آشنایی با پروانه (پره) پنکه و خرید

آشنایی با پروانه (پره) پنکه و خرید

در فصل تابستان برای خنک کردن محیط می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید که یکی از آن‌ها پنکه می‌باشد. پنکه خود دارای انواع مختلفی از نظر مدل، برند، اندازه، جنس و رنگ می‌باشد که با توجه به بودجه و شرایط خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. پنکه‌ها و قطعات پنکه از جنس‌های پلاستیکی یا فلزی ساخته می‌شوند. پروانه پنکه نیز که یکی از مهم‌ترین قطعات این دستگاه می‌باشد، ممکن است از جنس فلزی و یا پلاستیکی باشد. در این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعاتی را در مورد یکی از قطعات مهم پنکه به نام یعنی پره پنکه آشنا کنیم.

پنکه چیست؟

پنکه یک دستگاه سرمایشی سبک می‌باشد که طرفداران فراوانی دارد. این وسیله قابلیت جابجایی آسانی دارد و قیمت آن نیز نسبت به سایر وسیله‌های سرمایشی ارزان‌تر است. مصرف برق این دستگاه بسیار پایین است و برای محیط‌های کوچک مناسب می‌باشد. پنکه‌ها دارای انواع مختلف ایستاده، دیواری، رومیزی، سقفی و … در انواع برندهای ایرانی و خارجی می‌باشند. از این وسیله علاوه بر خنک کردن فضا می‌توان برای خارج کردن دود از فضای اتاق، جابه‌جایی هوا و خشک کردن نیز استفاده کرد.


قیمت پروانه پنکه


قطعات پنکه

اجزای اصلی پنکه شامل موارد زیر می‌باشند:

  • موتور
  • پر پنکه
  • شبکه محافظ پروانه
  • صفحه کلید
  • نگهدارنده پروانه
  • پایه
  • تایمر

پره پنکه چیست؟

پره پنکه یکی از قطعات مهم پنکه است که موتور آن را به گردش‌ درمی‌آورد تا از طریق آن گردش هوا به وجود آید. جنس پروانه می‌تواند از نوع پلاستیک و یا فلزی باشد، اما اگر از نوع پلاستیکی باشد وزن کمتری دارد و موتور آسان‌تر می‌تواند آن را به چرخش درآورد. دقت در طراحی و ساخت پروانه اهمیت بالایی دارد، اگر طراحی پنکه به طور استاندارد انجام نشده باشد باعث لنگ زدن پروانه می‌شود و پایه پنکه حرکت شدیدی پیدا می‌کند که قابل کنترل نیست و تنها با تعویض پروانه پنکه می‌توان ایراد را برطرف کرد.


جهت خرید عمده و آسان تر روی لیست قیمت قطعات یدکی پنکه کلیک کنید.


 

 

انواع پروانه پنکه از نظر جنس

در ساخت پره پنکه از مواد مختلفی مانند فلز و پلاستیک استفاده می‌شود. تفاوت پره پنکه فلزی و پلاستیکی در وزن آن‌ها می‌باشد که پر پنکه پلاستیکی بسیار سبک‌تر از نوع فلزی آن می‌باشد، در نتیجه به راحتی توسط موتور به چرخش در می‌آید. این تنوع که در مواد اولیه وجود دارد برای ارائه کارایی بهتر در شرایط مختلف و سازگاری بیشتر با محیط می‌باشد  و همچنین این امکان را به وجود می‌آورد که با قیمت‌های مختلف، افراد با بودجه‌های متفاوت بتوانند مطابق با بودجه خود یکی از این پروانه‌های پنکه را انتخاب کنند.

همانطور که گفتیم تفاوت پروانه پنکه پلاستیکی و فلزی در وزن آن‌ها می‌باشد اما اگر بخواهیم بگوییم که کدام یک برای شما بهتر است، لازم است که به شرایط جوی خود توجه کنید. پروانه پنکه پلاستیکی برای شهرهایی که درجه رطوبت بالا دارند مناسب است اما پروانه پنکه فلزی در مناطق گرم و خشک نتیجه بهتری می‌دهد. علاوه بر این پره پنکه پلاستیکی نسبت به پره پنکه فلزی قیمت پایین‌تری دارد و به صرفه‌تر می‌باشد.


 

تفاوت پروانه پنکه فلزی و پلاستیکی

استحکام بیشتر

پروانه پنکه, از نوع فلزی دارای استحکام بیشتری است و این امکان را فراهم می‌آورد که به راحتی بتوانید آن را با دستمال تمیز کنید و برای شستن آن نگران نباشید. اما پروانه پنکه پلاستیکی به این صورت نیست و اگر به هنگام تمیز کردن آن دقت نداشته باشید ممکن است به پره‌ها آسیب برسانید.

جریان بهتر هوا

مهم‌ترین تفاوت پروانه پنکه فلزی و پلاستیکی در این است که پروانه فلزی پنکه قابلیت بالاتری برای ایجاد جریان هوا و به گردش درآوردن آن دارد.

به پیش راندن هوا

از دیگر تفاوت‌های پروانه فلزی و پلاستیکی در این است که پروانه پنکه زمینی فلزی در مقایسه با پلاستیکی، قدرت بیشتری برای به پیش راندن هوا دارد. بنابراین می‌توان از آن در محیط‌های بزرگتر استفاده کرد تا محیط را بیشتر خنک کنند. در کل می‌توان گفت پره فلزی پنکه دارای کارایی بیشتری است و افرادی که از محیطی که پنکه در آن قرار دارد به دور هستند نیز می‌توانند از فضای مطبوع آن بهره‌مند شوند.

چه نکاتی را به هنگام خرید پروانه پنکه رعایت کنیم؟

در هنگام خرید پره پنکه علاوه بر دقت به نوع متریالی که در ساخت پروانه پنکه از آن استفاده شده است، نکات دیگری نیز وجود دارد که باید به آن‌ها دقت کنید. این نکات به شرح زیر می‌باشند:

  • پره پنکه فلزی دارای قدرت و مقاومت بیشتری در مقایسه با پروانه پنکه پلاستیکی می‌باشد.
  • اندازه پروانه پنکه نسبت مستقیمی با میزان سرمادهی آن دارد، در نتیجه اگر می‌خواهید باد ملایم‌تری به شما برسد لازم است که پروانه پنکه کوچک‌تر باشد.
  • هرچه تعداد پره‌های پروانه پنکه بیشتر باشد، باد بیشتری را تولید می‌کند.
  • هرچه قطر دایره‌ای پروانه پنکه بزرگ‌تر باشد، فضای بیشتری را تحت پوشش باد خود قرار می‌دهد؛ بنابراین اگر می‌خواهید از پنکه برای محیط بزرگی استفاده کنید پره‌هایی را انتخاب کنید که قطر دایره‌ای بزرگ‌تری داشته باشند.

 

خرید و قیمت پروانه پنکه

شاید شما نیز جز افرادی هستید که نمی‌دانید باید از کدام فروشگاه خرید پروانه پنکه را انجام دهید، مهم‌ترین سوال این افراد این است که پر پنکه از کجا بخرم ؟ برای خرید پروانه پنکه لازم است که از یک فروشگاه مطمئن خرید کنید. فروشگاه قائم یدک تامین کننده انواع قطعات پنکه و لوازم خانگی می‌باشد و می‌توانید به‌صورت حضوری و یا آنلاین خرید خود را از فروشگاه ما انجام دهید.

قیمت پره پنکه متفاوت می‌باشد، زیرا قیمت آن بستگی به عوامل مختلفی مثل جنس پروانه پنکه، تعداد پره‌های پنکه، کیفیت ساخت و … دارد. لازم است که برای اطلاع از قیمت دقیق پروانه پنکه ایستاده و قیمت پر پنکه سقفی به صفحه محصولات ما مراجعه نمایید.

سخن پایانی

یکی از به صرفه‌ترین وسیله‌های سرمایشی پنکه می‌باشد که با کمک آن می‌توانید محیط خود را خنک کنید. پنکه دارای مدل‌های متفاوتی می‌باشد که هر کدام قطعات خاص خود را دارند و اگر یکی از این قطعات خراب شود و نیاز به تعویض داشته باشد لازم است که متناسب با نوع پنکه خود قطعه مناسب را انتخاب کنید. بنابراین لازم است که با قطعات پنکه آشنایی داشته باشید. در این مقاله ما در مورد یکی از مهم‌ترین قطعات پنکه یعنی پروانه پنکه، انواع جنس آن و نکاتی برای خرید پروانه پنکه بیان کردیم. امیدواریم که این اطلاعات برای شما مفید بوده باشد.

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *