آموزش ریست کردن انواع ماشین ظرفشویی

آموزش ریست کردن انواع ماشین ظرفشویی

شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که هرچه روی کلیدهای ماشین ظرفشویی زده باشید، هیچ برنامه‌ای توسط دستگاه اجرا نشده باشد. هنگامی که پنل کاربری قفل شده باشد، آب دستگاه گرم نمی‌شود. در اکثر این موارد ظرفشویی باید ریست شود. اما ریست کردن ظرفشویی به چه معنی است؟ ریست کردن ظرفشویی به این معنی است که برنامه قبلی که به ظرفشویی داده‌اید را پاک و مجددا برنامه جدید را وارد کنید. به این صورت می‌توانید ارور دستگاه را برطرف کنید.

زمان تخمینی مطالعه: 6 دقیقه

ریست ماشین ظرفشویی چه زمانی مشکل را حل می کند؟

همانطور که بیان کردیم ریست کردن ماشین ظرفشویی برای رفع برخی خطاهای دستگاه راهگشاست. در این قسمت به رایج‌ترین این ارورها را شرح می‌دهیم:

  • عدم عملکرد ماشین ظرفشویی در هنگام انتخاب برنامه و زدن دکمه‌های آن
  • گرم نشدن آب دستگاه در هنگام شستشوی ظروف
  • قفل شدن پنل کاربری و عمل نکردن دکمه‌های آن
  • تغییر برنامه دستگاه و اضافه یا کم کردن ظروف توسط کاربر
  • قطع شدن برق در هنگام شستشوی ظرف‌ها توسط ظرفشویی

لوازم و قطعات یدکی ماشین ظرفشویی

ریست ماشین ظرفشویی

ریست ماشین ظرفشویی با قطع جریان برق

گاهی اوقات می‌توان با قطع جریان برق، ظرفشویی را ریست کرد. برای این کار لازم است که ابتدا دکمه پاور یا خاموش، روشن را بزنید تا دستگاه خاموش گردد. در ادامه دوشاخه را از برق بکشید و مدت زمانی بین یک تا ۱۵ دقیقه مکث کنید. بعد از این مدت دوباره  برق دستگاه را وصل کنید و بعد از گذشت ۳۰ ثانیه دکمه روشن را بزنید. دستگاه ریست می‌شود و آماده تنظیم مجدد می‌باشد.

ریست ماشین ظرفشویی با کمک دکمه های پنل

اگر با به کار بردن قطع کردن جریان برق نتوانستید دستگاه را ریست کنید، با استفاده از دکمه‌های پنل با چند روش مختلف می‌توانید این کار را انجام دهید.

  • دکمه‌های heated dry و standard wash را پشت سر هم انتخاب و کلیک کنید. در برخی موارد باید این کار را تا سه بار انجام دهید. در این روش باید درب دستگاه را ببندید تا ریست انجام گیرد. ریست کردن ماشین ظرفشویی در مدل‌های میتگ، کیچن‌اید، ویرپول و کنمور با این روش انجام می‌شود.
  • روش دیگر ریست کردن به این شکل است که سه دکمه متوالی را انتخاب کنید و پشت سر هم بزنید. این کار را سه بار انجام دهید. در این مرحله چراغ ال‌ای‌دی روشن می‌شود. روی دکمه انصراف بزنید و یا درب ظرفشویی را ببندید تا reset انجام گیرد. این روش برای ریست کردن ظرفشویی‌های فریجیدر، کنمور، ویرپول، الکترولوکس، میتگ و کیچن‌اید مناسب است.
  • در این روش باید دو دکمه را مانند روش اول انتخاب کنید و برای یک تا سه دقیقه آن‌ها را نگه دارید. حال درب ظرفشویی را ببندید تا ریست انجام گیرد. این روش برای ریست کردن ظرفشویی‌هایی مانند زیرووات، کنمور، ویرپول و زیمنس قابل انجام است.
  • ریست کردن ماشین‌های ظرفشویی مدل‌ بوش، سامسونگ، ویرپول، جنرال الکتریک، مدیا، پاکشوما، میتگ، ایندزیت و حایر را می‌توان با نگه داشتن سه تا ۳۰ ثانیه یک دکمه انجام داد. این دکمه ممکن است دکمه پاور، شروع یا توقف، تخلیه و یا کنسل باشد. بعد از اینکه این کار را انجام دادید، آب دستگاه تخلیه می‌شود و نمایشگر ظرفشویی نیز زمان را نشان می‌دهد. این روند ممکن است تا دو دقیقه طول بکشد.

قطعات یدکی ماشین ظرفشویی بیترون

ریست ماشین ظرفشویی با کمک دکمه های پنل

نحوه ریست کردن ماشین ظرفشویی

نحوه ریست کردن ماشین ظرفشویی ال جی

اغلب روش‌هایی که بیان کردیم برای ریست کردن ماشین ظرفشویی ال جی قابل انجام است. برای مثال ریست کردن با استفاده از قطع جریان برق، با دکمه ریست و نگه داشتن دکمه استارت  از روش‌هایی هستند که می‌توان به کار برد.

لوازم و قطعات یدکی ماشین ظرفشویی الجی

پمپ ماشین ظرفشویی ال جی Inverter

نحوه ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش

در این برند دکمه ریست روی پنل قرار گرفته است. برای این کارلازم است که ابتدا جریان برق را قطع کنید. دکمه ریست را برای مدت یک دقیقه نگه دارید. یکی از دکمه‌های کنسل، استارت یا تخلیه را برای سه ثانیه نگه دارید تا ریست انجام شود.

لوازم و قطعات یدکی ماشین ظرفشویی بوش

طریقه ریست کردن ماشین ظرفشویی دوو

ظرفشویی دوو را می‌توان با قطع جریان برق و همچنین با استفاده از دکمه reset انجام داد. علاوه بر این می‌توانید ظرفشویی دوو را با استفاده از دکمه‎‌های پنل نیز ریست کنید.

روش ریست کردن ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک

برای ریست کردن ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک می‌توان یک دکمه را سه الی ۳۰ ثانیه نگه داشت. این دکمه ممکن است یکی از دکمه‌های پاور، تخلیه، شروع یا توقف و یا کنسل باشد. بعد از اینکه این کار را انجام دادید، آب دستگاه تخلیه می‌شود. در این هنگام است که نمایشگر ظرفشویی زمان را نمایش می‌دهد. ریست کردن ماشین ظرفشویی ممکن است تا دو دقیقه طول بکشد.

ریست کردن ماشین ظرفشویی آاگ

یکی از روش‌های ریست کردن ظرفشویی آاگ قطع جریان برق می‌باشد. این روش بیشتر زمانی که پنل قفل شود و کم یا زیاد کردن ظروف انجام می‌شود. روش دیگر ریست کردن، زدن دکمه  reset می‌باشد که در این دستگاه‌ها تعبیه شده‌اند. اگر مدل ظرفشویی شما دکمه ریست نداشته باشد، می‌توانید با فشار دادن همزمان دو دکمه wasche و sparen یا zeit این کار را انجام دهید. در مدل‌های قدیمی‌تر باید بدون اینکه دستان خود را از روی کلیدها بردارید، باید دستگیره تنظیم برنامه سلکتور را بچرخانید. سلکتور را بچرخانید تا در محل ساعت هفت قرار گیرد. به این طریق می‌توانید ظرفشویی آاگ را reset کنید.

نحوه ریست کردن ماشین ظرفشویی ایندزیت

ریست کردن ظرفشویی ایندزیت این‌گونه انجام می‌گیرد که دکمه پاور از پنل کاربری را انتخاب  کنید و برای مدت سه تا ۳۰ ثانیه آن را نگه دارید. بعد از این کار باید درب دستگاه را ببندید تا ریست انجام گیرد.

قرص ماشین ظرفشویی کوانتوم فینیش 40 عددی

نحوه ریست کردن ماشین ظرفشویی سامسونگ چگونه است؟

می‌توان ریست ماشین ظرفشویی سامسونگ را با روش قطع جریان برق و نگه داشتن دکمه ریست به مدت سه تا ۱۵ دقیقه انجام داد.
نحوه ریست کردن ماشین ظرفشویی سامسونگ

 

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *