چگونه کتری سماور استیل سوراخ شده را تعمیر کنیم؟

اگر شما نیز جز افرادی هستید که برای جوشاندن آب از سماور استیل استفاده می‌کنید، حتما استفاده زیادی از آن دارید. اگر کتری سماور نتواند وظیفه خود را انجام دهد با مشکل مواجه می‌شوید. یکی از دلایلی که باعث بی‌استفاده شدن کتری سماور می‌شود، سوراخ شدن بدنه آن می‌باشد. اگر شما با این مشکل مواجه شوید لازم است که این مشکل را رفع کنید. برای رفع آن دو راه دارید، اول اینکه کتری سماور را به طور کامل عوض کنید و دیگر اینکه آن را به دست تعمیرکار بسپارید تا آن را تعمیر کند. در این مقاله در مورد کتری سماور بیشتر صحبت خواهیم کرد. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.


قیمت قطعات سماور


تعمیر کتری سماوری استیل سوراخ شده

برای تعمیر کتری استیل سماوری سوراخ شده بهترین راه لحیم کاری آن است، به دلیل اینکه سطح کتری سماور به طور مداوم در معرض حرارت است. برای رفع این سوراخ نمی‌توانید از موادی مثل خمیر اپوکسی استفاده کنید، اما لحیم کاری روشی است که کارایی صحیح کتری را به آن برمی‌گرداند و بعد از لحیم کاری می‌توانید مانند قبل از سماور استفاده کنید. برای تعمیر کتری سماوری استیل سوراخ شده به وسایل زیر نیاز دارید:

  • آهن لحیم کاری
  • شعله افکن
  • سنباده اسید لحیم کاری
  • برس فلزی
  • لحیم
  • رزین
  • صفحه مسی
  • دستکش نسوز
  •  
تعمیر کتری سماوری استیل سوراخ شده

برای رفع سوراخ کتری سماوری بهتر است که از جوشکاری استفاده نکنید، تفاوت جوشکاری و لحیم کاری کتری سماور در این است که در روند جوشکاری، فلز پایه کتری نیز ذوب می‌شود اما در لحیم کاری، فلز پایه حالت اصلی خود را حفظ می‌کند و فقط لحیم بعد از ذوب شدن  سوراخ را پر می‌کند و به سطح متصل می‌شود.


مراحل تعمیر کتری سماور استیل سوراخ شده

با طی کردن مراحلی که در ادامه بیان می‌کنیم می‌توانید تعمیر کتری سماور و چایی ساز استیل خود را در یک مدت کوتاه انجام دهید:

هشدار: دقت داشته باشید که لحیم کاری یک کار بسیار تخصصی می‌باشد که برای افراد بی تجربه بسیار خطرآفرین می‌باشد. اگر تجربه‌ای در این زمینه ندارید لازم است که تعمیر سوراخ کتری سماور استیل خود را به دست افراد مجرب بسپارید. رعایت نکات ایمنی در تمامی مراحل در اولویت قرار دارد و شما نباید تحت هیچ عنوانی سلامتی خود را به خطر بیندازید.

مرحله اول

اولین کار که باید انجام دهید این است که با کمک یک سمباده فلزی و یا برس فلزی سطح اطراف سوراخ را کاملا صاف نمایید. اگر هرگونه ناهمواری در این بخش باقی بماند، در نتیجه نهایی تاثیر خواهد داشت. بعد از تمام شدن سمباده کاری لازم است که اسید لحیم کاری را بر روی این سطح بمالید. برای این کار یک دستکش نسوز بپوشید تا از سوختگی انگشتان خود در امان بمانید.

مرحله دوم

اگر سطح کتری سماور لعابی نباشد، بعد از اینکه اسید را بر روی سطح ریختید، سطحی که سمباده کشیده‌اید با یک لایه اکسید پوشانده می‌شود. به دلیل اینکه اکسید شدن باعث می‌شود که لحیم کاری دشوار شود، لازم است که این سطح با رزین مذاب پوشانده شود.

مرحله سوم

در این مرحله لازم است که دمای قسمتی که سوراخ شده و اطراف آن را با حرارت بالا ببرید. دقت داشته باشید که افزایش دما را تنها بر روی قسمت سوراخ شده انجام ندهید بلکه اطراف آن را نیز تحت تمام قرار دهید تا منطقه سوراخ شده دچار تغییر شکل نگردد اما تمرکز حرارت را بر روی سوراخ و لبه آن قرار دهید.

مرحله چهارم

بعد از اینکه دمای سطح کتری به اندازه مورد نظر برای ذوب شدن لحیم رسید لازم است که لحیم کاری را از منطقه کناری سوراخ شروع کنید. لحیم را در لبه‌های سوراخ قرار دهید و سپس به سمت مرکز سوراخ حرکت کنید. این مرحله را به آرامی انجام دهید تا بتوانید لحیم را به صورت یکنواخت در تمام این منطقه پخش کنید.

مرحله پنجم

اگر سوراخی که بر روی سطح کتری سماور وجود دارد بیشتر از نیم سانتی‌متر است، به یک صفحه مسی برای پوشاندن سوراخ نیاز دارید. اگر سوراخ‌های بزرگ را تنها با لحیم کاری تعمیر کنید، کتری بار دیگر سوراخ می‌شود. برای این کار لازم است که یک صفحه مسی که کمی از سوراخ کتری بزرگتر است را تهیه کنید و آن را به طور کامل سمباده کشی کنید. بعد از اینکه آن را کاملا صاف کردید لازم است که با مایع لحیم کاری آن را بپوشانید. حال این صفحه مسی را بر روی سوراخ قرار دهید و مانند وصله به این سطح متصل کنید.


مشکلات رایج سماور برقی و روش رفع آن


مرحله آخر

بعد از انجام لحیم کاری لازم است که منتظر بمانید تا دمای کتری و لحیم به دمای اتاق برسد و دوباره شروع به سمباده کشی کنید. سطح لحیم کاری شده را به طور کامل سمباده کشی کنید تا تمام ناهمواری‌های این سطح به طور کامل از بین بروند.

در ویدئوی زیر می‌توانید مراحل لحیم کاری شیر یک کتری سماوری را مشاهده کنید.

قیمت کتری سماور

همانطور که اطلاع دارید قیمت کتری سماوری که دارای شیر هستند، نسبت به دیگر مدل‌های کتری بیشتر می‌باشد. با این وجود قیمت این محصول به عوامل مختلفی مثل جنس، طرح، برند، مدل و … وابسته است. البته نوسانات بازار نیز بر قیمت کتری سماوری تاثیرگذار است. همچنین میزان ظرفیت، گنجایش کتری و حجم آن نیز باعث می‌شود که قیمت کتری سماوری متفاوت باشد، در این میان می‌توانید کتری سماوری را از فروشگاه قائم یدک با قیمت متناسبی تهیه کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب از قائم یدک در مورد کتری استیل سماور و چگونگی تعمیر سوراخ آن صحبت کردیم. اگر خودتان به کارهای فنی علاقمند هستید و در این زمینه سر رشته دارید، می‌توانید این کار را به آسانی انجام دهید. در غیر این‌صورت لازم است که از افراد متخصص کمک بگیرید تا هیچگونه خطری شما را تهدید نکند. اگر کتری سماور شما غیر قابل تعمیر باشد، می‌توانید از قائم یدک انواع مختلف کتری سماور را تهیه کنید. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *