آشنایی با اتو بخار و انواع اتوبخار

آشنایی با اتو بخار و انواع اتوبخار

از آنجا که دستگاه اتو مدل‌ها و انواع مختلفی دارد، انتخاب و خرید یک اتوی مناسب برای بسیاری افراد سخت است. برای اینکه بتوانید از بین مدل‌های مختلف، بهترین انتخاب را داشته باشید باید با انواع اتو بخار و نحوه کارکرد آن‌ها آشنایی داشته باشید.

شاید وجود مدل‌ها و قیمت‌های متفاوت اتو باعث خرید اشتباه شود. بنابراین قبل از انتخاب باید با انواع اتو بخار خانگی  و کارایی آن‌ها آشنا شوید و انتظاری که از دستگاه دارید را مشخص کنید و ببینید آن را برای چه مصارفی می‌خواهید. با ذکر انواع آن و نکاتی که در ادامه خواهیم گفت می‌توانید  یک دید کلی نسبت به آن‌ها داشته باشید.

انواع اتو و قیمت قطعات یدکی اتو

اتو بخار

بسیاری از فروشندگان و همچنین خریداران معتقدند که بهترین نوع اتو که بهتر است برای مصارف خانگی استفاده شود اتوبخار دستی است. این نوع اتو دارای دو دسته مخزن‌دار و بی‌مخزن است. اتو بخار , دارای قابلیت تنظیم دما می‌باشد بنابرین شما می‌توانید درجه آن را بر اساس نوع پارچه‌ خود انتخاب و یا تغییر دهید. اتوبخار‌های مخزن‌دار دارای مخزنی بزرگ و جداگانه برای آب هستند که این امکان را به کاربران می‎دهدکه به دستگاه بخار فراوان دهد.

هرچند اتوبخار، دارای مزایایی مانند سریع داغ شدن است و به دلیل اینکه خط اتویی شیک بر روی لباس می‌اندازد اما عیب‌هایی نیز دارد.

کار با اتوبخار کمی سخت است و یادگیری قلق‌های آن نیاز به زمان دارد. همچنین اگر از میز اتو استفاده نشود، امکان سوختن موکت یا فرش  وجود دارد. یک مورد دیگر این است که اتوبخارنمی‌تواند لباس‌هایی مانند  پالتو را صاف کند.

اتوی پرسی

اتوپرس‌ها در گذشته تنها در خشک‌شویی‌ها استفاده می‌شدند. اما امروزه اتو پرس‌ جای خود را در مصارف خانگی نیز باز کرده است. اتو پرس خانگی در ابعاد و توان‌های مختلفی وجود دارد که باتوجه به نوع پارچه می‌توانید حرارت و دما را تنظیم کنید.

اتو پرس برای صاف کردن چین و چروک‌هایی که روی پارچه وجود دارند از ترکیب بخار، گرما و همچنین فشار استفاده می‌کند. بنابراین اتو پرس در مقایسه با مدل‌های معمولی دارای کارایی بیشتری است و نمی‌توان منکر سرعت بالای آن در اتوکشی شد. تنها عیبی که برخی افراد از این مدل اتو می‌گیرند این است که اتوپرس جاگیر است، بنابراین قبل از خرید باید این مورد را در نظر بگیرید.

اتو بخار دستی

ویژگی ها و مشخصات اتو بخار دستی :

  • استفاده از آن بسیار آسان است و پیچیدگی خاصی ندارد.
  • این اتو دارای قابلیت تنظیم دما است و طبق جنس پارچه دمای مناسب را می‌توان تنظیم کرد.
  • اکثر کاربران این مدل اتوها به دلیل اینکه کوچک هستند و جای کمی را اشغال می‌کنند و همچنین خط اتویی که روی لباس می‌اندازند از آن‌ها راضی هستند.

اتو بخار ایستاده

اتو ایستاده که نام دیگر آن بخارگر است، مناسب برای صاف کردن چین و چروک انواع پارچه می‌باشد. این مدل از اتو بخار یک مخرن آب دارد که به هنگام استفاده از اتو باید کمی صبر کنید زیرا برای تبدیل آب موجود در مخزن دستگاه به بخار حدود 2 دقیقه زمان نیاز است.

از اتو بخارگر هم می‌توان به‌صورت افقی و هم عمودی استفاده کرد و به وجود میز اتو نیازی نیست. برخی از ویژگی‌های مهم بخارگر که باعث می‌شود این وسیله از سایر مدل‌های اتو جدا باشد این است که:

  • میزان بخاردهی دستگاه بخارگر با حساسیت بیشتری انجام می‌شود.
  • لباس هایی مانند لباس‌ پشمی، لباس‌ مهمانی، لباس‌ کار شده، کت و شلوار و دیگر مواردی که با دست نمی‌توان آن‌ها را اتو کرد به راحتی با استفاده از بخارگر می‌توان اتو کرد.
  • اتوکشی با بخارگر نسبت به دیگر انواع اتو راحت‌تر است.
  • با استفاده از بخارگر می‌توان چین و چروک پرده‌ها در کوتاه‌ترین زمان رفع کرد.

اتو مخزن‌دار

در این نوع اتو مهم‌ترین عامل برای از بین بردن چروک لباس، بخار آبی است که  تولید می‌شود. درواقع تفاوت بین اتو بخار مخزن‌دار با دیگر انواع اتو بخارها وجود همین مخزن آب و بخار آب فراوان آن می‌باشد.

در این نوع اتو مخزن آب از طریق یک سیم و شلنگ به دسته اتو متصل است و بخار تولید شده از طریق روزنه‌های موجود در قسمت کف اتو، به پارچه رسیده و باعث می‌شود که چین و چروک‌ها از بین بروند.

این اتو برای افرادی که به‌طور روزانه از اتو بخار استفاده می‌کنند، خیاط‌ها و افرادی که می‌خواهند همشه و هر روزه آراسته به نظر بیایند، توصیه می‌شود. تنها باید یک بار مخزن آب اتو را پر کنید تا برای اتوکشی چندین لباس و حتی چند روز از آن استفاده کنید.

یکی از ویژگی‌هایی که باعث تفاوت این نوع اتو از دیگر مدل‌ها شده این است که اگر نگران برق افتادگی روی لباس به هنگام اتوکشی هستید، می‌توانید اتوکشی را با صفحه سرد انجام دهید. این نکته برای اتوکشی شلوارها بسیار کاربردی است.

اتو بخار شارژی

از دیگر اتوهایی که برای مصارف روزانه و به‌خصوص به هنگام مسافرت مورد استفاده قرار می‌گیرد اتو بخارهای شارژی هستند که به عنوان اتوی بی سیم و اتوی قابل حمل معروف می‌باشند. این مدل اتو دارای قدرت چندان بالایی نیست و نمی‌توان از آن انتظار داشت که هر نوع چین و چروک روی پارچه را از بین ببرد؛ اما به دلیل اینکه در شرایط اضطراری می‌توان به راحتی از آن استفاده کرد طرفداران زیادی پیدا کرده است.

از جمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد اتو بخار شارژی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • سبک وزن
  • دارای قابلیت حمل آسان
  • گرم شدن سریع
  • بی سیم هستند و استفاده از آن‌ها آسان است.
  • خاموش شدن به صورت هوشمند

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم انواع مدل اتو بخار را برای شما عزیزان شرح دهیم. امیدواریم با شناختی که نسبت به انواع اتو بخار پیدا کردید بتوانید با توجه به نیاز خود بهترین نوع و مدل آن را خریداری نمایید.

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *