راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

آب یکی از عناصر ضروری برای بدن و ادامه زندگی می‌باشد. نقش مهمی که این عنصر در زندگی و حیات ما دارد باعث شده است که دستگاه‌های تصفیه کننده اهمیت بالایی پیدا کنند. سلامت آب برای ساختار بدن انسان و پیشگیری از بیماری‌ها نقش مهمی دارد. به همین دلیل نوشیدن آب سالم  برای تمامی افراد اهمیت دارد. دستگاه‌های تصفیه کننده آب گزینه مناسب برای به‌دست آوردن آب سالم و مطبوع است.

این دستگاه دارای قدرت بالایی در تصفیه آب می‌باشد. دستگاه‌های تصفیه آب می‌توانند بوی نامطبوع آب را از بین ببرند. این عنصر حیاتی گاهی همراه با باکتری، آلاینده و مواد شیمیایی است. در این صورت است که تصفیه کردن آن دارای اهمیت بالایی می‌باشد.


قطعات تصفیه کننده آب


راهنمای خرید تصفیه آب

در راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب جواب بسیاری از سوال‌های خود را خواهید یافت و نکات مهم خرید تصفیه اب بیان می‌شود. این دستگاه دارای فیلترهای متفاوتی برای از بین بردن مواد آلاینده است. با هر کدام از فیلترهای دستگاه تصفیه آب می‌توان بخشی از آلاینده‌های آب را جداسازی و حذف کرد. با خرید تصفیه آب می‌توان آب تمیز و بدون آلودگی برای آشامیدن در دسترس داشت.

در این مقاله می‌خواهیم مواردی را درمورد راهنمای خرید بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی بیان کنیم.

انواع فیلتر تصفیه آب خانگی

فیلترهای مورد استفاده در دستگاه تصفیه کننده آب از نظر عملکرد و قدرت متفاوت هستند که آن‌ها را بیان می‌کنیم. برای خرید دستگاه تصفیه آب لازم است درمورد انواع فیلتر اطلاع داشته باشید.

فیلتر کربن فعال

فیلتر کربن فعال برای پاکسازی گرانول‌های کربن فعال می‌باشد. زغالی که در این فیلترها قرار دارد، می‌تواند بسیاری از ناخالصی‌های آب را از بین ببرد. در طی زمان در فیلتر کربن فعال رسوب‌هایی جمع می‌شود که در این شرایط لازم است به فکر تعویض فیلتر تصفیه خانگی باشید.

فیلتر اسمز معکوس تصفیه آب

یکی دیگر از انواع فیلتر تصفیه کننده، فیلتر اسمز معکوس است. این نوع فیلتر از سیستم فشار برای جداسازی ناخالصی‌ها استفاده می‌کند. در این فرآیند فشار روی آب اعمال شده و آب با فشار از فیلتر می‌گذرد.

فیلتر تبدیل‌گر یونی

فیلتر مبدل یونی برای شکستن سختی آب کاربرد دارد. آب سالم مناسب آشامیدنی نباید سختی بالایی داشته باشد. آب سخت برای آشامیدن مناسب نیست. فیلتر مبدل یونی برای نرم کردن آب کاربرد دارد. نرم کردن آب با جدا کردن سنگ آهک از آب آشامیدنی است.


قیمت فیلتر تصفیه آب


مهم‌ترین موارد برای انتخاب دستگاه‌های تصفیه آب خانگی

  • کیفیت فیلترها
  • کیفیت پمپ تصفیه آب
  • گارانتی معتبر
  • شاسی مقاوم
  • قابلیت تعویض فیلتر
  • تاییدیه‌های بهداشتی

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

اگر می‌خواهید بهترین دستگاه تصفیه آب را خریداری نمایید، لازم است با برندهای معتبر دستگاه تصفیه آب خانگی آشنا باشید. ار جمله معتبرترین برندها، دستگاه تصفیه آب تایوانی اصل است. امروزه دستگاه‌های تصفیه بسیاری در تایوان تولید می‌شوند و این در حالی است که بسیاری از برندها فیک و جعلی بوده و در کشور ایران یا چین به تولید می‌رسند. برای اینکه بتوانید برند دستگاه را تشخیص دهید، لازم است تمامی قطعات دستگاه را بررسی کنید. اگر این قطعات از یک برند نبودند احتمالا با یک دستگاه فیک مواجه هستید. این بررسی را در قسمت‌هایی مانند ترانس، بدنه، پمپ و … انجام دهید.

بهترین برند تصفیه آب خانگی

توصیه ما این است که دستگاه تصفیه آب خود را از میان برندهای معتبر ، نمایندگی های معتبر و با گارانتی معتبر تهیه نمایید. با این وجود باید گفت که بیشتر برندهای موجود در بازار ایران از نوع مونتاژی هستند. دستگاهی که مونتاژ شده باشد با لیسانس یا استاندارد عرضه نمی‌شود. به همین دلیل است که هیچ سایت یا شرکتی نمی‌تواند ادعای تحت لیسانس آلمان، آمریکا و … را برای دستگاه تصفیه آب خود داشته باشد. در کل بهترین تصفیه آب خانگی شامل چند برند معتبر تایوانی می‌باشد که این برندها در ایران نمایندگی رسمی دارند. بهترین برند دستگاه تصفیه آب خانگی شامل برندهای معتبر تایوانی دستگاه تصفیه آب سافت واتر تایوان، آکواپرو و تصفیه آب cck هستند. برای خرید دستگاه تصفیه آب باید برندها را به خوبی بشناسیم و در مورد برندها تحقیق کنیم.

قیمت و خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

در خرید دستگاه های تصفیه آب بیش از هر کالای دیگری دقت کنید، خرید وسیله بی کیفیت در بدترین حالت ممکن منجربه ضرر مالی  می‌شود. پس باید ابتدادر مورد اجناس باکیفیت آگاهی داشته باشید، سپس در مورد قیمت مناسب جست و جو کنید. برند دستگاه تصفیه آب دارای جایگاه ویژه‌ای در انتخاب این دستگاه است. برندهای معتبر دارای قیمت بالاتری هستند زیرا از کیفیت بهتری برخوردارند. برای ساخت دستگاه تصفیه خانگی ممکن است از مواد بی‌کیفیت استفاده شده باشد. بنابراین نیاز شما تنها در کوتاه مدت پاسخ داده خواهد شد. این دستگاه‌ها برای عملکرد طولانی و مثبت دارای ضمانت هستند. این موارد در قیمت دستگاه تصفیه آب تاثیرگذارند.


بررسی دلایل اختلاف قیمت دستگاه تصفیه آب در بازار


گارانتی در خرید تصفیه آب

خرید دستگاه تصفیه اب خانگی به شکل حضوری یا اینترنتی می‌تواند انجام گیرد. فروشگاه، سایت یا مکان خرید باید معتبر و شناخته شده باشد. همچنین این فروشگاه باید بتواند تعلقات و تجهیزات مربوط به دستگاه تصفیه آب خانگی را تامین کند و ضمانت دستگاه را تضمین نماید تا اگر قطعاتی از آن دچار مشکل شدند به راحتی بتوان برای تعویض آن اقدام کرد. بنابراین دستگاه تصفیه آب را از شرکت های معتبر خریداری کنید مطمئن باشید که خدمات و گارانتی آن به موقع و درست انجام میشود.

active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *