زمان تعویض فیلتر یخچال ساید سامسونگ و قیمت فیلتر سامسونگ

زمان تعویض فیلتر یخچال ساید سامسونگ و قیمت فیلتر سامسونگ

امروزه با افت کیفیت آب در کلان شهرها و برای بازدهی بالاتر دستگاه‌ها و استفاده مطلوب از آب برای آشامیدن، از انواع متفاوتی از فیلترهای آب استفاده می‌گردد. هر یخچالی که دارای سیستم آب سرد کن است و به شیر آب لوله‌کشی شهر نیز وصل باشد، یک فیلتر ویژه تصفیه آب دارد. این فیلتر اگر به موقع تعویض نشود، آب خروجی از آن، مانند روز اول تمیز نخواهد بود و خیلی از مواقع آب دارای طعم  خاصی می‌شود. پس اگر چراغ فیلتر تصفیه آب روشن شد، نشان دهنده آن است که زمان تعویض فیلتر یخچال است. بهتر است انتخاب فیلتر خوب و مناسب یخچال و همچنین عوض کردن آن توسط یک تعمیرکار حرفه‌ای انجام گیرد.

مدت زمان تخمینی مطالعه: 7 دقیقه

فیلتر یخچال چیست؟

فیلتر یخچال که با نام‌های فیلتر ساید یا فیلتر ساید بای ساید نیز شناخته می‌شود که وظیفه آن جلوگیری از ورود رسوبات، شن و ذرات به داخل سیستم آب یخچال است. در واقع انواع فیلتر یخچال برای تصفیه آب در مخزن مخصوص یخچال کاربرد دارند.

فیلتر یخچال” بیشتر در انواع یخچال جدید که قابلیت اتصال مستقیم شیر آب شهری دارد. ذرات معلق، کلر، سموم و مواد شیمیایی که در آب وجود دارند هم برای سلامتی مضر هستند و هم به مرور زمان برای کارایی یخچال مشکل ایجاد می‌کنند و فیلتر یخچال گرفته می‌شود.

فیلتر یخچال
شکل 1. فیلتر یخچال

فیلتر یخچال سامسونگ

معمولا در یخچال‌های سامسونگ به منظور کم کردن کلر،آلودگی یا هر گونه مواد شیمیایی در آب از فیلتر آب استفاده می‌گردد. به طور معمول یخچال‌های سامسونگ  دارای دو نوع فیلتر داخلی و خارجی هستند.

یخچال‌های سامسونگ اکثرا دارای فیلترهای داخلی هستند. فیلترهای داخلی یخچال بسته به نوع و مدل و سال ساخت آن‌ها در جاهای مختلفی از یخچال نصب می‌شوند، برای مثال در بعضی از مدل‌های یخچال محل قرار گیری فیلتر در بالای سقف یخچال است.

قطعات و لوازم یدکی یخچال

 

مواد داخل فیلتر یخچال

به طور معمول تمامی فیلترهای داخلی از جنس کربن و ذغال فعال هستند. اما عملکرد مفید این فیلترها بیشتر در جهت از بین بردن بو، رنگ و طعم نامطبوع و حتی برای از بین بردن  مواد شیمیایی موجود در آب نیز عملکرد خوبی دارند.

یک دسته دیگر از فیلترهای داخلی آب وجود دارد که مجهز به قابلیت‌هایی مانند نابود کردن املاح و رسوبات درشت آب هستند. چنین امکاناتی برای یک فیلتر یخچال بسیار موثر و کارامد است.

قیمت و خرید فیلتر یخچال

انواع فیلتر یخچال سامسونگ

فیلترهای داخلی یخچال انواع و مدل‌های مختلفی دارند، که از لحاظ دوام، کاربرد، عملکرد و جنس با هم تفاوت‌هایی دارند. یخچال‌ها به طور کلی دارای 2 نوع فیلتر هستند:

  1. فیلتر داخلی یخچال سامسونگ
  2. فیلتر بیرونی یا خارجی یخچال سامسونگ

زمان تعویض فیلتر یخچال

برای تعویض فیلتر یخچال زمان‌های متفاوت و مشخصی باید در نظر گرفت. برای مثال، اگر فیلتر برای حذف برخی ناخالصی‌های خاص مانند  کلر به کار برود، می‌توان تا شش ماه از آن استفاده کرد و پس از گذشت این مقدار زمان، باید فیلتر را عوض کرد.

در موارد دیگر، اگر آب حاوی ناخالصی‌های دیگری باشد، باعث می‌شود که فیلتر بیش از حد انتظار فعالیت داشته باشد و این بدین معنی است که برای به دست آوردن بهترین عملکرد باید آن را بعد از گذشت حدود پنج تا شش ماه تعویض نمود.

زمان تعویض فیلتر یخچال
شکل 2. زمان تعویض فیلتر یخچال

قرمز شدن چراغ فیلتر یخچال

برای جلوگیری از وجود مشکلات احتمالی برای آب باید فیلتر را تعویض نمایید. اگر تعویض فیلتر را  فراموش کردید، چراغ و دکمه مربوط به فیلتر آب  به طور خودکار قرمز می‌شود و هشدار می‌دهد که آن را بررسی کنید. اگر امکان تعویض فیلتر یخچال برای شما مقدور نیست پیشنهاد می‌کنیم از تعمیرکار متخصص این کار کمک بگیرید.

نحوه تعویض فیلتر یخچال

اگر فیلتر آب یخچال در بالای سقف نصب شده باشد، فیلتر داخلی یا موشکی نام دارد که می‌توانید تعویض کردن آن را با رعایت مراحل زیر انجام دهید:

  1. ابتدا یخ ساز را خاموش کنید.
  2. پیچ فیلتر را به سمت چپ بچرخانید.
  3. در این مرحله باید پیچ فیلتر را به سمت پایین بکشید تا در بیاید.
  4. فیلتر نو را جایگزین کنید.
  5. دوباره یخ ساز را روشن کنید.
  6. حال چند لیوان آب از آن خالی کنید و دور بریزید تا فیلتر کارش را شروع کند.

عوارض عوض نکردن فیلتر یخچال

وقتی فیلتر داخلی آب تعویض نشود باعث می‌شود که مشکلاتی پیش بیاید که در ادامه آن‌ها را در یک لیست معرفی می‌کنیم:

  • تصفیه نامناسب آب
  • فاسد شدن مواد موجود در داخل فیلتر آب
  • مسدود شدن مسیر آب به‌خاطر وجود رسوبات آب
  • از کار افتادن یخ ساز
  • به خطر افتادن سلامت خانواده

عمر فیلتریخچال‌ها چقدر است؟

از جمله ویژگی‌هایی که فیلترهای یخچال دارند باید از محدود بودن میزان عمر مفید آن‌ها نام برد. طول عمر فیلترهای داخلی یخچال به طور معمول از 6 تا 12 است.

با گذشت فاصله زمانی مصرف فیلتر باید تعویض فیلتر انجام گیرد. شاید به این فکر کنید که هنوز از تمام ظرفیت فیلتر برای تصفیه آب استفاده نشده است و به تعویض نیازی ندارد اما این طرز فکر اشتباه است. زیرا مدت تعوی فیلتر به طور استاندارد تعیین شده است. چه فیلتر زیاد استفاده شده باشد و چه استفاده آن کم باشد، در هر زمانی که قرمز شدن چراغ فیلتر نمایش داده شد باید برای تعویض آن اقدام کنید.

قیمت و خرید فیلتر یخچال

آب خروجی اولیه سیاه رنگ فیلتر یخچال برای چیست ؟

در نسل جدید فیلترهای یخچال از کربن اکتیو و ذغال استفاده می‌گردد . علت آب اولیه سیاه رنگ نیز گرد و غبار کربن اکتیو و برش‌های ذغالی است که جزء طبیعی فیلترهای یخچال می‌باشند . ما درک می‌کنیم که شما به محض مشاهده این امر نگران می‌شوید که فیلتر من دارای مشکل است، اما به شما اطمینان می‌دهیم که این امر طبیعی است و حتی این درجه اطمینان را می‌دهیم که فیلتر شما کاملا نو می‌باشد و در ساخت آن از کربن اکتیو ، استفاده شده است .

قیمت فیلتر یخچال سامسونگ

با توجه به مدل‎‎های مختلف فیلتر داخلی آب، شروع قیمت‌ها از 250.000 تومان شروع می‌شوند. البته باید گفت قیمت فیلترها با توجه به ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و کیفیتی که دارند متغیر هستند. علاوه بر این نوسانات ارزی بازار نیز تاثیر زیادی بر تغییر قیمت فیلترها دارند.

قیمت فیلتر یخچال
شکل 3. قیمت فیلتر یخچال

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *