از مینی واش یا کهنه شور کودک و نوزاد + قطعات یدکی آن

مینی واش و عملکرد آن

یکی از کارهای دشوار شستن لباس‌ها می‌باشد به همین دلیل همه ما ترجیح می‌دهیم به جای شستن لباس‌ها با دست، آن‌ها را با ماشین لباسشویی بشوییم. اگر شما در یک خانه کوچک مانند خانه دانشجویی زندگی می‌کنید، به صرفه نیست که یک ماشین لباسشویی بخرید. زیرا لباس‌های کثیف شما در چنین شرایطی آنقدر زیاد نیستند که نیاز به یک ماشین لباسشویی داشته باشید. اما چه راه حلی برای این مشکل پیشنهاد می‌شود؟

لباسشویی‌ها در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی وجود دارند. یکی از انواع این مدل‌ها کهنه شور کودک یا مینی واش می‌باشد. با وجود اینکه مینی واش‌ها برنامه‌های متنوعی ندارند اما وسایلی مفید هستند. مینی واش می‌تواند به راحتی و در مدت ۱۰ دقیقه، لباس‌هایتان را شسته و تمیز تحویل دهد. البته باید توجه کنید که برای استفاده از این دستگاه‌ها باید حجم لباس‌هایتان کم باشد.

مینی واش یا کهنه شور چیست؟

همانطور که بیان کردیم یکی از انواع ماشین‌های لباسشویی، مینی واش یا کهنه شور می‌باشد. این دستگاه‌های پرکاربرد با نام‌های دیگری مانند جوراب شور، لباسشویی نوزاد، لباسشویی دم دستی، لباسشویی سطلی، لباسشویی درب از بالا و لباسشویی دانشجویی نیز شناخته می‌شوند. هر چند مینی واش‌ها برنامه‌های متنوعی ندارند، اما برای شستن لباس‌های لطیف و کم حجم و یا ملحفه‌ها بسیار می‌باشند. ظرفیت این دستگاه‌ها حداکثر سه ونیم کیلوگرم است و نوع اتوماتیک آن‌ها دارای موتور قوی برای شستشوی لباس‌ها است.


موتور ماشین ماشین لباسشویی مینی واش آرت


مینی واش چیست؟

تفاوت مینی واش با ماشین لباسشویی

بسیاری از خانواده‌ها در کنار ماشین لباسشویی اتوماتیک خود، یک دستگاه کهنه شور نیز خریداری می‌کنند. مینی واش‌ها از انواع وسایل کاربردی هستند که برای حجم کم لباس و یا پارچه‌های لطیف مانند لباس نوزاد مناسب می‌باشند. ماشین لباسشویی دارای تفاوت‌هایی با کهنه شور است. در این بخش به تفاوت‌های این دو نوع دستگاه اشاره می‌کنیم.

  • به دلیل اینکه مینی واش‌ها، مصرف کم آب و برق کمی دارند، استفاده از آن‌ها اقتصادی‌تر می‌باشد. اما لباسشویی‌ها آب و برق بیشتری برای شستشو و خشک کردن لباس‌ها استفاده می‌کنند.
  • قیمت مینی واش در مقایسه با لباسشویی پایین است و اقتصادی‌تر می‌باشند. تهیه یک مینی واش برای بسیاری از خانواده‌ها آسان است و هزینه کمی برایشان در بر دارد.
  • یکی دیگر از تفاوت‌هایی که مینی واش غیر اتوماتیک با لباسشویی‌ دارد این است که مینی واش‌ها دارای قابلیت خشک کردن لباس‌ها نیستند.
  • از دیگر تفاوت‌های مینی واش با ماشین لباسشویی باید به این مورد اشاره کنیم که مینی واش‌ها دارای ظرفیت کمی هستند. بیشترین ظرفیتی که برای مینی واش وجود دارد سه و نیم کیلوگرم است.
  • اگر مینی واش خراب شود، هزینه و قیمت تعمیرات آن بسیار کمتر از ماشین لباسشویی است. اگر این دستگاه دچار مشکلی در عملکرد خود شود، به راحتی عیب یابی و تعمیر می‌شود و قطعات آن‌ها نیز قیمت بسیار کمتری دارند.
  • مینی واش‌ها فضای کمی را در خانه اشغال می‌کنند. می‌توانید به راحتی آن‌ها را جابه‌جا کنید و در هر جای منزل خود قرار دهید زیرا این دستگاه‌ها ابعاد کوچکتری دارند و نسبت به ماشین لباسشویی معمولی بسیار سبک‌تر هستند.

شفت مینی واش میل بلند تهران شفت


مزایای مینی واش یا کهنه شور

مزایای مینی واش
  • یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی که مینی واش یا کهنه شور دارد این است که این دستگاه قابل حمل است. بنابراین می‌توانید مینی واش را از جایی که برای آن در نظر گرفته‌اید خارج کنید، کار شستشوی لباس را انجام دهید و آن را دوباره در جای خود قرار دهید.
  • از دیگر مزیت‌های مینی واش، اندازه کوچک و جمع و جور بودن آن است و مناسب افرادی است که در خانه کوچک زندگی می‌کنند.
  • مینی واش‌ها نسبت به ماشین لباسشویی معمولی ارزان تر هستند.
  • مینی واش‌ها نسبت به اندازه خود یک شستشوی با کیفیت بالا ارائه می‌دهند.
  • اکثر مدل‌های مینی واش دسته‌های راحتی برای حمل آسان دارند.
  • مینی واش‌ها در اشکال و رنگ‌های متفاوتی تولید می‌شوند.
  • به دلیل اینکه مینی واش‌ها دارای اندازه کوچکی هستند بنابراین از نظر مصرف انرژی نیز باصرفه‌تر می‌باشند.
  • مصرف آب توسط مینی واش‌ها در مقایسه با ماشین لباسشویی معمولی کمتر است.
  • استفاده از مینی واش‌ها به صرفه جویی در زمان کمک می‌کند، به طور معمول زمان شستشو در مینی واش‌ها ۱۵ دقیقه است.

پروانه ماشین لباسشویی مینی واش


نحوه استفاده از مینی واش

  1. برای شستشوی لباس توسط مینی واش ابتدا باید مقدار مناسبی آب گرم درون مینی واش بریزید و سپس پودر شوینده را به آن اضافه کنید.
  2. حال حجم کمی از لباس‌ها را در دستگاه بریزید و دکمه روشن کهنه شور را بزنید. برای استفاده از مینی واش باید دقت کنید که مقدار آب را تا ۱۰ سانتی‌متری دهانه لباسشویی سطلی پر کنید، زیرا اگر حجم آب کم باشد، باعث می‌شود لباس‌ها آسیب ببیند.
  3. برای از بین بردن لکه‌های لباس می‌توانید از مواد شوینده‌ای که حاوی آنزیم‌های لکه بر هستند استفاده کنید. باید توجه داشته باشید که از بین رفت لکه‌ها با کمک آنزیم یک کار زمان‌بر است و شما باید قبل از اینکه لباس‌ها را در درون مینی واش قرار دهید آن ها را برای ۳۰ دقیقه با پودر آنزیم‌دار خیس کنید. برای اینکه لکه خون را از بین ببرید نیز می‌توانید از محلول سه درصد پراکسید هیدروژن در آب استفاده کنید.
  4. اکثر کاربران، مینی واش را در حمام می‌گذارند. برای جلوگیری از خطر برق گرفتگی نیز حتما باید یک سیم از بدنه دستگاه به لوله های فلزی آب متصل کنید. به این صورت الکتریسیته ساکن از دستگاه انتقال داده می‌شود و دچار برق گرفتگی نخواهید شد. البته این نکته را رعایت کنید که در هنگام کار کردن لباسشویی، نباید استحمام کنید.

شفت ماشین لباسشویی مینی واش مدل میل کوتاه تهران شفت


نحوه استفاده از مینی واش

نحوه عملکرد مینی واش

در مینی واش‌ تکی که سبد خشک کن نیز دارد، تمام مراحل شستشو و آبکشی لباس با استفاده از دستگاه انجام می‌گیرد. اما در مرحله‌ای که آب‌گیری لباس‌ انجام می‌شود باید آن‌ها را به‌درستی در دستگاه قرار دهید تا این مرحله به‌طور صحیح انجام شود. برخی از مدل‌های مینی واش‌ تکی، سبد خشک کن ندارند. اما در کل مزیت مهمی که مینی واش تکی دارد این است که کم جا  و دارای قیمت پایین می‌باشد. مینی واش‌‌های تکی یک موتوره هستند.

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *