را با هم بررسی کردیم. اگر تمامی این موارد را بررسی کردید اما باز هم مشکل دستگاهتان برطرف نشد باید آن را به دست یک تعمیرکار بسپارید.

active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *