بهترین جنس تیغه آسیاب چیست + بررسی انواع مختلف تیغه

تیغه آسیاب چیست + انواع آن

تیغه دستگاه آسیاب با توجه به نوع کارایی که دارد از جنس و شکل‌های متفاوتی ساخته می‌شود. جنس تیغه آسیاب باید به گونه‌ای باشد که دارای سختی مناسبی باشد تا کمتر دچار خوردگی و یا حتی شکستگی شود، بنابراین نسبت سختی و انعطاف تیغه‌ها باید مشخص و با توجه به نوع کاری که برای آن ساخته می‌شوند باید انتخاب شوند. در این مطلب ما می‌خواهیم در مورد تیغه آسیاب، بهترین جنس تیغه آسیاب و انواع تیغه آسیاب و دیگر موارد که نیاز است در مورد این قطعه بدانید صحبت کنیم.

مشاهده لیست قیمت قطعات یدکی انواع آسیاب

بهترین جنس تیغه آسیاب

تیغه‌ها باید از جنس درجه یک با سختی مناسبی ساخته شوند، زیرا کیفیت و جنس تیغه‌ها در حجم تولید موادی که باید پودر شوند بسیار موثر است. برای اینکه بتوان حجم مواد آسیاب شده را بالا برد، می‌توان تیغه‌ها را مرتبا با رعایت اصول ایمنی تیز و تمیز کرد؛بدین صورت می‌توان سرعت کار خود را افزایش داد.

تیغه دستگاه آسیاب باید هر چند وقت یکبار بررسی شود تا ببینیم راندمان کار دستگاه در حداکثر حالت خود می‌باشد یا نه. در غیر این‌صورت لازم است که تیغه‌ها عوض شوند. طراحی و شکل تیغه آسیاب باید متناسب با کار باشد. در برخی از موارد که نیاز به افزایش حجم تولیدات می‌باشد، تعداد تیغه‌های آسیاب باید افزایش پیدا کنند. در ادامه انواع تیغه آسیاب از نظر جنس را بیان می‌کنیم.

انواع تیغه آسیاب خانگی

تیغه آسیاب یکی از قطعاتی است که نقش مهمی در کارایی و عملکرد دستگاه دارد. در این بخش انواع تیغه آسیاب برقی از نظر جنس را بررسی می‌کنیم.

بهترین جنس تیغه آسیاب
بهترین جنس تیغه آسیاب

تیغه استیل

یکی از معمول‌ترین و قابل اعتماد‌ترین نوع تیغ اسیاب تیغه استیل می‌باشد. از آنجا که این تیغ مقاومت بالایی در برابر خوردگی و سایش دارد، برای آسیاب کردن موادی مانند دانه‌های روغنی، غلات و حبوبات مناسب می‌باشد.

تیغه سرامیک

یکی دیگر از انواع تیغه‌هایی که برای آسیاب برقی کاربرد دارد، تیغه سرامیکی می‌باشد. این نوع تیغه در برابر حرارت و خوردگی مقاومت بالایی دارد، به همین دلیل برای آسیاب کردن موادی مانند سبزیجات، فلفل و سیر بسیار مناسب است.

تیغه تیتانیوم

تیتانیوم نیز در برابر خوردگی و افزایش حرارت مقاومت بالایی دارد و به دلیل این ویژگی خود می‌توان برای آسیاب کردن موادی مانند سبزیجات، فلفل و سیر از آن استفاده کرد.

تیغه‌های کربید تنگستن

یکی از انواع تیغه‌های پرقدرت برای آسیاب برقی همین تیغه‌های کربید تنگستن می‌باشند. از آنجا که این نوع از تیغه‌ها در برابر سایش و خوردگی مقاومت بالایی دارند، برای آسیاب کردن موادی مانند گندم، ذرت و … مناسب می‌باشند.

تیغه‌های دوتایی

یکی از انواع تیغ‌های آسیاب، تیغه‌های دوتایی می‌باشند که دارای دو تیغه هستند. این تیغه‌ها می‌توانند آسیاب کردن مواد را بهتر و سریع‌تر انجام دهند. این نوع تیغه برای آسیاب کردن موادی مثل سبزیجات، فلفل و سیر مناسب است.

تیغه‌های چند تایی

تیغ‌های چندتایی معمولا دارای ۳ تا ۶ تیغه می‌باشند که قادرند مواد را به‌طور همزمان خرد و عملکرد آسیاب را بالا ببرند. این نوع تیغه برای آسیاب کردن موادی مانند حبوبات، غلات و دانه‌های روغنی کاربرد دارند.

توجه کنید که اگر می‌خواهید قطعه تیغه آسیاب برقی را خریداری کنید، لازم است که به نوع تیغه، جنس آن و کاربردی که می‌خواهید از آن استفاده کنید توجه داشته باشید. اگر یک تیغه مناسب را انتخاب کنید، باعث می‌شود که عملکرد دستگاهتان افزایش پیدا کند و برای طولانی مدت از آن استفاده کنید.

خرید بهترین نوع تیغه برای آسیاب

ویژگی‌های تیغه آسیاب خوب

  • تیغه آسیاب باید بتواند دانه‌ها را به طور کاملا یکنواخت آسیاب کند.
  • این تیغه‌ها باید دارای طراحی خوبی باشند تا بتوانند کارایی بالایی از خود نشان دهند.
  • کیفیت تیغه آسیاب باید آنقدر بالا باشد تا بتوان به وسیله آن هر نوع دانه‌ای را خرد و آسیاب کرد.
  • جنس بدنه آن باید از فلزات خوبی مانند چدن و استیل باشد تا مقاومت بسیار بالایی پیدا کند و دچار خرابی، فرسودگی و زنگ زدگی نشود.
  • دقت کنید که هرچه تیغه شما با کیفیت‌تر باشد باز هم لازم است که آن را تنها با آب و مواد شوینده بشویید.
ویؤگی های یک آسیاب خوب
بهترین جنس تیغه آسیاب

خرید تیغ آسیاب

اگر می‌خواهید برای خرید تیغ آسیاب اقدام کنید، لازم است اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشید. برای مثال اینکه بدانید چه موادی باید خرد و آسیاب شوند، آیا این مواد به راحتی با تیغه مورد نظر خرد می‌شوند یا نه، بسیار مهم است. لازم است که تیغه را با توجه به سختی مواد و مقاومت مواد مورد نظر انتخاب کنید. بنابراین با توجه به این موضوع و همچنین نوع دستگاه خود یک تیغه مناسب را باید انتخاب کنید. در این مورد می‌توانید با مشاوران ما در قائم یدک تماس بگیرید تا درمورد انتخاب بهترین تیغه مناسب دستگاهتان شما را راهنمایی کند.

سخن پایانی

اگر از تیغه‌های آسیاب به خوبی نگهداری کنید می‌توانند تا سالیان طولانی برایتان کار کنند. مواظب باشید که این قطعه دچار ضرب خوردگی و یا خرابی نگردد، زیرا بعد از آن دیگر نمی‌تواند به خوبی گذشته مواد را خرد کند. لازم است تیغه‌ای را انتخاب کنید که بتواند مواد را کاملا یکدست و ملایم ریز کند. با توجه به مقاومت بالای این قطعه، قیمت تیغه آسیاب در قائم یدک بسیار مقرون به صرفه می‌باشد.

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *