تعمیر چرخ گوشت مولینکس + معرفی قطعات چرخگوشت مولینکس

تعمیر چرخ گوشت مولینکس + معرفی قطعات چرخگوشت مولینکس

یکی از سالم‌ترین روش‌ها برای استفاده از انواع گوشت قرمز و سفید در خانه چرخ کردن آن می‌باشد، بنابراین چرخگوشت یکی از وسایل ضروری آشپزخانه است که افراد با کمک آن می‌توانند انواع مواد غذایی خود را با بهترین کیفیت چرخ کنند‌. در این مقاله به تعمیر چرخ گوشت مولینکس در منزل پرداخته ایم پس با ما همراه باشید.


جهت مشاهده قیمت قطعات چرخ گوشت مولینکس کلیک نمایید.


معرفی قطعات مهم چرخ گوشت مولینکس

چرخ گوشت مولینکس نیز دارای قطعات متنوعی مانند موتور، چرخ دنده، حلزونی، تیغه چرخ گوشت و … می‌باشد. هر کدام از این قطعات دارای عملکرد مخصوص خود می‌باشند به همین دلیل برای عیب یابی این دستگاه لازم است که با تمام این قطعات آشنایی داشته باشیم، بنابراین ابتدا ما قطعات چرخ گوشت مولینکس را معرفی می‌کنیم.

موتور چرخ گوشت مولینکس

مهم‌ترین و اصلی‌ترین قطعه‌ای که در چرخ گوشت مولینکس وجود دارد موتور آن است. وظیفه موتور تامین نیروی لازم برای چرخش حلزونی و در نهایت چرخش تیغه چرخ گوشت می‌باشد. در بیشتر موارد دلیل اصلی از کار افتادن چرخ گوشت، خرابی موتور آن است. مهم‌ترین دلایلی که باعث خراب شدن موتور چرخ گوشت می‌شود وارد آمدن فشار بیش از حد به دستگاه و نفوذ مایعات به آن می‌باشد.

تعمیر چرخ گوشت مولینکس

چرخ دنده موتور

یکی دیگر از قطعات بسیار مهمی که در چرخ گوشت‌های مولینکس وجود دارد چرخ دنده موتور می‌باشد. عملکرد چرخ دنده چرخگوشت مولینکس شبیه به گیربکس خودروها می‌باشد. نیرویی که توسط موتور چرخ گوشت تولید می‌شود را به حلزونی و تیغه‌های فلزی انتقال می‌دهد. این قطعه استهلاک بالایی دارد، به همین دلیل بعد از مدتی لازم است که تعویض شود.

قطعات چرخ گوشت مولینکس: چرخ دنده

حلزونی چرخ گوشت مولینکس

حلزونی یا مارپیچ قطعه‌ای از چرخ گوشت مولینکس است که مواد غذایی را در لوله چرخ گوشت به طرف تیغه‌ها می‌راند و ظاهر آن موجی شکل است. از آنجا که جنس حلزونی از استیل می‌باشد به ندرت دچار خرابی می‌شود و معمولا افراد نیازی به تعویض یا تعمیر این قطعه پیدا نمی‌کنند.

قطعات چرخ گوشت مولینکس: حلزونی چرخ گوشت

تیغه چرخ گوشت مولینکس

بعد از موتور و حلزونی، تیغه‌خای چرخ گوشت مهم‌ترین قطعه می‌باشد. این قطعه وظیفه خرد کردن مواد غذایی را بر عهده دارد. مواد غذایی بعد از اینکه توسط تیغه‌ها تکه تکه شدند، به سمت  شبکه فلزی چرخ گوشت رانده شده و از سوراخ‌های آن بیرون می‌آیند.

قطعات چرخ گوشت مولینکس: تیغه

مخزن چرخ گوشت مولینکس

وقتی نام چرخ گوشت را به زبان می‌آوریم، اولین چیزی که شما به عنوان چرخ گوشت در ذهنتان می‌آید همان محفظه یا مخزن چرخ گوشت است. محفظه چرخ گوشت از یک دهانه استوانه‌ای تشکیل شده است که گوشت از آنجا وارد گلویی می‌شود. جنس این محفظه از آهن است و برای استفاده از آن باید گوشت به قطعات کوچکی تقسیم شود تا بتواند به آن وارد گردد. برای قرار دادن گوشت در محفظه باید مراقب دست‌هایتان باشید تا گوشت را با دست به داخل گلوی هدایت نکنید، برای این کار از گوشت کوب پلاستیکی استفاده کنید.

قطعات چرخ گوشت مولینکس: مخزن چرخگوشت

طوقه چرخ گوشت مولینکس

طوقه در قسمت جلوی شبکه قرار گرفته است که باعث می‌شود قطعات داخلی محکم بسته شوند. در واقع با بستن طوقه می‌توانید شبکه حلزونی و تیغه را در جای خود فیکس کنید. طوقه چرخ گوشت مولینکس از آلومینیوم ضد زنگ و با کیفیت تولید شده است. برای بستن آن باید شیارهای طوقه روی شیارهای گلویی قرار بگیرند.

قطعات چرخ گوشت مولینکس: طوقه چرخگوشت

سری سوسیس ساز چرخ گوشت مولینکس

یکی از قطعات بسیار کارآمدی که چرخ گوشت مولینکس دارد، سوسیس‌ساز آن است. قطعه سوسیس ساز چرخ گوشت مولینکس برای این است که بتوانید سوسیس خانگی و کاملا یالم را خودتان تهیه کنید. از آنجا که گوشت‌های فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس بسیار خوشمزه هستند، استفاده از گوشت سالم در منزل یک روش مفید برای تهیه سوسیس می‌باشد.

قطعات چرخ گوشت مولینکس: سری سوسیس

عیوب رایج در تعمیرات چرخ گوشت مولینکس و دلایل بروز آن‌ها

معمولا رایج ترین ایرادی که در چرخ گوشت مولینکس وجود دارد روشن نشدن آن می‌باشد، اما ممکن است مشکلات دیگری نیز برای این دستگاه ها به وجود آید که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم. این مشکلات شامل موارد زیر می‌باشند:

چرخ گوشت روشن نمی‌شود

روشن نشدن چرخ گوشت ممکن است به سه دلیل اصلی رخ دهد:

  • خراب شدن موتور
  • خراب شدن اورلود
  • نرسیدن برق به دستگاه

این‌ها مواردی است که اگر اتفاق بیفتند چرخ گوشت روشن نمی‌شود. از آنجایی که سیستم داخلی چرخ گوشت بسیار پیچیده است، پیشنهاد می‌کنیم که برای رفع مشکل از تعمیرکاران مجرب کمک بگیرید. زیرا اگر بدون تجربه کافی اقدام به باز کردن چرخ گوشت کنید ممکن است به دیگر قطعات آن آسیب وارد کنید.


 
تعمیر چرخگوشت مولینکس

حلزونی چرخ گوشت نمی‌چرخد

گاهی اوقات با وجود اینکه چرخ گوشت را روشن می‌کنیم اما حلزونی داخل آن شروع به حرکت نمی‌کند. یکی از دلایلی که ممکن است این مشکل را به وجود آورده باشد این است که حلزونی به درستی نصب نشده است. همچنین ممکن است به دلیل حذف شدن قسمت انتهایی آرمیچر چرخ گوشت مولینکس، خراب شدن چرخ دنده‌ها و ساییدگی قسمت انتهایی مارپیچ دستگاه نیز رخ دهد.

حلزونی چرخ گوشت نمی‌چرخد

ایجاد صدای ناهنجار در چرخ گوشت

صداهای ناهنجار در چرخ گوشت ممکن است به دلیل خرابی یاتاقان‌ها،اتمام گریس موتور و هرز شدن پروانه خنک کننده موتور باشد. برای رفع این مشکل باید چرخ گوشت را به دست یک تعمیرکار متخصص بسپارید.

چرخ گوشت روغن ریزی دارد.

این مشکل نیز ممکن است به دلیل پوسیدگی واشر نمد و شل شدن پیچ‌خای جعبه دنده اتفاق بیفتد. برای رفع این مشکل نیز لازم است که از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید.

کند شدن تیغه‌ها

یکی دیگر از مشکلات چرخ گوشت مولینکس مربوط به تیغه‌ها می‌باشد. اگر به‌طور مداوم و طولانی مدت از چرخ گوشت استفاده کنید مطمئنا تیغه‌های آن دچار ساییدگی خواهند شد، علاوه‌براین اگر استخوان‌ها را نیز به وسیله چرخ گوشت آسیاب کنید، تیغه‌ها دچار سایش و آسیب دیدگی می‌شوند بنابراین اگر تیغ‌ها آسیب دیده یا کدر شده‌اند لازم است آن‌ها را تعویض کنید.

مسدود شدن

اگر به‌صورت مداوم از دستگاه چرخ گوشت استفاده می‌کنید و دستگاهتان پیوسته مسدود می‌شود، لازم است که اجزای آن را به‌طور کامل از هم جدا کنید و تمیز نمایید. اگر متوجه شدید که چرخ گوشت مسدود شده است، اولین کار این است که هر قسمت را با دقت از دستگاه جدا کنید. اگر تمامی قسمت‌ها را با دقت از هم باز کنید دسترسی به قیف که احتمال گرفتگی در آن بالا است بسیار آسان می‌باشد. همچنین با این کار می‌توانید تیغ‌ها و دیگر مکانیزم‌های چرخ گوشت را تمیز نمایید.

مشکلات سر چرخ گوشت

در عملکرد معمولی چرخ گوشت این دستگاه گوشت را به سمت تیغ‌ها برای آسیاب کردن حرکت می‌دهد. اما گاهی ممکن است مشکلی در عملکرد آن به‌وجود آید که در آسیاب کردن گوشت اختلال ایجاد کند و یا باعث گیر کردن گوشت در چرخ گوشت شود. برای رفع مشکل باید سر چرخ گوشت را باز کنید و آن را تمیز نمایید، بعد از تمیز کردن آن را در جای خود قرار دهید. اگر مشکل برطرف نشد لازم است که دستگاه به‌طور تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

نکاتی برای افزایش طول عمر چرخ گوشت مولینکس

از آنجا که چرخ گوشت مولینکس در خانه برای چرخ کردن انواع مواد غذایی و گوشت استفاده می‌شود، ممکن است احتمال خرابی آن بالا باشد، بنابراین لازم است که برخی نکات را رعایت کنید تا بتوانید طول عمر دستگاه خود را افزایش دهید.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای نگهداری چرخ گوشت مولینکس باید رعایت کنید این است که قطعات بسیار بزرگ گوشت قرمز یا سفید را با آن چرخ نکنید، زیرا این کار باعث می‌شود که فشار زیادی به چرخ گوشت وارد شود و احتمال خرابی آن بالا رود. از طرف دیگر نباید مواد غذایی یخ زده را نیز با آن چرخ کرد، زیرا به موتور دستگاه و تیغ‌های آن آسیب وارد می‌شود. همچنین اگر تیغ‌های فلزی چرخ گوشت را بعد از مدتی تیز و ترمیم کنید می‌توانید طول عمر آن‌ها را بالا ببرید.

فروش و ارسال قطعات چرخ گوشت مولینکس به سراسر کشور

قطعات چرخ گوشت اورجینال در بازار بسیار کمیاب می‌باشد، اما شما می‌توانید تمامی قطعات اصلی و با کیفیت چرخ گوشت مولینکس را از فروشگاه قائم یدک خریداری کنید و در کوتاه‌ترین زمان درب منزل تحویل بگیرید.

هزینه قطعات چرخ گوشت مولینکس

قیمت قطعات اورجینال موجود در فروشگاه ما با توجه به نرخ روز محاسبه می‌شود و این یکی از دلایلی است که نمی‌توان قیمت مشخصی را برای آن‌ها تعیین کرد. اما باید گفت که تمام قطعات ما قیمت رقابتی دارند و مجموعه ما در تلاش است که بهترین و با کیفیت‌ترین قطعات را با قیمت منصفانه به مشتریان عزیز ارائه دهد. شما مشتریان گرامی می‌توانید انواع قطعات مورد نیاز برای لوازم خانگی خود را از فروشگاه قائم یدک تهیه نمایید.

active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *