اتو مخزن دار چیست؟

اتو مخزن دار چیست؟

اتو مخزن دار چیست؟ برای اکثر مردم اتوکردن یک کار بسیار طاقت‌فرسا و وقت‌گیر است؛ اما با ظهور فناوری‌های جدید مانند اتو مخزن‌دار، کار آسان شده است. با بالا رفتن خرید لباس‌های شیک، تقاضای زیادی برای اتوهای کارآمد نیز ایجاد شده است که لباس‌هایتان را در چند دقیقه به‌خوبی صاف و مرتب می‌کنند. در ادامه درمورد یکی از انواع اتو به‌نام اتو مخزن‌دار صحبت می‌کنیم.

قیمت قطعات اتو مخزن دار

اتو مخزن دار چیست؟

در گذشته اتو مخزن‌دار تنها در خیاطی‌ها و تولیدی‌های لباس کاربرد داشت. با گذشت زمان و پیشرفت فنی این دستگاه‌ها نوع خانگی آن‌ها نیز تولید و روانه منازل شد. اتوهای مخزن‌دار، مخزن آب مجزایی دارند که باعث می‌شود اتو بخار بسیار زیادی را تولید کند. مخزن این دستگاه از طریق یک رشته سیم و یک شلنگ به دسته اتومتصل است و بخاری که تولید می‌شود را با استفاده از روزنه‌هایی که در کف اتو وجود دارد، به سطح موردنظر انتقال می‌دهد. از مزایای اتو مخزن دار این است که می‌تواند بخار را در حجم بالایی تولید کند. از دیگر مزایای این نوع اتو می‌توان به امکان اتوکشی با حجم زیاد بخار، امکان اتوکشی با صفحه سرد اتو و فقط توسط بخار (در بعضی از مدل‌ها) که این ویژگی برای کت و شلوار بسیار مناسب است و از برق افتادن پارچه جلوگیری می‌کند.

اتو مخزن دار چیست
اتو مخزن دار چیست

انواع اتو بخار

مهم‌ترین عامل برای اتوکشی توسط اتو بخار، فشار بخار آب می‌باشد. اما تولیدکنندگان برای راحتی بیشتر مردم، دست به تولید دو نوع اتو بخار بدون مخزن و مخزن‌ دار زده‌اند. به طور کلی اتوبخارهای دستی به دو نوع معمولی و بخارساز مخزنی دسته بندی میشود. تفاوت این دو نوع در نوع مخزن و بخار ایجاد شده است.

  • اتو بخار بدون مخزن: رایج‌ترین نوع اتوی تولید شده اتوبخار بدون مخزن است که چروک‌های لباس را با کمک آب و فشار بخاری که از سوراخ‌های کف آن خارج می‌شود، ازبین می‌برد. یک قسمت دستگاه، اتو و قسمت دیگر مخزن آب میباشد که با هم مرتبط شده اند. در مخزن ات آب ریخته می‌شود که براثر گرما به بخار تبدیل شده و با فشار از کف خارج می‌شود. به دلیل اینکه این مخزن در بخشی از بدنه اتو تعیه شده است، به هنگام ریختن آب درون آن بر وزن دستگاه افزوده می‌شود.
  • اتو بخار مخزن‌دار: یک نوع دیگراز اتو بخار، اتو مخزن‌دار است که مجهز به یک مخزن بخار آب به‌صورت جداگانه است. مهم‌ترین ویژگی که این مدل دارد این است که قادر هستیم لباس‌های زیادی را با آن اتو کنیم. این ویژگی به دلیل این است که هم بخار آب با فشار بیشتر خارج می‌شود و هم یک مخزن جداگانه در آن وجود دارد و آب بیشتری را می‌توان برای مدت‌زمان طولانی‌تری نگهداری کرد. در این نوع اتو بخار مورد نیاز در یک مخزن جداگانه تولید شده و از طریق یک سیم و لوله پلاستیکی (شلنگ)، به‌دسته اتو وصل می‌شود.
    یک قابلیت ویژه که این نوع اتو دارد این است که دارای امکان اتوکشی با صفحه کاملا سرد می‌باشد. برخی از مدل‌های اتو بخار مخزن دار می‌توانند لباس‌ها را بدون گرم‌ شدن کف اتو و تنها با بخار آب اتو کنند که بیشتر برای کت و شلوار کاربرد دارد.

تفاوت‌های بارز اتو بخار و اتو مخزن دار

  1. صاف کردن لباس با استفاده از اتو مخزن دار،بیشتر وابسته به قدرت بخار است اما در اتوهای معمولی نقش اصلی برای صاف کردن لباس را وزن اتو، فشار و لغزیدن کفه اتو بر روی پارچه ایفا می‌کند .
  2. حجم مخزن اتو مخزن‌دار در مقایسه با اتو بخار، بالاتری است، بنابراین نیاز نیست که مخزن را در مدت‌های کوتاه پر کرد زیرا آب درون آن به سرعت تمام نمی‌شود.
  3. استفاده از اتو مخزن‌دار برای لباس‌هایی مناسب است زمان زیادی برای اتو کردن نیاز دارند و به دلیل بافت ضخیم خود نسبت به اتو معمولی مناسب‌ترند.
  4. اتو مخزن‌دار در مقایسه با اتو بخار وزن کمتری دارد، زیرا آب داخل مخزنی که جدا از اتو در زیر آن تعبیه شده است ریخته می‌شود.
  5. برای اتو زدن لباس، اتوی معمولی فضای کمتری را اشغال می‌کند اما به دلیل اینکه اتو مخزن‌دار دارای یک مخزن جداگانه است برای گذاشتن آن بر روی زمین، فضای بیشتری را اشغال می‌کند.
  6. قیمت اتو مخزن داردر مقایسه با اتو معمولی، به دلیل اینکه امکانات و ویژگی‌های بیشتری دارد، گران‌تر است.
  7. اتوی مخزن‌دار به دلیل اینکه دارای وزن کمتر اما بخار آب بیشتر است برای اتو کردن پرده و دیگر پارچه‌هایی که عمودی قرار گرفته و آویزان شده‌اند مناسب است.
  8. اتو بخار معمولی دارای توان 1800 تا3200 وات است که اتو مخزن‌دار در مقایسه با آن توان بالاتری دارد.
  9. از دیگر تفاوت‌های این دو اتوحجم خروجی بخار است. هرچه بخار آب بیشتری تولید شود، چروک‌های لباس نیز راحت‌تر باز می‌شوند. در حالت کلی حجم بخار خروجی در اتو مخزن‌دار در مقایسه با اتو بخار معمولی بیشتر است.

نحوه عملکرد اتو مخزن دار معمولی و صنعتی

اتو بخار یک وسیله کاربردی برای ازبین‌ بردن چین ‌و چروک لباس است. همانطور که می‌دانید اتو، انرژی الکتریکی را به انرژی گرمایی تبدیل می‌کند. سیستم اتو بخار به این صورت است که برق از یک سیم‌پیچ مخصوص عبور داده می‌شود و سپس تمام گرما به صفحه اتو انتقال داده می‌شود. در زمانی که اتو کاملا داغ است، آب مخزن بر روی صفحه ریخته شده تا بخار تولید گردد. سپس این بخار به بیرون ریخته می‌شود و الیاف پارچه را نرم می‌کند.
در اتوی بخار، چراغ LED نشان می‌دهد که اتو آماده کار می‌باشد یا نه. یک دکمه چرخان نیز برای تنظیم گرما و مخزن آب بر روی اتو تعبیه شده است. بیشتر مدل‌های اتو بخار یک ویژگی دارند و آن هم این است که به شما این اجازه را می‌دهند که از آن برای بخارپاشی عمودی استفاده کنید؛ بنابراین نیاز به خرید دو وسیله جداگانه ندارید. اتوی بخار در دو نوعبدون مخزن و مخزن‌دار تولید می‌شود، که در این مدل بدون مخزن یک قسمت دستگاه، اتو و قسمت دیگر مخزن آب می‌باشد که با هم مرتبط شده اند. از این طریق بخار اتو فراهم می‌شود اما اتو بخار مخزن دار، مجهز به مخزن جداگانه هستند که علاوه بر فشار بخار بیشتر، حجم آب بیشتری را نیز در بر می‌گیرند.

active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *