غذاساز به چه دردی میخوره؟

غذاساز به چه دردی میخوره؟

غذاسازها یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌هایی هستند که در بازار وجود دارند، این دستگاه یکی از کاربردی‌ترین محصولات آشپزخانه است که دارای کاربردهای متنوعی هستند و کمک می‌کنند تا در مدت زمان بسیار کوتاهی بتوان انواع مواد غذایی را آماده نمود. برخی از افراد هستند که هنوز می‌پرسند که “غذاساز به چه دردی میخوره؟” این افراد با غذاسازها و کاربرد و آن‌ها آشنا نیستند. حالا قرار است ما در این مطلب از قائم یدک کاربرد غذاسازها را بررسی کنیم زیرا خیلی از افراد نمی‌توانند از غذاسازها نهایت استفاده را داشته باشند و تنها با تعداد کمی از کاربردهای آن آشنایی دارند. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با کاربردهای گسترده غذاساز آشنا شوید.

بررسی کاربرد غذاسازها

غذاسازها دستگاه‌هایی چند کاره هستند زیرا دارای کارایی‌های بسیار متنوعی دارند که در ادامه به بررسی انواع کارایی غذاسازها می‌پردازیم و به این سوال که “غذاساز به چه دردی میخوره؟” پاسخ خواهیم داد. پیش از این توضیحات باید بیان کنیم که منظور از چند کاره بودن غذاسازها این است که این دستگاه تیغه‌های مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها دارای کاربرد مشخصی می‌باشند.

چرخ کردن گوشت با غذاساز

شاید برایتان عجیب باشد اما باید گفت که با استفاده از غذاسازها می توان گوشت چرخ کرده آماده کرد. اگر نوع چرخ شده گوشت خیلی برایتان اهمیت نداشته باشد، با داشتن یک غذاساز دیگر نیاز ندارید تا برای تهیه گوشت چرخ کرده به بیرون بروید یا از یک دستگاه جداگانه چرخ گوشت استفاده کنید. آنچنان تفاوتی ندارد که گوشت را در چرخ گوشت چرخ کنید یا این که آن را در غذاساز خرد و مخلوط کنید، در نهایت نتیجه نهایی تقریبا یکسان است.


قطعات و لوازم یدکی غذاساز


چرخ کردن گوشت با غذاساز

خردکن غذاساز

یکی دیگر از کارایی‌های  غذاساز، قابلیت خردکن آن است. با استفاده از تیغه خردکن غذاساز می‌توان خرد کردن سبزی را انجام داد، سالاد را آماده کرد، گوجه و خیار را خرد نمود و … . در زمانی که به سبزی خرد شده نیاز داشته باشید به راحتی می‌توانید سبزی‌های تازه خود را در غذاساز خرد کنید و دیگر نیازی نیست تا از چند وقت قبل سبزی‌های خرد شده خود را در فریزر نگهداری کنید زیرا در این حالت ممکن است تازگی و طراوت خود را از دست دهند و بوی خوبی نیز نداشته باشند.


کوبل سر موتور غذا ساز فوما دنده درشت


تهیه لواشک با غذاساز

اگر به خوردن  لواشک علاقه مند هستید توصیه ما این است که یکی از نمونه‌های غذاساز را خریداری کنید تا در درست کردن لواشک به شما کمک کند .برای تهیه لواشک باید در غذاساز میوه‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید تا به‌راحتی خمیر لواشک را تهیه کنید.

پوره کردن مواد غذایی با غذاساز

با توجه به اینکه میزان سرعت خرد کن غذاساز چقدر است، می‌توانید با غلظت دلخواه خود مواد غذایی را به شکل پوره درآورید، از جمله این مواد می‌توان کره بادام زمینی، پوره سیب زمینی، پوره گوجه فرنگی و … را نام برد.


کوبل سر موتور غذا ساز فوما دنده ریز


پوره کردن مواد غذایی با غذاساز

خمیرگیری با غذاساز

یکی دیگر از کارایی‌های غذاساز تهیه خمیر است و با استفاده از آن می‌توانید در یک مدت زمان کوتاه خمیر نان، خمیر پیتزا و … را درست کنید. برای انجام این کار تنها کافی است که تیغه پلاستیکی غذاساز را که مخصوص تهیه خمیر است نصب کنید.

تهیه آبمیوه با غذاساز

از بهترین کاربردهایی که غذاسازها دارند، تهیه آبمیوه با آن است. اگر از این قابلیت غذاساز استفاده کنید آبمیوه در ظرف اصلی ریخته می‌شود و تفاله میوه‌ها نیز در یک ظرف دیگر به‌صورت جداگانه جمع آوری خواهد شد.

رنده کردن مواد غذایی با غذاساز

شاید فکر کنید رنده کردن بسیاری از مواد راحت است اما باید بدانید که رنده کردن مواد سفت با دست کمی سخت و خسته کننده است. غذاساز این کار را آسان کرده و با استفاده از آن به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. با استفاده از غذاساز‌ها امکان رنده کردن انواع مواد غذایی را در اختیار خواهید داشت، در حقیقت غذاسازها یک دیسک دو طرفه دارند که با کمک آن می‌توان مواد غذایی را در سایز درشت و ریز رنده کرد.

خامه زدن با غذاساز

به منظور اینکه بتوانید یک خامه سفت و خوب را آماده کنید، لازم است مواد خامه را با همزن به مدت طولانی هم بزنید تا بتوانید خامه را آماده کنید، لازم به ذکر است که این کار را می‌توانید با کمک غذاساز به راحتی انجام دهید و خامه و کره را باب سلیقه خود آماده کنید.

حلقه کردن مواد غذایی با غذاساز

یکی دیگر از کارایی‌هایی که غذاساز دارد و بسیار نیز کاربردی می‌باشد حلقه زدن است. غذاسازها یک تیغه صفحه مانند دارند که این تیغه با ضخامت متناسب در وسط قرار گرفته است و با کمک آن می‌توان موادی که نیاز به حلقه حلقه کردن دارند را در اندازه‌های یکسان برش دهید تا جلوه زیباتری داشته باشند.


واسط کامل پیچی غذاساز و مخلوط کن


حلقه کردن مواد غذایی با غذاساز

انواع غذا با غذاساز

حال که انواع کاربرد غذاساز را برای مواد غذایی مختلف بیان کردیم، قطعا می‌دانید که برای تهیه چه غذاهایی می‌توان از غذاساز استفاده کرد. با استفاده از غذاساز می‌توان مواد انواع غذاها و پیش غذاها مانند کوکو، کتلت، انواع سوپ، پیتزا، کیک و شیرینی، بستنی و … را در مدت زمان بسیار کوتاهی تهیه کرد. با کمک این دستگاه می‌توان علاوه بر اینکه در زمان صرفه جویی کرد در میزان انرژی نیز که برای تهیه غذا مصرف می‌کنید صرفه جویی نمایید.

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *