روش های از بین بردن بوی بد آبمیوه گیری

روش های از بین بردن بوی بد آبمیوه گیری

اگر شما نیز جز افرادی هستید که مرتبا از دستگاه آبمیوه‌گیری خود استفاده می‌کنید و با کمک آن نوشیدنی‌های مختلف و متنوع تهیه می‌کنید، ممکن است با بوی بد آبمیوه گیری مواجه شده باشید. ما در این مقاله می‌خواهیم دلایل بوی بد آبمیوه گیری و ترفندهایی برای از بین بردن بوی بد آبمیوه گیری بیان کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

در ادامه می توانید لیستی از قطعات یدکی آبمیوه گیری به همراه قیمت آنها را مشهاده نمایید.

قطعات یدکی آبمیوه گیری به همراه قیمت

دلایل بوی بد آبمیوه گیری

بوی بد از دستگاه آبمیوه گیری دلایل مختلفی دارد که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌باشند:

برخاستن بوی نامطبوع از آبمیوه گیری هم به دلیل داغ شدن موتور

اگر دستگاه آبمیوه‌گیری شما بعد از اینکه شروع به کار کرد بوی شبیه به سوختگی بدهد، ممکن است به دلیل داغ شدن موتور آن باشد و باعث شده باشد که به بخش‌های داخلی آن فشار وارد شود. همچنین گاهی اوقات اگر  آن را بیش از حد پر کنید به تیغه موتور و دیگر بخش‌های داخلی آن فشار وارد می‌آید و موتور داغ می‌شود که در این موارد بویی شبیه به سوختگی از دستگاه به مشام می‌رسد. دقت کنید که اگر دستگاه بیش از حد داغ شود، به طور خودکار خاموش می‌شود.

دلایل داغ شدن موتور آبمیوه گیری چیست؟

در این شرایط بهتر است دستگاه را خاموش کنید، چند دقیقه به آن استراحت دهید و سپس دوباره آن را روشن کنید. اگر باز هم این اتفاق افتاد لازم است که از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

بوی بد آبمیوه گیری به دلیل نشت مایعات به قسمت داخلی دستگاه

یکی دیگر از دلایلی که باعث بوی بد آبمیوه گیری می‌شود این است که به هنگام تهیه آبمیوه این مایعات به بخش‌های داخلی دستگاه نفوذ می‌کنند. در این شرایط مایعات با بخش‌هایی مثل موتور و دیگر اجزای داخلی دستگاه تماس پیدا می‌کنند و بوی نامطلوبی ایجاد می‌شود. در این حالت ممکن است اتصالی و خرابی دستگاه نیز به وجود آید که اثرات جبران ناپذیری را به جا می‌گذرد.

جذب رطوبت هوا توسط موتور آبمیوه گیری

اگر در منطقه‌ای سکونت دارید که آب و هوای آن مرطوب است و یا اینکه دستگاه آبمیوه‌گیری را در مکان مرطوبی قرار داده‌اید، ممکن است رطوبت به موتور دستگاه برسد و باعث آسیب رساندن به آن شود. بنابراین وقتی دستگاه را روشن می‌کنید بوی بدی از آن به مشام می‌رسد.

جمع شدن تفاله داخل آبمیوه گیری دلیل اصلی بوی بد دستگاه

از اصلی‌ترین دلایلی که باعث ایجاد بوی نامطلوب در دستگاه آبمیوه گیری می‌شود، جمع شدن تفاله در مخزن آن می‌باشد. به دلیل اینکه میوه‌ها در یک زمان کوتاه اکسید می‌شوند و از بین می‌روند تفاله آن‌ها نیز در دستگاه آبمیوه گیری به سرعت خراب شده و بوی نامطلوبی ایجاد می‌کند. به همین دلیل است که حتما بعد از کار با دستگاه باید تمامی اجزای آن را جدا کنید، محفظه و مخزن را با دقت بشویید و خشک کنید.

دلایل روشن نشدن آبمیوه گیری چیست؟

نکات مهم برای جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع آبمیوه‌گیری

بهترین روشی که برای جلوگیری از ایجاد بوی بد آبمیوه‌گیری می‌توانید انجام دهید این است که دستگاه و اجزای مختلف آن را تمیز نگه دارید. به همین دلیل توصیه شده است که بعد از هر بار استفاده از دستگاه قطعات آن را کاملا بشویید و خشک کنید. دستگاه‌های آبمیوه گیری مختلف ساختار متفاوتی دارند و با روش‌های مختلفی نیز تمیز می‌شوند. در این بخش ما چند نکته برای تمیز نگه داشتن دستگاه آبمیوه‌گیری بیان می‌کنیم که به شما بسیار کمک می‌کند.

  1. آبمیوه گیری خود را به طور منظم تمیز کنید.

همانطور که گفتیم مهم‌ترین کار برای جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع در آبمیوه گیری، تمیز کردن آن بعد از هر بار استفاده می‌باشد. از هر نوع دستگاهی که استفاده می‌کنید تفاله میوه در محفظه و بخش‌های مختلف آن گیر می‌کند. بنابراین اگر بعد از هر بار استفاده آن را تمیز نکنید، باعث می‌شود که باکتری در آن رشد کند و باعث ایجاد کپک در دستگاه شود. این امر رفته رفته عملکرد دستگاه را با مشکل روبرو می‌کند و حتی ممکن است دستگاه دیگر کارایی خود را از دست بدهد.

  1. تمامی اجزا را با چند حرکت تمیز کنید

بهتر است بعد از هر بار استفاده از دستگاه آن را فورا از برق بکشید و اجزای مختلف آن را از هم جدا کنید و بشویید، زیرا هر چقدر زودتر تفاله میوه و قطعات آبمیوگیری را بشویید کار شما راحت‌تر می‌باشد. اما با گذشت زمان جدا کردن تفاله میوه از روی قطعات دستگاه دشوارتر می‌باشد. از یک برس یا مسواک استفاده کنید تا بتوانید تمامی ذرات ریز میوه را نیز از دستگاه جدا کنید. بعد از این کار تمامی قطعات را با آب و مایع شوینده بشویید.

  1. قطعات قابل شستشوی آبمیوه‌گیری را به خوبی بشویید و خشک کنید.

تنها برخی از قطعات دستگاه آبمیوه‌گیری قابلیت شستشو دارند که آن‌ها را باید با دقت بشویید. اگر منتظر بمانید که بخواهید قطعات را در ماشین ظرفشویی قرار دهید، ممکن است این کار طول بکشد و همین زمان طول کشیدن باعث شود که قطعات دستگاه کاملا تمیز نشوند. اما اگر قطعات آبمیوه‌گیری را در زیر آب جاری بشویید، حتی تفاله‌های باقیمانده نیز از بین می‌روند.

اگر آبمیوگیری شما قطعات پلاستیکی داشته باشد این قطعات ممکن است بعد از مدتی استفاده تغییر رنگ بدهند و بوی بدی بگیرند. برای مقابله با این مشکل لازم است که در هر بار شستشوی قطعات آن‌ها را در مخلوط آب و آبلیمو یا آب و سرکه سفید بگذارید و بگذارید مدتی در آن بمانند. بعد از این مدت قطعات را به خوبی بشویید و خشک کنید.

  1. بدنه دستگاه را تمیز کنید

پایه و بدنه دستگاه آبمیوه‌گیری قابلیت شستشو با آب را ندارد. اما می‌توانید آن را با مایع پاک کننده و دستمال تمیز کنید تا تفاله‌های میوه یا بقایای چسبناک آبمیوه به لکه‌هایی روی آن تبدیل نشوند. با این کار می‌توانید ظاهر دستگاه آبمیوه‌گیری خود را مانند روز اول تمیز و مرتب نگه دارید. برای اینکه پایه و بدنه دستگاه را به‌طور اصولی تمیز کنید یک پارچه مرطوب بردارید و آن را روی قسمت‌های بیرونی دستگاه بکشید.

اگر تمامی موارد فوق را رعایت کردید اما باز هم بوی بد دستگاه شما برطرف نشد، بهتر است که دستگاه آبمیوه‌گیری خود را به یک تعمیرکار متخصص بسپارید.

active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *