علت خراب شدن برد اتو چیست؟

آشنایی با دلایل خرابی برد اتو

برد الکترونیکی اتو یکی از اجزای مهم اتو می‌باشد، زیرا مجوز انجام کوچک‌ترین فعالیت نیز باید توسط برد اتو صادر شود. در غیر این‌صورت هیچ کدام از قطعات اتو نمی‌توانند هیچگونه فعالیتی انجام دهند. بنابراین خراب شدن برد اتو به معنی مختل شدن عملکرد کلی اتو می‌باشد و نیاز به تعویض و یا تعمیر توسط یک تکنسین مجرب دارد. از آنجا که این قطعه یک قطعه تخصصی می‌باشد، هر فردی نمی‌تواند به تعمیر آن بپردازد، پس ممکن است به فکر تعویض آن بیفتید که نیاز به قطعات با کیفیت خواهید داشت.

مشاهده لیست قیمت قطعات اتو و برد اتو

برد الکترونیکی اتو چیست؟

برد اتو، یک قطعه بسیار حساس با وظایف مختلفی می‌باشد که وظیفه رهبری ارسال و دریافت پیام‌های مختلف را بر عهده دارد و در قلب اتو قرار گرفته است. دستگاهی که برد نداشته باشد به معنی دستگاه بدون رهبر است که هر لحظه ممکن است خرابی‌های مختلفی را به بار آورد. به همین دلیل اتو نیز یکی از دستگاه‌هایی است که مجهز به برد الکترونیکی می‌باشد تا بتواند در چهارچوب برد الکترونیکی عمل کند و خرابی خاصی را نیز به بار نیاورد.

برد الکترونیکی از قطعاتی مانند مقاومت، خازن، دیود و ترانزیستورهای مختلف تشکیل شده است. با کنار هم قرار گرفتن این قطعات، برد که وظیفه کنترل و رهبری دستگاه را بر عهده دارد به وجود می‌آید. به همین دلیل خراب شدن آن باعث از کار افتادن کلیه دستگاه می‌شود. اگر برد کارایی خود را از دست دهد دیگر قطعات اتو نیز نمی‌توانند کاری انجام دهند و برد بر روی آن‌ها کنترلی نخواهد داشت. همچنین اگر برد اتو خراب شود ممکن است با مشکل پریدن فیوز با روشن کردن اتو روبرو شوید و به سیستم برق رسانی محل سکونت شما نیز آسیب وارد می‌شود.

علت خراب شدن برد اتو چیست؟

همانطور که گفتیم برد اتو علاوه بر توانایی‌های مختلفی که دارد ممکن است در شرایط مختلفی نیز دچار خرابی شود. به همین دلیل ممکن است برایتان سوال شود که دلایل خرابی برد اتو چیست؟ در ادامه برخی از این دلایل را بررسی می‌کنیم.

استفاده نادرست و طولانی مدت

برای اینکه به‌طور اصولی از اتو استفاده کنید، لازم است که دفترچه راهنمای آن را مطالعه نمایید و طبق دستورالعمل‌های آن پیش بروید، در غیر این‌صورت ممکن است که با مشکلاتی روبرو شوید. اگر از اتو به طور نادرست و طولانی مدت با فشار بالا استفاده کنید احتمال سوختن و خرابی برد اتو وجود دارد. بهتر است برای استفاده از اتو نکات زیر را رعایت کنید.

  • هفته‌ای یک یا دو بار از اتو استفاده نمایید.
  • نکاتی که برای استفاده از دستگاه در دفترچه راهنما ذکر شده است را مطالعه و اجرا کنید.
  • برای ریختن آب در مخزن اتو از آب مقطر استفاده نمایید.
  • حداکثر ۱۵ دقیقه از اتو استفاده کنید.
 

عدم استفاده از اتو

یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل خرابی برد اتو پرس، عدم استفاده از دستگاه می‌باشد. اگر شما یک اتو را خریداری کنید و صرفا دو یا سه بار در چند ماه اخیر از آن استفاده کنید، وقتی آن را دوباره روشن کنید ممکن است با مشکلاتی در آن روبرو شوید که نشانگر خرابی برد اتو باشند. بنابراین توصیه می‌کنیم که به طور منظم و پیوسته مثلا هفته‌ای یک بار از اتو استفاده کنید تا به قطعات الکترونیکی آن آسیبی وارد نشود و نیاز به تعمیرات پیدا نکند.

نوسان برق

یکی از عادت‌هایی که همه ما داریم این است که برای استفاده از دستگاه‌هایی مثل اتو از محافظ برق استفاده نمی‌کنیم. این یکی از نکاتی است که هیچ فروشنده‌ای در مورد آن با شما صحبت نمی‌کند. با وجود این اگر از محافظ برق استفاده نکنید، ممکن است به دلیل نوسان برق دستگاهتان دچار خرابی‌هایی مانند خرابی برد الکترونیکی اتو شود که جبران آن هزینه‌بر می‌باشد. بنابراین تحت هر شرایطی برای استفاده از اتو از یک معاوضه برق استفاده کنید تا نوسان برق، قطعات الکترونیکی و حساس آن دستگاه را از کار نیندازد.

اتمام طول عمر مفید

اگر دلیل خرابی برد الکترونیکی اتو هیچ‌کدام از موارد بالا نباشد، ممکن است به دلیل اتمام طول عمر مفید این قطعه باشد. اگر شما بیش از ۵ سال از دستگاه استفاده می‌کنید احتمال خراب شدن برد الکترونیکی به دلیل اتمام طول عمر مفید آن بالا می‌باشد. برای تمرین یا تعویض برد لازم است اتو را به‌دست یک تکنسین مجرب بسپارید.

تعمیر برد اتوی پرسی

اگر برد الکترونیکی اتو شما خراب شده است، همان‌طور که قبلا نیز گفتیم لازم است که این قطعه توسط یک تکنسین ماهر بررسی شود تا نیاز به تعمیر یا تعویض آن را به شما اطلاع دهد. در غیر این‌صورت اگر خودتان بدون هیچ تجربه‌ای بخواهید این کار را انجام دهید خرابی‌های بیشتری را به بار خواهید آورد.

خرید برد الکترونیکی اتو

اگر خرابی برد الکترونیکی اتوی شما بسیار زیاد باشد که تحت هیچ شرایطی نتوان آن را تعمیر کرد، نیاز به تعویض برد اتو خواهید داشت. مجموعه قائم یدک به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های ارائه قطعات انواع اتو مفتخر است که با استفاده از قطعات کاملا اورجینال و برند شما را در این زمینه یاری کند. اگر نیاز به تعویض قطعه برد الکترونیکی اتو دارید، با ما تماس حاصل فرمایید. مشاوران فروش ما در قائم یدک شما را برای خرید انواع قطعات تخصصی لوازم خانگی مانند برد الکترونیکی اتو راهنمایی می‌کنند.

active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *