تفاوت بین خردکن و غذاساز

تفاوت بین خردکن و غذاساز

تفاوت بین خردکن و غذاساز چیست؟ یکی از لذت بخش‌ترین کارها غذا درست کردن است، با این وجود گاهی اوقات آماده کردن مواد غذایی و خرد کردن آن‌ها نسبت به آشپزی زمان‌گیرتر است و این مرحله برای بسیاری از افراد سخت‌تر می‌گذرد. به همین دلیل برندهای مختلفی از لوازم خانگی تلاش کردند تا این مشکل را برطرف کنند. وسایل مختلفی مانند غذاساز و خردکن وجود دارند که بسیار هم پرطرفدار هستند. اما تفاوت غذاساز با خردکن چیست؟

غذاساز و خردکن از جمله محصولات مدرن آشپزخانه‌های امروزی می‌باشند که سرعت آشپزی را بالا می‌برند و فرایند آماده کردن غذا را آسان‌تر می‌کنند. این دو وسیله کاربردی بسیار شبیه به یکدیگر هستند، اما کاربردها و تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند. آشنایی با تفاوت این دو محصول و قطعات آن‌ها کمک می‌کند که محصول مورد نظر خود را راحت‌تر تهیه کنید.

لیست قیمت قطعات غذا ساز

خردکن چیست؟

اگر می‌خواهید تفاوت غذاساز با خردکن و قطعات آن‌ها را بدانید، بهتر است ابتدا بدانید که خردکن برقی چیست و چه کارایی دارد. همانطور که از نام این وسیله پیداست، خردکن وسیله‌ای است که دارای تیغه‌های تیز و محکم بوده و با کمک آن می‌تواند به خرد کردن مواد غذایی و حتی تهیه اسموتی کمک کند. خردکن‌های مختلفی در بازار وجود دارد که اندازه‌های کوچک و بزرگی دارند و می‌توانند مواد غذایی مانند گوشت، سبزی و حتی یخ را با تیغه‌های تیز خود خرد کنند. خردکن‌های با کیفیت می‌توانند این عمل را به خوبی و به راحتی در کمترین زمان انجام دهند.

غذاساز چیست؟

غذاساز محصولی است که تمامی کارهای آشپزخانه را به نحو احسنت انجام می‌دهد. فرق غذاساز و خردکن در این است که سایز این محصولات با یکدیگر متفاوت است. همچنین قطعات آن‌ها نیز در قدرت با هم تفاوت دارند. غذاسازها نیز مانند خردکن‌ها از یک سری وسایل جانبی تشکیل شده‌اند که هر کدام کارایی خاص خود را دارند و برای آشپزی کمک کننده هستند. یک غذاساز خوب عمل خرد کردن، هم زدن، رنده کردن و پوره کردن مخلوط کردن را انجام می‌دهد.

تفاوت بین خردکن و غذاساز

برای مقایسه غذاساز و خردکن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تفاوت در کارایی‌های غذاساز در مقایسه با خردکن

همانطور که اشاره کردیم خردکن یک محصول با تیغه‌های تیز می‌باشد که کیفیت بسیار بالایی در خرد کردن انواع محصولات دارد، اما غذاسازها سایز بزرگتری دارند و وسایل جانبی مختلفی نیز به همراه خود دارند. بیشتر غذاسازها می‌توانند خرد کردن مواد غذایی را در کنار دیگر کارها مانند هم زدن، مخلوط کردن، رنده کردن و پوره کردن انجام دهند.

قدرت موتور

مورد دیگر مربوط به قدرت موتور خردکن و غذاساز می‌باشد از آنجا که غذاساز کارایی‌های متفاوتی دارد، موتور غذاساز در مقایسه با خردکن قدرت بیشتری دارد.

گنجایش پارچ

یکی دیگر از تفاوت‌های غذاساز و خردکن در ظرفیت پارچ آن‌ها می‌باشد. پارچ غذاساز معمولا ظرفیت بیشتری نسبت به خردکن دارد.

تفاوت در شیوه تمیز کردن و نگهداری

از آنجا که غذاساز دارای وسایل جانبی مختلفی است، شستشو و تمیز کردن آن‌ها زمانبرتر از خردکن می‌باشد. علاوه بر این به هنگام استفاده از غذاساز بهتر است از مواد غذایی آبدار استفاده نکنید، زیرا باعث آسیب رسیدن به دستگاه می‌شود. در مورد خردکن نیز باید بدانید که نباید از آن برای مخلوط کردن هر نوع ماده غذایی مثل درست کردن خمیر استفاده کنید. زیرا باعث آسیب وارد شدن به موتور دستگاه می‌شود.

قیمت محصولات

به جز این موضوعاتی که در کنار هم باعث آشکار شدن تفاوت غذاساز با خردکن شدند، می‌توان گفت تفاوت این دو محصول به قیمت آن‌ها نیز مربوط می‌باشد. به دلیل اینکه غذاساز کارایی‌های گسترده‌تری در مقایسه با خردکن دارد و قدرت موتور غذاساز نسبت به خردکن بیشتر است، قیمت آن نیز بالاتر می‌باشد. قیمت تمامی قطعات غذاساز و خردکن از برندهای متفاوت مانند زیر را می‌توانید در سایت قائم یدک استعلام بگیرید.

  • پارچ غذاساز براون
  • پارچ غذاساز سایا
  • پارچ غذاساز فلر
  • پارچ غذاساز بوش
  • پارچ غذاساز تفال
  • پارچ غذاساز فیلیپس
  • پارچ غذاساز کنوود
  • موتور غذاساز تفال
  • موتور غذاساز فیلیپس
  • موتور غذاساز کالنو

تفاوت‌های کلی بین غذاساز و خردکن

به طور کلی اگر بخواهیم تفاوت اساسی و اصلی خردکن و غذاساز را بیان کنیم، باید بگوییم:

  • از عمده‌ترین تفاوت‌های غذاساز و خردکن کارایی به مراتب بیشتر غذاساز می‌باشد.
  • غذاساز دارای تیغه‌های متفاوتی است که با کمک آن‌ها می‌توان انواع برش را برای تهیه خمیر و پوره انجام داد.
  • اغلب غذاسازها در پک اصلی خود یک خردکن نیز دارند که می‌توانند میوه‌ها، سبزیجات مختلف، گوشت‌های نرم مثل ماهی و میگو را به قطعات کوچکتر تقسیم کنند.

جمع‌بندی

در این مقاله ما به مقایسه خردکن و غذاساز و قطعات آن‌ها پرداختیم. شما نیز با توجه به تفاوت‌های این دو دستگاه می‌توانید یکی از این محصولات را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. خردکن و غذاساز هر دو وسیله‌های کاربردی و حرفه‌ای می‌باشند اما غذاساز دارای امکانات و ویژگی‌های بیشتری برای آشپزی کردن می‌باشد. خردکن نیز یکی از وسایل کاربردی اما ساده‌تر می‌باشد که می‌تواند مواد غذایی و سبزیجات را خرد کند. اگر هر کدام از این وسایل را در منزل خود دارید و دچار آسیب شده‌اند و یا نیاز به تعویض قطعه دارند، می‌توانید قطعات اورجینال مورد نیاز خود را از سایت قائم یدک خریداری کنید.

active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *