آشنایی با کلید اتومات دسته چای ساز + تعمیر

آشنایی با کلید اتومات دسته چای ساز + تعمیر

دستگاه چای ساز شما ممکن است به مرور زمان خراب شود و یا دکمه آن ایراد پیدا کند، در این مقاله قصد داریم شما را با این قطعه آشنا کنیم تا کمتر با این مشکلات برخورد نمایید. یکی از وسایل برقی برای آماده کردن و گرم نگه داشتن چای، چای ساز برقی است و کلیدی که بر روی آن قرار دارد، برای روشن و خاموش کردن این وسیله کاربرد دارد. قوری که بر روی صفحه چای ساز قرار داده می‌شود، با روشن شدن این دکمه داغ شده و چای که در  آن آماده شده است گرم نگه داشته می‌شود. کلید روی دسته به‌گونه‌ای طراحی شده است که عملکرد اتومات دارد و با ایجاد بخار در هنگام جوشیدن آب، عمل می‌کند و به حالت اول برمی‌گردد و دستگاه را خاموش می‌کند. برای اینکه کتری دوباره برق داشته باشد، باید کلید را دوباره بزنید.

در اثر استفاده‌های مکرر و همچنین در طول زمان کلید کلید اتومات دسته چای ساز شما ممکن است ایرادات و مشکالاتی پیدا کند. در این شرایط شما می‌توانید اقدام به رفع ایراد کلید چای ساز کنید و بار دیگر از چای سازتان مانند روز اول استفاده نمایید. اگر کلید چای ساز شما خراب شود و عملکرد خود را از دست دهد، دو عامل باعث به وجود آمدن چنین مشکلی می‌شود. یکی از این عوامل مربوط به یکسره شدن المنت است که در این زمان با جوش آمدن آب، المنت قطع نمی‌شود.

مورد دیگر مربوط به خراب شدن برد، قطع شدن سیم برق و سوختن المنت است که  باعث می‌شود دستگاه روشن نشود. برای اینکه این ایراد چای ساز، برطرف شود لازم است آن را به دست متخصص تعمیرات بسپارید و آن را تعمیر نمایید. در ادامه مقاله مطالبی را درمورد کلید اتومات دسته چای ساز برقی ارائه خواهیم داد.

قیمت قطعات چای ساز

کلید اتومات دسته چای ساز چیست؟

خاموش شدن خودکار چای ساز به معنی این است که جریان برق به المنت قطع می‌شود. کلید اتوماتیک چای ساز کلیدی است که از یک طرف به شستی خاموش روشن و از طرف دیگر به ترموستات چای ساز وصل شده است. این به معنی این است که کلید چای ساز، جریان برق را به صورت دستی وصل می‌کند اما به شکل اتومات توسط ترموستات قطع می‌شود. نقش اصلی ترموستات چای ساز، ثابت نگه داشتن دما است که این قطعه به المنت چای ساز متصل است. وقتی کتری شروع به جوشیدن می‌کند، ترموستات مدار بین المنت و جریان برق را قطع کرده و کلید اتومات چای ساز  را به حالت اول برمی‌گرداند. حداکثر ظرفیت حرارتی که کلید اتوماتیک چای ساز دارد ۱۲۵ وات و جریان برق مصرفی ۱۰ آمپر است.

اگر کتری شروع به جوشیدن کرد اما المنت همچنان روشن بود علت اصلی آن معیوب بودن کلید اتوماتیک چای ساز و یا ترموستات است. در این مواقع لازم است قسمت مربوط به کلید اتومات چای ساز را باز کنید و آن را عیب یابی کنید (البته اگر دانش فنی لازم درمورد این وسیله را دارید این کار را انجام دهید). سپس درصورت خراب بودن کلید اتومات چای ساز، آن را تعویض کنید.

دسترسی به کلید چای ساز

در مرحله اول رفع ایراد کلید اتومات دسته کتری لازم است راه دسترسی به کلید چای ساز را پیدا کنید.

  • برای اینکه به کلید اتومات دسته چای ساز، راه پیدا کنید باید قطعات چای ساز را باز کرده و آن‌ها را از هم جدا کنید.
  • سعی کنید با باز کردن و جدا کردن قطعات به پلاتین‌های کلید برسید.

تمیز کردن پلاتین‌ها

  • در مرحله دومآموزش تعمیر کلید چای ساز باید تمیز کاری پلاتین‌ها را انجام دهید و آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید.
  • اگر نوک پلاتین‌ها خال زده باشد آن‌ها را تمیز نمایید.
  • تمیز کردن نوک پلاتین‌ها به این صورت است که باید با کمک یک سمباده نوک پلاتین‌ها را تمیز کنید.

تنظیم فاصله بین پلاتین‌ها

در مرحله بعد باید فاصله بین پلاتین‌ها تنظیم شود. اگر بین پلاتین‌ها فاصله باشد، این فاصله را با خم کردن پایه پلاتین تنظیم کنید.

مونتاژ کردن قطعات

در مرحله نهایی تعمیرکلید اتومات دسته چایی ساز باید تمامی قطعاتی که از هم جدا کرده‌اید را مونتاژ کنید و دوباره در جای خود بگذارید.

نتیجه گیری

برای تعمیر کلید اتومات دسته چای ساز و دیگر بخش‌های آن و خرید قطعات مربوط به آن، باید یک مرکز معتبر و نامی را پیدا کنید که با ارائه خدمات تعمیراتی خود دارای تکنسین‌های حرفه‌ای این حوزه نیز باشد. اگر چای ساز شما دچار مشکل شده است و به قطعات آن نیاز دارید، با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

پشتیبان قائم یدک
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
  • Naveed 20 شهریور 1402 / 07:19

    Thanks

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *