مشکلات مخزن شوینده ظرفشویی

مشکلات مخزن شوینده ظرفشویی

در مورد مشکلات مخزن شوینده ظرفشویی سوالات مختلفی مثل پخش نشدن شوینده و باز نشدن درب مخزن شوینده ظرفشویی وجود دارد که در این مقاله به تمامی این‌ها می‌پردازیم. اگر دستگاه شما نیز به یکی از این مشکلات دچار شده است با ما همراه باشید.

لیست قیمت قطعات ماشین ظرفشویی + لینک خرید

مشکلات مخزن شوینده ظرفشویی

1. علت عدم پخش شوینده در ماشین ظرفشویی

باز نشدن درب جاپودری

بعد از گذشت تقریبا ۲۰ دقیقه از شروع کار ماشین ظرفشویی، درب جا پودری به طور اتوماتیک باز می‌شود اما اگر در حین کار درب دستگاه باز نشود لازم است که به یک تکنسین برای تعمیر ماشین ظرفشویی مراجعه کنید.

خطای ماشین ظرفشویی

اگر ماشین ظرفشویی در حین شستشوی ظروف خطا صادر کند، این امر باعث می‌شود که دستگاه متوقف شود بنابراین کار ظرفشویی نیز ناتمام باقی می‌ماند و مواد شوینده ممکن است که استفاده نشوند.

کیفیت مواد شوینده ظرفشویی

گاهی ماشین ظرفشویی هیچ مشکلی ندارد اما قرص یا پودر می‌توانند در آب حل نشوند، در این صورت لازم است که ماده شوینده خود را تعویض کنید. در این موارد لازم است که تاریخ انقضای ماده شوینده خود را چک کنید و میزان مناسب برای استفاده در دستگاه را تنظیم نمایید.

چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی

گاهی اوقات در برخی از ماشین‌های ظرفشویی ممکن است که ظروفی که در طبقه پایین و ردیف جلو قرار گرفته‌اند از باز شدن درب جا پودری جلوگیری کنند. برای اینکه این مورد را امتحان کنید لازم است که در این قسمت ظرفی قرار ندهید، سپس ماشین ظرفشویی را روشن کنید.

 

2. چرا پودر و قرص روی ظروف در ظرفشویی باقی می‌ماند؟

اگر آثار قرص و پودر بر روی ظروف باقی بماند، لازم است که به نکات زیر دقت کنید:

  • لازم است که از پودر یا قرص مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کنید.
  • شوینده خود را متناسب با برنامه انتخابی در دستگاه بریزید و به میزان استفاده از آن نیز دقت کنید.
  • اگر کف حاصل از مواد شوینده بر روی ظروف و یا در دستگاه باقی می‌ماند، لازم است که درجه جلادهنده را کم کنید.
  • اگر تمامی موارد را رعایت کردید اما همچنان قرص یا پودر در ظرفشویی باقی می‌مانند، احتمال دارد که به دلیل کیفیت شوینده باشد که نمی‌تواند به خوبی در آب حل شود.

3. چرا مواد شوینده در مخزن شوینده ظرفشویی باقی می‌مانند؟

اگر مواد شوینده در مخزن شوینده ماشین ظرفشویی بون استفاده باقی می‌ماند، لازم است که مواد شوینده را به اندازه کافی در داخل مخزن بریزید. برای اینکه از میزان مواد شوینده اطلاع پیدا کنید لازم است که دفترچه راهنمای دستگاه خود را مطالعه کنید. برای مثال اگر برنامه شستشو با زمان کم را انتخاب کرده باشید لازم است که مقدار مواد شوینده را متناسب با زمان اندازه‌گیری کنید، زیرا ممکن است مواد شوینده شما زیاد باشد و در یک زمان کم این مواد در مخزن بدون استفاده باقی بمانند.

چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی باید به گونه‌ای انجام شود که از چرخش بازوی اسپری آب ظرفشویی جلوگیری نکند. برای اینکه از نحوه صحیح چیدمان ظروف اطلاع پیدا کنید لازم است که به راهنمای دفترچه دستگاه خود مراجعه کنید.

4. علت بسته نشدن درب مخزن نمک ماشین ظرفشویی چیست؟

اگر درب مخزن نمک و شوینده بسته نمی‌شود، ممکن است به دلیل تکه‌های مواد غذایی باشد و یا اینکه ممکن است مواد شوینده در داخل و کناره آن گیر کرده باشد؛ بنابراین بهتر است ابتدا اطراف محفظه را با یک مسواک تمیز کنید سپس درب مخزن شوینده را ببندید. اگر این موارد را بررسی کردید و مشکل برطرف نشد لازم است که از یک متخصص مجرب کمک بگیرید.

زمان تعویض مخزن مواد شوینده ماشین ظرفشویی

در ابتدا لازم است که موارد مورد نیاز توسط یک تعمیرکار مجرب بررسی شود که علت حل نشدن مواد شوینده در ظرفشویی مشخص شود. اگر این مشکل به دلیل مواردی که در این مقاله بیان کردیم نبود، لازم است که مخزن مواد شوینده تعویض شود. مراحل زیر برای تعویض مخزن مواد شوینده ماشین ظرفشویی می‌باشد:

  • ابتدا بررسی کنید که دیسپنسر پر می‌باشد و مواد شوینده در آن رسوب نکرده‌اند، همچنین باید درپوش را چک کنید تا ببینید که به درستی تنظیم شده است یا نه. اگر دیسپنسر مشکلی نداشت مراحل بعدی را انجام دهید.
  • درپوش مخزن مایع ظرفشویی را بررسی کنید. اگر از رها شدن قرص و یا مواد شوینده جلوگیری نمی‌کند، علاوه بر این اگر درپوش این بخش دچار خمیدگی شده باشد باید تعویض گردد.
  • اگر فنر و لولای درب مخزن مواد شوینده ماشین ظرفشویی دچار مشکل باشند لازم است که مخزن تعویض شود.
active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *