آشنایی با تایمر پنکه + قیمت و خرید

آشنایی با تایمر پنکه + قیمت و خرید

امروزه تنوع کولرهای گازی و آبی در بازار بسیار زیاد شده است، اما باز هم پنکه جایگاه خود را حفظ کرده و طرفداران خاص خود را دارد. برخی از عواملی که باعث شده این وسیله هنوز هم محبوب باشد قیمت مناسب، سهولت جابجایی و مزیت‌های دیگر آن می‌باشد. با پیشرفت‌هایی که در  وسایل برقی مانند پنکه به‌وجود آمده است، قابلیت استفاده از آن‌ها بسیار آسان‌تر از قبل گردیده است. برای مثال در پنکه‌های امروزی از قطعه‌ای به نام تایمر برق استفاده می‌شود که باعث خاموش و روشن شدن اتوماتیک این دستگاه می‌شود. در این مقاله ما می‌خواهیم در مورد تایمر پنکه و کاربرد آن صحبت کنیم.

قیمت تایمر پنکه و قطعات پنکه

تعریف پنکه

پنکه‌ها نوعی فن مکانیکی هستند که برای خنک کردن فضای زندگی ما کاربرد دارند. پنکه‌ها پره‌های اریب دارند که چرخیدن آن‌ها باعث جابجایی و خنک شدن هوا می‌شود. عملکرد این وسیله سرمایشی بر پایه گردش هوای محیط می‌باشد و نمی‌توانند از خود سرمایی تولید کنند‌ از این دستگاه برای خنک کردن محیط‌های کوچک استفاده می‌شود. قدرت پرتاب باد پنکه به موتور و کیفیت پره‌ها بستگی دارد. ساختار پنکه‌ها بسیار ساده است اما در انواع مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند. با پیشرفت تکنولوژی آپشن‌های جدیدی به کارکرد قبلی آن اضافه شده است، مواردی مانند: تایمر، دکمه لمسی، صفحه نمایش، چرخش در جهات مختلف، ریموت کنترل و … .

قسمت‌های مهم پنکه

مهم‌ترین اجزای یک پنکه شامل موارد زیر می‌باشد:

  • موتور
  • پایه
  • پروانه پنکه
  • شبکه محافط پروانه
  • تایمر
  • نگهدارنده پروانه
  • صفحه کلید

تایمر برق چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد تایمر پنکه صحبت کنیم، بد نیست توضیحی کوتاه در مورد تایمر برق و انواع آن ارائه دهیم. به طور کلی تایمر برق این امکان را به کاربر می‌دهد که در یک زمان مشخص و یا از قبل برنامه‌ریزی شده وسیله مورد نظر خود را روشن و یا خاموش کنند. تایمر برق دارای سه دسته مختلف می‌باشد:

تایمر آنالوگ ۲۴ ساعته: این نوع تایمرها توانایی قطع و وصل برق در وسایلی مثل کولر و پنکه که دارای برق ۲۲۰ ولت هستند را دارند و به سادگی قابل تنظیم و برنامه‌ریزی می‌باشند.

تایمر دیجیتال هفتگی: برخی تایمرهای دیجیتال وجود دارند که می‌توان آن‌ها را به صورت نرم‌افزاری و با کمک کلیدهایی که بر روی آن قرار دارد، برای یک هفته برنامه‌ریزی کرد.

پریز هوشمند وای فای: این نوع تایمرها با کمک اینترنت قابل کنترل و برنامه‌ریزی هستند و با نصب اپلیکیشن بر روی موبایل یا تبلت برنامه‌ریزی می‌شوند.

تایمر پنکه

تایمر پنکه، کلید اتومات زمان‌سنج می‌باشد که در وسایل برقی خانگی کاربردهای مختلفی دارد. تایمر پنکه‌ها معمولا از نوع مکانیکی می‌باشد. با کمک تایمر پنکه می‌توان زمان کار کردن دستگاه را تحت کنترل داشت. کسانیکه به طور مثال نمیخواهند در تمام طول شب پنکه روشن باشد میتوانند از حالت تایمر اتوماتیک استفاده کنند که بعد از مدت زمان معین خود به خود خاموش می‌شود.

کارکرد تایمر به این صورت است که ولوم در جهت عقربه‌های ساعت حرکت می‌کند، یک فنر تسمه‌ای جمع می‌شود که بازگشت آن به حالت اول خود به زمان معینی نیاز دارد. این زمان تعیین کننده مدتی است که پنکه روشن می‌باشد و وقتی این زمان به پایان رسید پنکه خاموش می‌شود. در تایمر وقتی فنر به وضعیت اولیه خود برمی‌گردد کلید تایمر قطع شده و باعث توقف چرخش پره پنکه می‌شود.

وظیفه تایمر پنکه چیست؟

پنکه‌هایی که مجهز به تایمر هستند، به کمک تایمر می‌توانید زمان کارکرد پنکه را در آن‌ها تنظیم کنید. وقتی دکمه مربوط به تایمر را فشار می‌دهید، چراغ مربوط به آن روشن می‌شود و بعد از اینکه زمان آن به پایان رسید پنکه به‌طور خودکار خاموش می‌گردد. این ویژگی مناسب برای شب می‌باشد، وقتی که افراد به خواب می‌روند، امکان خاموش کردن پنکه به طور اتوماتیک در نیمه شب فراهم می‌آید. اگر چراغ‌های تایمر خاموش باشند، تایمر فعال نیست و پنکه به طور مداوم کار می‌کند.

اگر پنکه‌تان تایمر دارد زمان مورد نظر خود را در آن تنظیم کنید تا پنکه به طور خودکار خاموش شود. قابلیت تایمر کمک بزرگی به صرفه جویی انرژی می‌کند.

خرابی تایمر پنکه

اگر تایمر پنکه خراب شود لازم است که آن را به دست یک کارشناس بسپارید، اما خودتان نیز می‌توانید برای تشخیص خراب بودن یا نبودن تایمر پنکه اقدام کنید، برای این کار از یک اهم متر کمک بگیرید و وضعیت آن را بررسی کنید. ابتدا سیم‌های رابط را از یکدیگر جدا کنید، سپس کلید سلکتوری اهم متر را روشن کنید تا ارتباط سیم‌ها با هم برقرار شود و عدد مربوط به آن بر روی صفحه نمایش نشان داده شود. اگر اهم متر بر روی خاموش باشد ارتباط سیم‌ها از بین می‌رود.

اگر عددی بر روی صفحه نمایش اهم متر نمایش داده شد، کلید تایمر سالم می‌باشد در غیر این صورت تایمر خراب است و نیاز به تعویض دارد.

خرید و قیمت تایمر پنکه

ممکن است در اثر استفاده زیاد از پنکه و تایمر آن این قطعه دچار خرابی شود و نیاز به تعویض داشته باشد. برای خرید تایمر پنکه نیاز است که از کیفیت قطعه خریداری شده مطمئن باشید، یک فروشگاه معتبر را انتخاب کنید و قطعه مورد نظر خود را خریداری نمایید. فروشگاه قائم یدک محل مناسبی برای خرید انواع قطعات لوازم خانگی در انواع برندها مانند تایمر پنکه پارس خزر و توشیبا می‌باشد. این قطعات با کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسب در فروشگاه ما عرضه می‌شوند. اگر می‌خواهید از قیمت دقیق تایمر پنکه مطلع شوید صفحه محصولات ما را باز کنید.

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *