نحوه بستن تیغه انواع چرخگوشت (بوش، ویداس، پاناسونیک، کنوود و …)

نحوه بستن تیغه انواع چرخگوشت (بوش، ویداس، پاناسونیک، کنوود و ...)

چرخ گوشت نوعی وسیله کاربردی در هر خانه است. قبل از اینکه دستگاه را روشن کنید، باید اطمینان پیدا کنید که تمامی قطعات چرخ گوشت را به‌درستی در جای خود قرار داده‌اید. به‌خصوص لازم است که بستن تیغه چرخ گوشت را با دقت کافی انجام دهید. گاهی اوقات ممکن است تیغه چرخ گوشت آسیب ببیند. در این صورت می‌توانید با تماس با قائم یدک، این قطعه را تهیه کنید و به‌راحتی آن را در دستگاه خود قرار دهید. در این مقاله به نحوه بستن تیغه انواع چرخگوشت در برندهای مختلف این دستگاه اعم از بوش، ویداس، پاناسونیک، کنوود، سانی و … می‌پردازیم.


قیمت قطعات چرخ گوشت


نحوه بستن تیغه چرخگوشت بوش

اگر به هنگام چرخ کردن گوشت با دستگاه بوش، گوشت در قسمت تیغه چرخ گوشت گیر کرد باید قطعات را باز کنید و این مشکل را برطرف کنید. برای ادامه کار، نحوه بستن تیغ چرخ گوشت بوش را شرح می‌دهیم. ابتدا باید محفظه کاتر را به بدنه چرخ گوشت وصل کنید. محفظه کاتر قسمتی است که حلزونی و تیغ دستگاه در آن قرار می‌گیرد تا با ورود گوشت به آن، گوشت چرخ شود. دقت کنید که محفظه کاتر را به درستی در جای خود قرار دهید تا محکم شود. حال باید حلزونی را از قسمت انتهایی آن یعنی بخشی که قطعه پلاستیکی دارد در محفظه کاتر بگذارید. سپس تیغه چرخ گوشت بوش را از طرف سمتی که تیز و برنده است به طرف بیرون بگذارید. اگر نتوانید تیغ چرخگوشت بوش  را به درستی نصب کنید، چرخ کردن گوشت با مشکل مواجه می‌شود. در نهایت باید شبکه را در جلوی تیغه قرار دهید و سرپیچ را بچرخانید تا بسته شود و تمامی قطعات با یکدیگر فیکس و محکم شوند.

نحوه بستن تیغه چرخ گوشت ویداس

اگر مشکلی مانند کند شدن تیغ در چرخ گوشت ویداس رخ دهد باید آن را تیز کنید و برای تیز کردن نیز باید دستگاه را باز کنید و تیغه را از آن خارج نمایید. بنابراین لازم است با نحوه بستن تیغه چرخ گوشت ویداس آشنایی داشته باشید. مانند چرخ گوشت بوش، اولین اقدام بستن محفظه کاتر می‌باشد. سپس نوبت به قرار دادن حلزونی در چرخ گوشت می‌رسد که باید آن را از قسمت پلاستیکی قرار دهید. یکی از قطعات اصلی چرخ گوشت تیغه آن است که اگر آن را برعکس قرار دهید گوشت چرخ نمی‌شود. بنابراین باید دقت داشته باشید که قسمت برنده تیغه به سمت بیرون قرار بگیرد. سپس باید شبکه و سرپیچ را ببندید و از چرخ گوشت استفاده نمایید.


جهت خرید عمده و آسان روی لیست قیمت قطعات یدکی چرخ گوشت کلیک کنید.


 

نحوه بستن تیغه چرخ گوشت پاناسونیک

اگر گوشت را با غضروف چرخ کنید، گوشت در تیغه چرخ گوشت پاناسونیک گیر می‌کند، در این شرایط باید قطعات چرخ گوشت را باز و تمیز کنید. به نحوه بستن تیغ چرخ گوشت پاناسونیک در این بخش دقت کنید. در اولین مرحله لازم است محفظه کاتر چرخ گوشت را روی بدنه چرخ گوشت بگذارید، سپس حلزونی را به‌گونه‌ای در جای خود بگذارید تا  به‌طور کامل در قسمت شیارها جا بگیرد. دقت کنید که در جاگذاری تیغه چرخ گوشت پاناسونیک، قسمت تیز آن به سمت خودتان قرار داشته باشد. در جاگذاری شبکه دقت کنید که دو سمت شبکه در فضاهای خالی دهانه محفظه قرار بگیرند. دقت کنید برای بستن سرپیچ، شیارها را کاملا بر روی هم منطبق کنید تا محکم شود. اگر شیارها بر روی یکدیگر منطبق نباشند و سرپیچ به خوبی بسته نشود قطعه حلزونی نمی‌تواند بچرخد.

راهنمای بستن تیغه چرخ گوشت کنوود

اگر در قسمت تیغه چرخ گوشت کنوود، گوشت دچار له شدگی شده باشد لازم است که تیغه‌ها را چک کنید. برای بررسی این قطعات، لازم است که با نحوه باز و بستن تیغه چرخ گوشت کنوود آشنا باشید. برای قرار دادن حلزونی در محفظه کاتر چرخ گوشت، محفظه کاتر باید به حالت ایستاده باشد. حال نوبت به قرار دادن تیغه می‌رسد، قسمت برنده تیغه را به طرف بیرون قرار دهید، در نهایت نیز شبکه چرخ گوشت را بگذارید و سرپیچ را بچرخانید تا تمام قطعات با یکدیگر فیکس شوند.

راهنمای بستن تیغه چرخ گوشت سانی

اگر از چرخ گوشت سانی استفاده می‌کنید لازم است با نحوه بستن تیغه آن نیز آشنایی داشته باشید. ابتدا باید محفظه کاتر را به‌طور مستقیم و صاف نگه دارید، سپس قطعه حلزونی را از انتهای آن که پلاستیک دارد به محفظه وارد کنید و بعد از آن نیز باید تیغه چرخان را بگذارید. شبکه نیز یکی دیگر از قطعات مهم در چرخ گوشت می‌باشد که بعد از تیغه بر روی حلزونی قرار می‌گیرد. درنهایت سرپیچ را ببندید و محفظه را روی بدنه چرخ گوشت بگذارید.

طرز بستن تیغ چرخ گوشت مولینکس

اگر گوشت در تیغه چرخ گوشت مولینکس گیر کرد، باید قطعات آن را باز و تمیز کنید. بستن تیغه چرخ گوشت مولینکس را به ترتیب زیر انجام دهید. مانند دیگر چرخ‌گوشت‌ها اولین قطعه که باید بر روی بدنه چرخ گوشت قرار گیرد، محفظه کاتر است. دومین قطعه نیز حلزونی است که خیلی راحت در جای خود قرار می‌گیرد. سومین قطعه و مهم‌ترین قطعه در چرخ گوشت تیغه ی چرخ گوشت مولینکس است، بدون تیغه چرخگوشت مولینکس دستگاه نمی‌تواند به خوبی کار کند. چهارمین قطعه در این بخش دستگاه، شبکه با سایزهای مختلف می‌باشد. آخرین قطعه سرپیچ است که با محکم کردن آن، تمام قطعات در جای خود فیکس می‌شوند.


 

طرز بستن تیغه چرخ گوشت نانیوا

اگر  چرخ گوشت نانیوا را به‌تازگی خریداری نموده‌اید و می‌خواهید از آن استفاده کنید، به طرز بستن تیغه چرخ گوشت نانیوا دقت کنید. تمامی قطعاتی که باید نصب شوند با نظم خاصی در محفظه کاتر قرار داده می‌شوند. یعنی به ترتیب تیغه و شبکه می‌باشند که اگر این ترتیب رعایت نشود و قطعات جابه‌جا قرار  گیرند، گوشت چرخ نمی‌شود. بعد از قرار دادن محفظه کاتر و حلزونی، تیغه را بگذارید و با انتخاب یک شبکه مناسب سرپیچ را محکم کنید.

در پایان این مطلب می‌توانید برای بستن تیغه انواع چرخگوشت از ویدئوی زیر کمک بگیرید.

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *